ΓΔ: 2054.61 -0.39% Τζίρος: 131.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:02:00
Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης
Φωτογραφία Shutterstock

Η 89η ΔΕΘ ολοκληρώθηκε με 229.000 επισκέπτες και εορτασμό 100 ετών

Με 229.000 επισκέπτες, η 89η ΔΕΘ τίμησε τα 100 χρόνια της HELEXPO, συνδυάζοντας εκθέσεις, πολιτιστικές εκδηλώσεις, καινοτομία και δράσεις με επίκεντρο την κοινωνία και το περιβάλλον.

Η 89η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) σημάδεψε τη φετινή εκθεσιακή χρονιά, προσελκύοντας 228.974 επισκέπτες από τις 6 έως τις 14 Σεπτεμβρίου, αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά τη δυναμική της στον εγχώριο και διεθνή εκθεσιακό χώρο.

 Η υλοποίηση της ιστορικής αυτής διοργάνωσης συνέπεσε με τον εορτασμό των 100 ετών από την ίδρυση του φορέα, χαρίζοντας στη φετινή έκθεση ιδιαίτερο χαρακτήρα και ευρεία αναγνώριση.

Κορυφαίοι εκπρόσωποι της επιχειρηματικής κοινότητας, πρωτοπόρες εταιρείες σε τεχνολογία, εκπαίδευση και αυτοκίνητο, αλλά και εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δημιούργησαν ένα πολυσύχναστο εκθεσιακό τοπίο.

 Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις οικογένειες με παιδιά, καθώς το θεματικό αφιέρωμα JuniorLand αποτέλεσε ιδιαίτερο πόλο έλξης, με αποτέλεσμα η παιδική παρουσία να αυξηθεί κατακόρυφα σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές. Στο επίκεντρο βρέθηκαν και οι πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις της χώρας, με τη ΔΕΘ να διατηρεί σταθερά τον ρόλο της ως κεντρικό σημείο αναφοράς.

Στο πλαίσιο της ιστορικής επετείου, η φετινή ΔΕΘ ξετύλιξε τους πιο σημαντικούς σταθμούς της διαδρομής του φορέα. Στο περίπτερο 16 πραγματοποιήθηκε αφιέρωμα στον έναν αιώνα λειτουργίας, όπου προβλήθηκε για πρώτη φορά το ντοκιμαντέρ «ΔΕΘ. 100 Χρόνια Από το Σημείο Μηδέν» της Μηχανής του Χρόνου, με μεγάλη απήχηση στο κοινό. Επιπλέον, το Κυνήγι του Κρυμμένου Θησαυρού ήταν αφιερωμένο στα 100 χρόνια του θεσμού, αναδεικνύοντας ήδη τους τρεις πρώτους νικητές.

Η 89η ΔΕΘ φιλοξένησε 1.100 εκθέτες σε συνολικά 33.000 τετραγωνικά μέτρα και παρουσίασε 11 θεματικές ενότητες, όπως Ελλάδα και Επιχειρηματικότητα, Τεχνολογία-Έρευνα-Καινοτομία, Ενέργεια-Κυκλική Οικονομία, AutoThessaloniki (που διοργανώθηκε για πρώτη φορά με εξαιρετική επιτυχία), Γαστρονομία-Διατροφή και ακόμη περισσότερα. Η συνύπαρξη διαφορετικών και δυναμικών κλάδων καθιστά τη ΔΕΘ βασικό σημείο συνάντησης για τον επιχειρηματικό και ερευνητικό κόσμο της χώρας.

Η φετινή διοργάνωση παρουσίασε τον μουσικό διαγωνισμό Youth Band Battle-Stage Z σε συνεργασία με τη Fine Records και χορηγό επικοινωνίας την ΕΡΤ3, όπου 28 νεανικά συγκροτήματα διαγωνίστηκαν διεκδικώντας σημαντικά βραβεία, όπως συμβόλαιο δισκογραφίας και επαγγελματική ηχογράφηση.

Ανάμεσα στα σημεία που ξεχώρισαν, ήταν η παρουσία του μονοθεσίου της McLaren Formula 1 Team που έφερε στην έκθεση ο ΟΠΑΠ, μέλος της Allwyn. Οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να φωτογραφηθούν με το μονοθέσιο, να δοκιμάσουν οδηγικές ικανότητες σε προσομοιωτές Formula 1, να συμμετάσχουν σε πρωτότυπο photobooth με στολές πιλότων της McLaren, καθώς και να δοκιμάσουν face painting στα χρώματα της ομάδας.

Το φετινό πολιτιστικό πρόγραμμα της ΔΕΘ-HELEXPO συμπεριέλαβε και μεγάλη συναυλία-αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Μίκη Θεοδωράκη, με τη συμμετοχή κορυφαίων καλλιτεχνών και της ορχήστρας «Μίκης Θεοδωράκης». Παράλληλα, το κοινό γνώρισε άγνωστες πλευρές της ζωής και του καλλιτεχνικού έργου του μεγάλου συνθέτη μέσω ειδικών προβολών και του Ψηφιακού Εικονικού Μουσείου Ζάτουνας.

Σημαντική ήταν και η παρουσία σημαντικών ονομάτων της ελληνικής μουσικής σκηνής στα Music Events Live, εμπλουτίζοντας το πολιτιστικό πρόγραμμα και διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των επισκεπτών.

Σε συνεργασία με την Cigaret Cycle, το εγχείρημα συλλογής αποτσίγαρων στους χώρους της έκθεσης είχε ως αποτέλεσμα τη συλλογή 172.000 αποτσίγαρων από 31 ειδικούς κάδους. Μέσα από τη διαδικασία ανακύκλωσης προέκυψαν 9,5 κιλά λίπασμα και 30 κιλά πρώτη ύλη πλαστικού, με άμεσο περιβαλλοντικό όφελος την ανάσχεση ρύπανσης σε 86.000 κυβικά μέτρα νερού.

Η 89η ΔΕΘ υποστηρίχτηκε από στρατηγικές συνεργασίες με κορυφαίους οργανισμούς και επιχειρήσεις. Επίσημη Τράπεζα της διοργάνωσης ήταν η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος, ενώ βασικοί εταίροι αποτέλεσαν μεταξύ άλλων η ΔΕΗ (κύριος πάροχος ενέργειας), η Aegean Airlines (επίσημος αερομεταφορέας), η NOVA (τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες), η LANCOM (δέδομένα και διαδίκτυο), το Πράσινο Ταμείο, η Hertz, η Παπαστράτος, οι μπύρες «Νύμφη» της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, καθώς και τα Skoda και Volkswagen της KOSMOCAR. Πλήθος φορέων και επιχειρηματικών ομίλων στήριξαν την επιτυχία της διοργάνωσης, ενώ αναλυτικά οι συνεργάτες και οι χορηγοί αναφέρονται στη σχετική λίστα.

Η ΔΕΘ-HELEXPO ανανεώνει το ραντεβού της για την 90ή διοργάνωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί 5-13 Σεπτεμβρίου 2026, επισφραγίζοντας έναν ολόκληρο αιώνα εκθεσιακής παρουσίας στην Ελλάδα και τη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λευκός Πύργος Θεσσαλονίκης
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Θεσσαλονίκη: Δωρεάν είσοδος στις μόνιμες εκθέσεις του Βυζαντινού Μουσείου

Ανοιχτές για το κοινό καθημερινά (Δευτέρα- Κυριακή, 09:00-17:00) και με δωρεάν είσοδο θα είναι οι αίθουσες 1-3 της μόνιμης έκθεσης του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού, από τις 30 Ιουλίου και μέχρι νεωτέρας, όπως ανακοίνωσε το Μουσείο.