Ένα σημαντικό βήμα προς την περαιτέρω ανάπτυξη του εθνικού οδικού δικτύου σηματοδοτεί η υλοποίηση του νέου αυτοκινητόδρομου Μπράλος–Άμφισσα, ο οποίος αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τη σύνδεση της Στερεάς Ελλάδας με τη Δυτική. Μετά την πρόσφατη έναρξη λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, το συγκεκριμένο έργο έρχεται να δώσει νέα δυναμική στις οδικές μεταφορές της περιοχής.
Ο νέος δρόμος, αποκαλούμενος και «αόρατος» λόγω της ένταξής του στο φυσικό ανάγλυφο, κατασκευάζεται με πρωτοβουλία του Ομίλου ΑΒΑΞ και καλύπτει συνολικό μήκος 24 χιλιομέτρων.
Η υλοποίηση του έργου προσκρούει σε ιδιαίτερες γεωγραφικές και τεχνικές προκλήσεις, γεγονός που κατέστησε απαραίτητη την ανάπτυξη έξι εργοταξίων κατά μήκος της διαδρομής. Το έργο ξεχωρίζει για τις δύο μεγάλες σήραγγες –μήκους 2,2 και 2,4 χιλιομέτρων αντίστοιχα–, τις έξι γέφυρες, συνολικού μήκους ενός χιλιομέτρου, καθώς και τους έξι ανισόπεδους κόμβους που θα εξασφαλίσουν ταχεία και ασφαλή προσβασιμότητα.
Πρόοδος εργασιών και τεχνικά χαρακτηριστικά
Οι εργασίες προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς σε όλο το μήκος του έργου. Οι γέφυρες κατασκευάζονται με σύγχρονες μεθόδους, ενώ οι εκτεταμένες χωματουργικές επεμβάσεις διαμορφώνουν τη χάραξη της οδού. Για τη διάνοιξη των δύο μεγάλων σηράγγων εφαρμόζεται η παραδοσιακή μέθοδος – με εκσκαπτικά μηχανήματα υπόγειων έργων και χρήση εκρηκτικών υλών. Έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι είσοδοι των σηράγγων, ενώ σε μία εξ αυτών έχει διανοιχθεί υπόγειο τμήμα που φθάνει το 20% του συνολικού μήκους.
Οφέλη και αναπτυξιακή προοπτική
Ο οδικός άξονας Μπράλος–Άμφισσα αναμένεται να επιφέρει σημαντική βελτίωση στην οδική ασφάλεια, δραστική μείωση του χρόνου διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο έως Λαμία και τόνωση της τουριστικής ανάπτυξης στα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και Πατραϊκού Κόλπου. Παράλληλα, θα εξυπηρετήσει την ευρύτερη περιοχή από την οποία διέρχεται, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και την αναπτυξιακή δυναμική της.
Στο έργο συμμετέχουν 250 εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων –μηχανικοί, διοικητικοί υπάλληλοι, χειριστές, οδηγοί, τεχνίτες, οικοδόμοι και άλλοι–, καθώς και 160 μηχανήματα έργου διάφορων τύπων, διασφαλίζοντας την εύρυθμη εξέλιξη των εργασιών.
Σημειώνεται ότι ο άξονας αυτός αποτελεί τμήμα του ευρύτερου οδικού δικτύου Λαμίας-Ιτέας και η συμβατική του αξία ανέρχεται σε 207 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται στις αρχές του 2028, συμβάλλοντας καθοριστικά στον εκσυγχρονισμό των οδικών υποδομών της χώρας.