ΓΔ: 2065.36 0.11% Τζίρος: 228.13 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Φωτο: Shutterstock

Jumbo: Αύξηση 8% του τζίρου και καθαρά κέρδη 117 εκατ. το α’ εξάμηνο

Η Jumbo κατέγραψε αύξηση 8% του τζίρου που διαμορφώθηκε στα 497,28 εκατ. ευρώ, και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 117 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2025. Επενδύσεις σε νέα καταστήματα, e-commerce και υποδομές.

Σε θετική πορεία κινήθηκε ο όμιλος Jumbo στο πρώτο εξάμηνο του 2025, επιβεβαιώνοντας την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού του μοντέλου παρά το δύσκολο διεθνές περιβάλλον. 

Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωση των οικονομικών της αποτελεσμάτων η Jumbo, παρά το αβέβαιο διεθνές περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, αυξημένο κόστος μεταφορών, πληθωριστικές πιέσεις και  δασμολογικό "Bras de fer", ο όμιλος συνεχίζει να προσφέρει προϊόντα σε ελκυστικές τιμές με υψηλή ποιότητα στους καταναλωτές και ταυτόχρονα μερίσματα  στους μετόχους-συνεταίρους του. 

Ο όμιλος κατέγραψε αύξηση πωλήσεων περίπου +8% σε σχέση με πέρυσι κατά την περίοδο Ιανουάριος–Αύγουστος 2025, με την διοίκηση να κρίνει ότι εφόσον ο ετήσιος ρυθμός παραμείνει στο 8%, υπάρχει  πιθανότητα τα καθαρά κέρδη να διατηρηθούν στα περσινά οργανικά επίπεδα.

Καθοριστική για την εξέλιξη των μεγεθών θα είναι όπως κάθε χρόνο η εμπορική περίοδος των Χριστουγέννων που θα αποτελέσει κρίσιμη δοκιμασία για τη διατήρηση του θετικού ρυθμού ανάπτυξης.  

Ειδικότερα, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά +8,01%, φτάνοντας τα 497,28 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 117,18 εκατ. ευρώ, ελαφρώς χαμηλότερα από τα περσινά 121,69 εκατ., αλλά αυξημένα κατά +5,11% σε συγκρίσιμη βάση χωρίς την επίδραση των ασφαλιστικών αποζημιώσεων.

Το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 53,86% από 55,27%. Παρά το γεγονός ότι η ενίσχυση του ευρώ έναντι του δολαρίου μπορεί να έχει θετική  επίδραση στο κόστος αγορών, το όφελος αυτό αναμένεται να αποτυπωθεί κυρίως  στο δεύτερο εξάμηνο,”ceteris paribus”. Επιπλέον, η αυξανόμενη συμμετοχή των πωλήσεων χονδρικής προς εξωτερικούς  συνεργάτες (franchise) οδηγεί, σε μείωση του μικτού περιθωρίου του ομίλου, καθώς οι πωλήσεις αυτές έχουν χαμηλότερο μικτό περιθώριο κέρδους σε σχέση με τις  λιανικές πωλήσεις. 

Τα κέρδη προ Φόρων, Τόκων, και Αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου ανήλθαν σε 165,36 εκατ. ευρώ από 164,68 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη  περίοδο πέρυσι. Σημειώνεται ότι κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 η Εταιρεία επωφελήθηκε με το ποσό των 10,21 εκατ. ευρώ που έλαβε ως ασφαλιστική αποζημίωση για τα καταστήματά της , στην Λάρισα και στην Καρδίτσα, που παρέμεναν κλειστά λόγω του πρωτοφανούς πλημμυρικού φαινομένου στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023.  

Χωρίς την επίδραση των ασφαλιστικών αποζημιώσεων, τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ήταν αυξημένα κατά +7,05% (Α΄ Εξάμηνο 2024: 154,47 εκατ. Ευρώ) ενώ το περιθώριο EBITDA  παρέμεινε άνω του 33%.  

Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε 117,18 εκατ. ευρώ έναντι αυτών της αντίστοιχης περσινής περιόδου που ήταν 121,69 εκατ. ευρώ. Σε  συγκρίσιμη βάση χωρίς την επίδραση των ασφαλιστικών αποζημιώσεων τα  καθαρά κέρδη ήταν αυξημένα κατά +5,11% έναντι αυτών της αντίστοιχης  περσινής περιόδου που ήταν στα 111,48 εκατ. ευρώ.

Επίσης, κατά την 30η Ιουνίου 2025, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ήταν ανώτερα του συνολικού ποσού των δανειακών υποχρεώσεων και των υποχρεώσεών του από μισθώσεις, κατά το ποσό των 309,79 εκατ. ευρώ έναντι 372,51 εκατ. ευρώ κατά την 31.12.2024.

Συνολικά οι χρηματικές διανομές μέχρι σήμερα ανέρχονται σε 131,5 εκατ. ευρώ. Η Jumbo κατά το 2024 και 2025 είχε υλοποιήσει πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών, κατέχοντας έως 30.06.2025 συνολικά 1.694.198 μετοχές (1,25%). Στις 04.08.2025 οι μετοχές αυτές ακυρώθηκαν και διαγράφηκαν από το Χρηματιστήριο Αθηνών. 

Η διοίκηση τονίζει ότι η πορεία των ετήσιων αποτελεσμάτων θα εξαρτηθεί από την εμπορική περίοδο των Χριστουγέννων, που αποτελεί την κρισιμότερη δοκιμασία για τη διατήρηση του θετικού ρυθμού ανάπτυξης.

αποτελεσματα-τζαμπο

Ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων

Στρατηγικά, η JUMBO συνεχίζει την ανάπτυξη του δικτύου της, με 89 καταστήματα σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία, ενώ στοχεύει σε 2 νέα υπερκαταστήματα ανά έτος. Σημαντικές επενδύσεις κατευθύνονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στην κυβερνοασφάλεια, στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά και στη δημιουργία δύο νέων κέντρων διανομής άνω των 60 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική ανάπτυξης ανά χώρα: 

  • Ελλάδα: Κατά το 2025 και μέχρι σήμερα, έχουν αγοραστεί 2 υπάρχοντα καταστήματα που λειτουργούσαν με μίσθωση ενώ σύντομα αναμένεται να  ολοκληρωθεί η αγορά ακόμα 2 μισθωμένων καταστημάτων. Επιπλέον, προγραμματίζεται ανάπτυξη ενός νέου καταστήματος κάθε τρία χρόνια.  
  • Κύπρος: Μέσα στην επόμενη πενταετία, θα λειτουργήσουν δύο νέα υπερ καταστήματα. 
  • Βουλγαρία: Στα επόμενα 2–3 χρόνια προβλέπεται προσθήκη ενός νέου  υπερ-καταστήματος. 
  • Ρουμανία: Διατηρείται ο ρυθμός ανάπτυξης ενός νέου υπερ-καταστήματος  ανά έτος. 

Επίσης ο όμιλος επενδύει συστηματικά στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος σε όλες τις χώρες παρουσίας του, ενισχύοντας τη θέση του στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα, υλοποιεί σημαντικές επενδύσεις σε κυβερνοασφάλεια, εργαλεία 
τεχνητής νοημοσύνης και τον εκσυγχρονισμό του ERP συστήματος, με στόχο τη βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας, την αποτελεσματικότερη λήψη αποφάσεων και  την αύξηση της λειτουργικής αποδοτικότητας. 

Ο όμιλος προχωρά στην προσθήκη δύο νέων κέντρων διανομής, συνολικής επένδυσης που αναμένεται να ξεπεράσει τα 60 εκατομμύρια ευρώ, με ολοκλήρωση εντός 3–5 ετών. 

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μέσω συνεργασιών franchise, ο όμιλος έχει παρουσία με 41 καταστήματα που φέρουν το σήμα της JUMBO σε επτά χώρες: Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια  Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ.  Η Διοίκηση αξιολογεί διαρκώς επιχειρηματικές προτάσεις για πιθανές συνεργασίες σε χώρες εκτός της Ευρωζώνης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέες συνεργασίες με πολλές ελληνικές εταιρείες ανακοίνωσε η Generation Y

Η πολυεθνική που ειδικεύεται στον ψηφιακό μετασχηματισμό επιχειρήσεων μεταξύ άλλων θα αναλάβει τη δημιουργία των νέων ηλεκτρονικών καταστημάτων των Jumbo σε Αλβανία, του Κοσσυφοπέδιο, Μαυροβούνιο και Σερβία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το shopping έτοιμο για τη ρεβάνς, οι μεγάλοι ανοίγουν καταστήματα

Η επανεκκίνηση του εμπορίου θα φέρει «έκρηξη» της κινητικότητας στα φυσικά καταστήματα και πτώση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ποιες ισχυρές αλυσίδες ετοιμάζονται να ανοίξουν νέα σημεία πώλησης.