ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
businessdaily-Papastergiou
Φωτο: Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Ενισχύεται η επικοινωνία πολιτών - Δημοσίου με τη νέα «Θυρίδα Πολίτη»

Η νέα εφαρμογή στο gov.wallet, αλλάζει την καθημερινότητα των πολιτών και αναβαθμίζει τη σχέση τους με το Δημόσιο, ενισχύει τη διαφάνεια και προσφέρει νέες λειτουργίες βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη.

Στο ψηφιακό τους πορτοφόλι, στο Gov.gr Wallet, έχουν από σήμερα διαθέσιμη οι πολίτες τη «Θυρίδα Πολίτη» και μάλιστα σε αναβαθμισμένη και πιο εύχρηστη έκδοση, η οποία τους επιτρέπει να έχουν άμεση πρόσβαση στα έγγραφά τους από το κινητό τηλέφωνο, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου. 

Η νέα «Θυρίδα Πολίτη», η οποία εξακολουθεί να διατίθεται και μέσω του gov.gr,  διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών, ενισχύει τη διαφάνεια και αναβαθμίζει την επικοινωνία με τη Δημόσια Διοίκηση, καθώς προσφέρει νέες λειτουργίες και βελτιώνει την εμπειρία χρήστη.

Πιο συγκεκριμένα,  οι πολίτες, είτε μέσω του Gov.gr Wallet, είτε μέσω του gov.gr στην Ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και στην Υποενότητα «Στοιχεία πολίτη και ταυτοποιητικά έγγραφα», έχουν πρόσβαση στα έγγραφά τους, αλλά και σε ειδοποιήσεις της Δημόσιας Διοίκησης. Στην ενότητα «Έγγραφα», βρίσκουν όλα τα έγγραφα που έχουν εκδώσει οι ίδιοι, όπως τις υπεύθυνες δηλώσεις, τις εξουσιοδοτήσεις, καθώς και τις αιτήσεις που έχουν υποβάλει προς δημόσιους φορείς και τις απαντήσεις που έχουν λάβει. Παράλληλα, μπορούν να βλέπουν και να αποθηκεύσουν έγγραφα, που τους κοινοποιούν δημόσιοι φορείς ή άλλοι πολίτες.

Υπογραμμίζεται ότι οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα μέσω του Gov.gr Wallet να κοινοποιούν τα έγγραφα με δύο τρόπους: μέσω αποστολής συνδέσμου ή με σκανάρισμα QR code από άλλες συσκευές.

Επιπροσθέτως, στη νέα «Θυρίδα» οι πολίτες βρίσκουν την ενότητα «Μηνύματα». Με τον τρόπο αυτό, έχουν πρόσβαση ανά πάσα στιγμή σε ειδοποιήσεις για σημαντικές ενέργειες, όπως η συγκατάθεση για έκδοση ενός εγγράφου, για επίδειξη ενός εγγράφου σε ελεγκτική αρχή, καθώς και η συγκατάθεση (Consent) για την άντληση και τη διάθεση δεδομένων σε ιδιωτικούς φορείς μέσω Gov.gr Wallet, για παράδειγμα για τη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου οχήματος.

Σημειώνεται ότι οι πολίτες μπορούν να λάβουν ειδοποίηση  (push notification), στη «Θυρίδα» τους σε πραγματικό χρόνο, ενώ για το χρονικό διάστημα που το σχετικό αίτημα εξακολουθεί να είναι ενεργό βρίσκουν τη σχετική ειδοποίηση στην ενότητα «Μηνύματα», ώστε να ολοκληρώσουν τη διαδικασία που απαιτεί τη συγκατάθεσή τους. Επιπλέον, λαμβάνουν ειδοποιήσεις για νέα έγγραφα που αναρτώνται από φορείς ή κοινοποιούνται στη «Θυρίδα» τους από άλλους πολίτες.

Επισημαίνεται ότι σύντομα θα υπάρχει δυνατότητα αρχειοθέτησης τόσο για «Έγγραφα» όσο και για «Μηνύματα», η οποία παρέχει στους πολίτες μεγαλύτερη ευελιξία στην οργάνωση και αναζήτηση του περιεχομένου τους. Μπορούν να διαχειρίζονται τα αρχειοθετημένα τους έγγραφα και μηνύματα εύκολα, ενεργοποιώντας τα αντίστοιχα φίλτρα αναζήτησης. Μέσω των νέων λειτουργιών, αποκτούν πλήρη εικόνα της διαχείρισης των εγγράφων τους. Πλέον, γνωρίζουν όχι μόνο πότε ένα έγγραφο ή ένα μήνυμα αναρτήθηκε στη «Θυρίδα» τους αλλά και πότε το ανάγνωσαν, ενώ μπορούν να παρακολουθούν την κατάσταση των αιτημάτων συγκατάθεσης, βλέποντας αν και πότε τα αποδέχτηκαν ή τα απέρριψαν.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τα επιτεύγματα που βάζουν την Ελλάδα στο παιχνίδι της Τεχνητής Νοημοσύνης

Το ελληνικό Kids Wallet βρέθηκε στο επίκεντρο του AI Action Summit στο Παρίσι. Πώς αξιοποίησε το Δημόσιο τα νέα τεχνολογικά εργαλεία. Η νέα πολιτική του Τραμπ και η αντιπαράθεση Ευρώπης - ΗΠΑ.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στο έλεος των χάκερ κράτος και εταιρείες: Οι μεγαλύτερες κυβερνοεπιθέσεις

Μέτρα από όλους ζητά ο Μ. Μπλέτσας: «Ένας από τους βασικούς λόγους δεν είναι μόνο για να μην πάθουμε ζημιά, αλλά για να μην κάνουμε και ζημιά σε κάποιον άλλον χωρίς να το ξέρουμε».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλύτερη λειτουργία, λιγότερη γραφειοκρατία με Τεχνητή Νοημοσύνη στο κράτος

Μεγάλο έργο 47 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των δημόσιων υπηρεσιών σε κρίσιμους τομείς, όπως η ηλεκτρονική διακυβέρνηση και οι συναλλαγές πολιτών και επιχειρήσεων με το Δημόσιο.