Κατά τους χειμερινούς μήνες, πολλοί οδηγοί επιλέγουν να φορούν χοντρά μπουφάν κατά την είσοδο στο αυτοκίνητο.
Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα της γερμανικής ένωσης αυτοκινήτου ADAC, ακόμη και μια ήπια σύγκρουση σε ταχύτητα μόλις 16 χλμ./ώρα μπορεί να προκαλέσει τραυματισμούς, καθώς η ζώνη ασφαλείας πιέζει την κοιλιακή χώρα και τα εσωτερικά όργανα.
Η βασική αιτία είναι ότι το χειμερινό μπουφάν εμποδίζει τη σωστή εφαρμογή της ζώνης ασφαλείας στο σώμα.
Αντί να ακουμπά στα οστά του ισχίου στους ενήλικες ή στους μηρούς των παιδιών, η ζώνη τοποθετείται ψηλότερα, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού. Το ίδιο πρόβλημα μπορεί να παρουσιαστεί και σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος.
Η ιδανική τοποθέτηση της ζώνης ασφαλείας απαιτεί άμεση επαφή με τους μηρούς των παιδιών ή τα οστά του ισχίου στους ενήλικες, χωρίς παρεμβολή ρούχων. Εάν η χρήση μπουφάν κρίνεται απαραίτητη, η ζώνη πρέπει να τοποθετείται κάτω από την κοιλιακή χώρα, κοντά στους μηρούς.
Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στα παιδιά και τα παιδικά καθίσματα, όπου η ζώνη οφείλει να εφάπτεται απευθείας στο σώμα.
Εκτός από τα μπουφάν, χειμερινά αξεσουάρ όπως καπέλα, κασκόλ και γάντια με επένδυση μπορούν να επηρεάσουν την ασφάλεια στην οδήγηση. Καπέλα και κασκόλ ενδέχεται να περιορίσουν το οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ τα γάντια με επένδυση δυσχεραίνουν το κράτημα του τιμονιού.
Αυτά τα συμπεράσματα προκύπτουν από δοκιμές πρόσκρουσης της ADAC.
Επιπλέον, ογκώδη υποδήματα όπως οι χοντρές μπότες ενδέχεται να μειώσουν τον έλεγχο στα πεντάλ. Αν και δεν υπάρχει απαγόρευση στη χρήση μπουφάν κατά την οδήγηση, οι οδηγοί πρέπει να διασφαλίζουν ότι μπορούν να αντιδρούν αποτελεσματικά σε κάθε περίσταση.
Η χρήση συστήματος προθέρμανσης της καμπίνας πριν την εκκίνηση του κινητήρα μπορεί να περιορίσει την ανάγκη για χοντρά ρούχα. Παράλληλα, σύμφωνα με την ADAC, συνιστάται η αφαίρεση του μπουφάν πριν την είσοδο στο όχημα ή, εναλλακτικά, η τοποθέτηση της ζώνης ασφαλείας πριν την ένδυση του μπουφάν.
Μια ακόμη επιλογή αποτελεί η οδήγηση με το μπουφάν ανοιχτό.