ΓΔ: 2067.41 1.38% Τζίρος: 258.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
businessdaily-Papoutsanis-Factory
Φωτο: Παπουτσάνης

Ποιες κατηγορίες προϊόντων έφεραν την αύξηση κερδών στην Παπουτσάνης

Τα επώνυμα προϊόντα μετά και την είσοδο στην κατηγορία οικιακής φροντίδας δίνουν τον τόνο στην ανάπτυξη της εισηγμένης, Διατηρούνται τα καλά περιθώρια κέρδους στα ξενοδοχειακά προϊόντα λόγω του τουρισμού και οι νέες συνεργασίες για παραγωγή τρίτων φέρνουν υψηλούς τζίρους.

Η εταιρεία προϊόντων προσωπικής και οικιακής φροντίδας Παπουτσάνης εμφάνισε ένα ισχυρό πρώτο εξάμηνο του 2025, καθώς οι τρεις από τους τέσσερις τομείς δραστηριότητας κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 27% στα 40,2 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA έφτασαν τα 5,7 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 11,8% και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 3,2 εκατ. ευρώ σημειώνοντας άνοδο κατά 38%, λόγω και του μειωμένου φόρου από φορολογικές απαλλαγές που δικαιούται η εταιρεία λόγω ολοκλήρωσης σειράς επενδύσεων. Οι εξαγωγές αντιστοιχούσαν  στο 55% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Οι λειτουργικές δαπάνες (διάθεσης, διοίκησης, έρευνας και ανάπτυξης) ανήλθαν σε 10,8 εκ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2025 έναντι 8,5 εκ. ευρώ, την αντίστοιχη περσινή περίοδο, λόγω αύξησης των δαπανών προώθησης και υποστήριξης των πωλήσεων της κατηγορίας των επωνύμων προϊόντων, τα οποία παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη, και ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού. 

Η διοίκηση κατά πάγια τακτική της θα μοιράσει και φέτος προμέρισμα από τα κέρδη της χρήσης του 2025. Ειδικότερα, το ΔΣ αποφάσισε τη διανομή μικτού μερίσματος 0,040 ευρώ ανά μετοχή.

Οι επιδόσεις εσόδων και κερδών ανά κατηγορία

Ενδιαφέρον έχει η διάρθρωση των πωλήσεων και των κερδών EBITDA ανά τομέα δραστηριότητας που δείχνει ακριβώς τα δυνατά σημεία της Παπουτσάνης. 

Ο κλάδος των επώνυμων προϊόντων είχε έσοδα 12,6 εκατ. ευρώ από 9,26 εκατ. ευρώ πέρσι και κέρδη EBITDA 1,03 εκατ. ευρώ από 0,83 εκατ. πέρσι. Ο κλάδος των ξενοδοχειακών προϊόντων είχε έσοδα 5,97 εκατ. ευρώ από 5,6 εκατ. ευρώ πέρσι και κέρδη EBITDA 1,55 εκατ. ευρώ από 1,2 εκατ. ευρώ πέρσι.  

Ο τομέας παραγωγής προϊόντων για τρίτους κατέγραψε τζίρο 16,3 εκατ. ευρώ από 11,4 εκατ. ευρώ πέρσι και κέρδη EBITDA 2,27 εκατ. ευρώ από 1,75 εκατ. ευρώ πέρσι. 

Τέλος ο τομέας που υστέρησε ελαφρώς ήταν οι βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών (πρώτη ύλη) με τζίρο 5,3 εκατ. ευρώ από 5,45 εκατ. ευρώ  πέρσι και κέρδη ebitda 0,86 εκατ. ευρώ από 1,25 εκατ. πέρσι. 

Όπως προκύπτει, ο τομέας των επωνύμων προϊόντων εμφανίζει σημαντική ανάπτυξη μετά την είσοδο της εταιρείας και στον κλάδο της οικιακής φροντίδας με την εξαγορά της μάρκας Αρκάδι, ενώ τα ξενοδοχειακά προϊόντα διατηρούν το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους EBITDA της τάξης του 26%. 

Οι νέες συνεργασίες με πολυεθνικές για παραγωγή των προϊόντων τους στο εργοστάσιο της Παπουτσάνης στη Ριτσώνα έχουν εκτοξεύσει τον τζίρο και τα κέρδη της κατηγορίας ενώ οι πωλήσεις σαπωνομαζών διατηρούν τα υψηλά περιθώρια κέρδους.

Ειδικότερα, το περιθώριο κέρδους EBITDA στα επώνυμα προϊόντα ήταν 8,2%, στα ξενοδοχειακά προϊόντα 26%, στα προϊόντα για τρίτους στο 13,9% και στις σαπωνόμαζες 16,2%.

Οι προβλέψεις για το σύνολο του έτους

Για το σύνολο του έτους η διοίκηση προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών, ως αποτέλεσμα της επέκτασης των υφιστάμενων και της έναρξης σημαντικών νέων συνεργασιών στους πυλώνες των παραγωγών για τρίτους και ειδικών σαπωνομαζών.

Επιπλέον, αναμένεται σημαντική περαιτέρω ενίσχυση της κατηγορίας επωνύμων προϊόντων, καθώς ήδη από το 2024 η Παπουτσάνης πέραν των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, στα οποία παραδοσιακά δραστηριοποιείται επί δεκαετίες, έχει επεκταθεί και στην κατηγορία οικιακής φροντίδας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Papoutsanis-Factory
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παπουτσάνης: Πάει για τζίρο 100 εκατ. το 2028, εξετάζει και εξαγορές

Αύξηση τζίρου με οργανική ανάπτυξη και στους τέσσερις τομείς δραστηριότητας της εταιρείας, Τα επώνυμα προϊόντα κερδίζουν μερίδια, ενώ εξετάζονται ευκαιρίες εξαγορών σε Ελλάδα και εξωτερικό.
businessdaily-Papoutsanis-Factory
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παπουτσάνης: Το ΑΡΚΑΔΙ έδωσε ισχυρή ώθηση στα μεγέθη α' τριμήνου

Άλμα 91% στις πωλήσεις προϊόντων οικιακής φροντίδας με την εξαγορά της ΑΡΚΑΔΙ. Τα παραδοσιακά προϊόντα προσωπικής περιποίησης κερδίζουν θέσεις στα σούπερ μάρκετ. Το 61% των πωλήσεων από εξαγωγές.