ΓΔ: 2061.69 0.26% Τζίρος: 203.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φωτο: Shutterstock

Έλεγχοι στην είσοδο των σουπερ μαρκετ από Δευτέρα για την αποφυγή συνωστισμού

Ανοιχτά θα είναι τις Κυριακές τα σούπερ μάρκετ για την εκτέλεση παράδοσης αγαθών κατ' οίκον, για παραγγελίες που έχουν πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά, ενώ ο ανεφοδιασμός των καταστημάτων επιτρέπεται όλο το 24ωρο.

Τα σούπερ μάρκετ, οφείλουν να αναπτύξουν μηχανισμούς ελέγχου στις εισόδους των καταστημάτων προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν θα παρατηρούνται φαινόμενα συνωστισμού και συμφόρησης στους χώρους στάθμευσης και με δική τους ευθύνη θα διασφαλίζουν ότι η προσέλευση των καταναλωτών γίνεται, τηρώντας την αναλογία του ενός ατόμου ανά 10 τ.μ και με ελάχιστη απόσταση τα δύο μέτρα μεταξύ τους.

Επίσης, τα σούπερ μάρκετ μπορούν να λειτουργούν όλα τα καταστήματα τους και τις Κυριακές, αποκλειστικά για την εκτέλεση παράδοσης αγαθών κατ' οίκον (delivery) στους καταναλωτές, για παραγγελίες που έχουν πραγματοποιηθεί από ηλεκτρονικό κατάστημα τους, ενώ ο ανεφοδιασμός των καταστημάτων επιτρέπεται όλο το 24ωρο.

Αυτά προβλέπει, μεταξύ άλλων, εγκύκλιος του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που υπογράφει ο υφυπουργός Νίκος Παπαθανάσης ενώ υπογραμμίζεται ότι εντός δυο ημερών πρέπει οι επιχειρήσεις να ενημερώσουν το υπουργείο ότι πραγματοποίησαν πρόγραμμα καθαριότητας και απολύμανσης των χώρων διέλευσης των καταναλωτών, των επιφανειών και των τεχνικών μέσων των καταστημάτων.

Ακολουθεί αναλυτικά η εγκύκλιος:

«Υποχρεώσεις σχετικά με την εφαρμογή των μέτρων όπως ορίζονται με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου ΦΕΚ A 64/202 και την ΚΥΑ ΦΕΚ Β859/2020, για τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στις επιχειρήσεις υπεραγορών (super market)».

1. α) Οι επιχειρήσεις των υπεραγορών τροφίμων με ευθύνη των διοικήσεών τους, διασφαλίζουν ότι η προσέλευση των καταναλωτών γίνεται, τηρώντας την αναλογία του ενός ατόμου ανά 10 τ.μ και με ελάχιστη απόσταση τα δύο (2) μέτρα μεταξύ τους.

β) Οι επιχειρήσεις, οφείλουν να αναπτύξουν μηχανισμούς ελέγχου στις εισόδους των καταστημάτων με φυσικά ή τεχνικά/ ψηφιακά μέσα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν θα παρατηρούνται φαινόμενα συνωστισμού και συμφόρησης στους χώρους στάθμευσης.

γ) Στις εισόδους των καταστημάτων, θα πρέπει να υπάρχει συσκευή με απολυμαντικό/αντισηπτικό ή ισοδύναμης δράσης προϊόν, προς ελεύθερη χρήση από τους καταναλωτές.

δ) Οι διοικήσεις των καταστημάτων φροντίζουν οι χώροι αυτών, να αερίζονται με τεχνικά ή φυσικά μέσα και σε τακτά χρονικά διαστήματα να απολυμαίνονται τα σημεία εναπόθεσης των προϊόντων, ταμειακών μηχανών, τερματικών σταθμών κλπ

2. α) Ο ανεφοδιασμός των καταστημάτων γίνεται καθ' όλη την διάρκεια του εικοσιτετράωρου. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να διασφαλίζουν ότι οι περιβάλλοντες χώροι θα διατηρούνται καθαροί, θα απολυμαίνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα και ότι θα παρέχονται στο προσωπικό εργασίας, οδηγίες για την τήρηση των κανόνων ορθών ατομικών και βιομηχανικών πρακτικών. Τα τμήματα ποιότητας των επιχειρήσεων οφείλουν να αναπτύξουν πρόγραμμα καθαριότητας και απολύμανσης των χώρων διέλευσης των καταναλωτών, των επιφανειών και των τεχνικών μέσων και να το αποστείλουν εντός δύο ημερών από την λήψη της παρούσας στην ηλεκτρονική διεύθυνση: gen-sec@gge.gr

3. β) Τα καταστήματα που η λειτουργία τους έχει ανασταλεί για προληπτικούς ή

κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορονοϊό COVID-19, επαναλειτουργούν αποκλειστικά με την έκδοση σχετικής απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Η απόφαση δύναται να εκδίδεται κατόπιν αιτήματος της επιχείρησης, το οποίο συνοδεύεται από: α) υπεύθυνη δήλωση του νόμιμου εκπροσώπου της περί απολύμανσης στο τελούν υπό αναστολή κατάστημα από ειδικά πιστοποιημένη για τον σκοπό αυτό εταιρεία και β) απόδειξη παροχής υπηρεσιών της ως άνω εταιρείας απολύμανσης. Το αίτημα επαναλειτουργίας και τα σχετικά έγγραφα αποστέλλονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: gen-sec@gge.gr

γ) Η αναστολή της λειτουργίας των κέντρων διανομής και ανεφοδιασμού των καταστημάτων που εμπορεύονται τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, των υπεραγορών (super market), για προληπτικούς ή κατασταλτικούς λόγους που σχετίζονται με τον κορονοϊό COVID-19, αφορά μόνο τα τμήματα των εγκαταστάσεων της επιχείρησης, στα οποία εντοπίζεται κρούσμα της νόσου, και όχι το σύνολο της επιχείρησης αυτής.

δ) Οι επιχειρήσεις μπορούν να λειτουργούν όλα τα καταστήματα τους και τις Κυριακές, αποκλειστικά για την εκτέλεση παράδοσης αγαθών κατ' οίκον (delivery) στους καταναλωτές, για παραγγελίες που έχουν πραγματοποιηθεί από ηλεκτρονικό κατάστημα τους.

ε) Επιτρέπεται η λειτουργία των υπεραγορών (super market)που βρίσκονται εντός των καταστημάτων λιανικού εμπορίου που λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας τύπου «κατάστημα εντός καταστήματος» (shop-in-a-shop), σε εκπτωτικά καταστήματα (outlet), καθώς και σε εμπορικά κέντρα και σε εκπτωτικά χωριά που η λειτουργία τους έχει ανασταλεί, μόνον εφόσον διαθέτουν ανεξάρτητη εξωτερική είσοδο για τους καταναλωτές από το υπόλοιπο συγκρότημα. Οι επιχειρήσεις οφείλουν να διασφαλίσουν την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων που οδηγούν στα καταστήματα.

4. Η παρούσα θεωρείται ότι έχει παραληφθεί από τις επιχειρήσεις υπεραγορών (super market) από την δημοσίευση της στον ιστότοπο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων http://www.mindev.gov.gr

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος εξαγορών στα σούπερ μάρκετ με επενδύσεις 2,2 δισ. το 2020-2025

Η περαιτέρω συγκέντρωση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ θεωρείται βέβαιη λόγω των αυξημένων κοστών και των νέων ρυθμίσεων. Αναμένεται μείωση των αλυσίδων, ενώ οι εξαγορές θα συνεχιστούν τουλάχιστον έως το 2026.
super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ανθεκτικά σούπερ μάρκετ, οι «φοβισμένοι» καταναλωτές, τι ψωνίζει κάθε γενιά

Η αγορά των σούπερ μάρκετ δείχνει εντυπωσιακή ανθεκτικότητα, οι καταναλωτές αν και πιεσμένοι ψυχολογικά αυξάνουν τις αγορές τους με σημαντικές διαφοροποιήσεις αναλόγως τη γενιά που ανήκουν.
Martin-Brandenburger-Lidl
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μ. Μπράντενμπουργκερ (Lidl): Σταθεροί κανόνες όχι νέα εμπόδια στο εμπόριο

Ο CEO και πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς τονίζει ότι η αγορά χρειάζεται προβλεψιμότητα, ευέλικτο κανονιστικό πλαίσιο και επενδύσεις στην τεχνολογία ώστε να στηριχθούν μισθοί και τιμές.
Γυναίκα σε εσωτερικό χώρο
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Κινεζική αντίδραση, τα deals που φέρνουν γκρίνιες και η εξαγορά της Κρητικός

Οι κινέζοι αντιδρούν στις δηλώσεις Γκίλφοιλ, ποιοί γκρινιάζουν για τα deals, οι νταήδες και οι φυλακές. η Dimand φτιάχνει κατοικίες με κοινωνικό χαρακτήρα και οι καθυστερήσεις στο deal Μασούτης - Κρητικός.
Σκλαβενίτης Τhe FoodHall
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σκλαβενίτης: Η επένδυση στο FoodHall και η επιστροφή της «Σπιτικής Κουζίνας»

Η Σκλαβενίτης μεταμορφώνει το πρώην εργοστάσιο Πίτσος σε ένα πρωτοποριακό FoodHall μι επένδυση 150 εκατ. ευρώ και ετοιμάζει την επιστροφή της «Σπιτικής Κουζίνας» με νέο concept και νέα δυναμική.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ελληνική αγορά χωράει 4 με 6 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Σε νέο γύρο συγκέντρωσης οδεύει η αγορά των σούπερ μάρκετ, καθώς το περιθώριο κέρδους έχει μειωθεί στο 1,65%, το λειτουργικό κόστος έχει εκτιναχθεί κυρίως λόγω των ενοικίων, ενώ η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή μειώνεται διαρκώς.