ΓΔ: 2030.46 0.17% Τζίρος: 467.41 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
businessdaily-KriKri-Tsinavos
Φωτο: Κρι Κρι. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Παναγιώτης Τσινάβος

Ανω του αρχικού στόχου των 300 εκατ. ευρώ ο τζίρος της "Κρι Κρι" για το 2025

Η αύξηση κόστους παραγωγής "ροκανίζει" το περιθώριο κέρδους και η εταιρεία προχωρά σε στοχευμένες αυξήσεις τιμών, ενώ ποντάρει στην αύξηση των εξαγωγών γιαουρτιού

Σε στοχευμένες αυξήσεις τιμών η επίδραση των οποίων θα φανεί από το β’ εξάμηνο του 2025 έχει ήδη προχωρήσει η γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι

Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο στρατηγικό σχέδιο ενίσχυσης του μικτού περιθωρίου κέρδους, το οποίο δέχθηκε σημαντική πίεση κατά το α’ εξάμηνο λόγω της αύξησης του κόστους πρώτων υλών. 

Παράλληλα, η διοίκηση αναθεωρεί ανοδικά τις εκτιμήσεις της, προβλέποντας ότι οι ετήσιες πωλήσεις 2025 θα υπερβούν σημαντικά τον αρχικό στόχο των 300 εκατ. ευρώ.

Μιλώντας στη χθεσινή τηλεδιάσκεψη με αναλυτές, ο CFO της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης τόνισε: «Πραγματοποιήσαμε ορισμένες στοχευμένες προσαρμογές και αναμένουμε ότι αυτό θα έχει θετική επίδραση στο συνολικό περιθώριο κέρδους μας για το δεύτερο εξάμηνο του έτους».

Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία οι πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν θεαματικά +23,7% στο α’ εξάμηνο, στα 162 εκατ. ευρώ, κυρίως χάρη στην αύξηση των όγκων. Παρά τη δυναμική αυτή, το μικτό περιθώριο κέρδους υποχώρησε στο 27,5% από 34,6% πέρυσι. Επίσης το περιθώριο EBIT αναμένεται στο 14% και το CAPEX αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 21 και 25 εκατ..

Όπως τόνισε ο κ. Σαρμαδάκης έχουν ανέβει πολύ ορισμένα κόστη παραγωγής, κάτι που εξηγεί τη συρρίκνωση του μικτού περιθωρίου κέρδους της Κρι Κρι. Χαρακτηριστικό είναι ότι από τον Ιούλιο του 2024 οι τιμές των πρώτων υλών αυξάνονται κάθε εβδομάδα και ακόμα το πρώτο εξάμηνο του 2025 παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα η τιμή του ελληνικού νωπού γάλακτος αυξήθηκε κατά 4,9% και το γάλα στην ΕΕ κατά 15,2%. 

Μάλιστα η Κρι Κρι επειδή η Ελλάδα δεν παράγει μεγάλες ποσότητες αγελαδικού γάλακτος αναγκάζεται να αγοράζει από το εξωτερικό. Ωστόσο όπως σημείωσε, για το σύνολο του έτους, οι συγκρίσιμες τιμές του νωπού γάλακτος είναι πιο ευνοϊκές ενώ υπάρχουν σαφή σημάδια μείωσης των τιμών, τα οποία θα είναι ορατά στις μελλοντικές τιμές των εμπορευμάτων γάλακτος, βουτύρου. Επομένως, είναι πιθανή μια μικρή μείωση των τιμών του νωπού γάλακτος κατά το τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Ισχυρές εξαγωγές γιαουρτιού σε Ην. Βασίλειο και Ιταλία

Το γιαούρτι αποτελεί το προϊόν σήμερα κατατεθέν για την Κρι Κρι, καθώς έχει αυξήσει πολύ την εξαγωγικής δραστηριότητα. Η σημαντική ώθηση έρχεται από τις βασικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου +56% και της Ιταλίας +19%. 

Μάλιστα το 2025 το Ην. Βασίλειο έχει μια αύξηση 60%, καθώς εξυπηρετεί σχεδόν όλους τους μεγάλους λιανοπωλητές με ιδιωτική ετικέτα. Στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα 39,5 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση +4,4% σε αξία.

«Η ζήτηση για ελληνικό γιαούρτι είναι πολύ ισχυρή και ωθεί τους όγκους παραγωγής σε υψηλά επίπεδα. Και καθώς αναμένουμε ότι αυτή η αυξανόμενη ζήτηση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια, πρώτα απ' όλα πρέπει να αυξήσουμε γρήγορα την παραγωγική μας ικανότητα το συντομότερο δυνατό», υπογράμμισε ο κ. Κων. Σαρμαδάκης.

Στη συνέχεια επισήμανε το κρίσιμο ρόλο που αναμένεται να παίξει σε αυτό, το επενδυτικό πρόγραμμα Greek Yogurt Dynamo, που έχει ενταχθεί στις Στρατηγικές Επενδύσεις. Όπως τόνισε «όταν ολοκληρωθεί, εκτιμάται ότι θα είμαστε σε θέση να παράγουμε διπλάσιες ποσότητες γιαουρτιού το 2027». Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο επενδυτικό πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού 52,2 εκατ., επικεντρώνεται στην ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικότητας των μονάδων γιαουρτιού και παγωτού και αναμένεται να ανεβάσει την Κρι Κρι σε άλλο «level».

Ωστόσο αυτό που δυσκολεύει το «παιχνίδι» στην αγορά του γιαουρτιού είναι όπως τόνισε ο κ. Κων. Σαρμαδάκης, η έντονη στροφή των καταναλωτών προς την ιδιωτική ετικέτα. Όπως εξήγησε, αυτό ασκεί πίεση στο μερίδιο αγοράς του επώνυμου γιαουρτιού. Παρόλα αυτά όμως η Κρι Κρι συνολικά όπως εξήγησε, επωφελείται από κάτι τέτοιο, καθώς είναι ο κορυφαίος προμηθευτής στην εγχώρια αγορά, ενώ παράγει ιδιωτική ετικέτα και στο εξωτερικό.

Άνοδος και στο παγωτό

Στον τομέα των παγωτών στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις της Κρι Κρι παρουσιάζουν αύξηση 6%. Βασικός παράγοντας για αυτό το αποτέλεσμα ήταν η επέκταση του δικτύου πωλήσεών της με έμφαση στις τουριστικές περιοχές και τα νησιά της Ελλάδας. 

Επίσης συνέβαλε και η εισαγωγή νέων παγωτών στο χαρτοφυλάκιό της και οι καλές τουριστικές ροές στην Ελλάδα. Όπως τόνισε ο κ. Σαρμαδάκης, για το υπόλοιπο της σεζόν, οι πωλήσεις παγωτού ακολούθησαν παρόμοιο ρυθμό ανάπτυξης.

Όσον αφορά τον τομέα των εξαγωγών παγωτού (+42,7%), οι πωλήσεις παρουσίασαν σημαντική αύξηση. Η αύξηση αυτή οφείλεται στο ελληνικό παγωμένο γιαούρτι greek frozen yogurt και σε νέες συμβάσεις ιδιωτικής ετικέτας. 

Όσον αφορά την αγορά των ΗΠΑ, οι πωλήσεις ελληνικού παγωμένου γιαουρτιού ήταν χαμηλές, καθώς το πρώτο έτος της εισαγωγής του λειτούργησε ως πιλοτικό. Επιπλέον, λόγω της αβεβαιότητας που προκάλεσαν οι συζητήσεις σχετικά με την πιθανή επιβολή δασμών στις ευρωπαϊκές εισαγωγές, η εταιρεία ακολούθησε μια συντηρητική εμπορική στρατηγική, αποφεύγοντας να συνάψει σταθερές συμφωνίες που θα μπορούσαν να αποδειχθούν ζημιογόνες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η ΚΡΙ ΚΡΙ μαθαίνει στους Αμερικανούς το frozen yogurt... αλά ελληνικά

Αυξάνεται η ζήτηση στην άλλη όχθη του Ατλαντικού για το Greek frozen yogurt. Αίτηση στο Enterprise Greece για μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα. Ως το τέλος του έτους το placement μετοχών από την οικογένεια Τσινάβου.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: Ισχυρή αναπτυξιακή πορεία με «όπλο» την ιδιωτική ετικέτα

Πενταπλασιασμό της λειτουργικής κερδοφορίας από το 2021 έχει επιτύχει η γαλακτοβιομηχανία χάρη στη στροφή στην παραγωγή γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας που της έδωσε την πρώτη θέση στην αγορά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρι Κρι: «Βουτιά» των καθαρών κερδών που διαμορφώθηκαν στα 3,18 εκατ.

Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών στα 171,88 εκατ. ευρώ, η απόφαση της εταιρείας να απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του λειτουργικού κόστους, επηρέασε σημαντικά την κερδοφορία της.