Αύξηση 20% σημείωσαν οι Έλληνες που ταξίδεψαν στο εξωτερικό κατά το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Visa.
Η συνολική δαπάνη των ταξιδιωτών αυξήθηκε επίσης κατά 20% την ίδια περίοδο, με τη μεγαλύτερη άνοδο να καταγράφεται τους θερινούς μήνες, όταν οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά 25%.
Πάνω από το 80% των διασυνοριακών δαπανών πραγματοποιήθηκαν εντός του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου, με τους πιο δημοφιλείς προορισμούς να παραμένουν η Ιταλία, η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Τουρκία.
Ιδιαίτερη αύξηση επισκεπτών σημειώθηκε προς την Αίγυπτο (άνω του 80%) και την Ιαπωνία (περίπου 70%), ενώ σημαντική άνοδος καταγράφηκε και για την Αλβανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τη Σλοβενία.
Οι κορυφαίες κατηγορίες δαπανών των Ελλήνων ταξιδιωτών αφορούσαν εστιατόρια, τρόφιμα και παντοπωλεία, καταλύματα, ένδυση και αξεσουάρ, καθώς και καταστήματα λιανικής. Οι πέντε προορισμοί με τις υψηλότερες δαπάνες ήταν η Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία.
Τα στοιχεία της Visa δείχνουν διαφοροποιήσεις στην καταναλωτική συμπεριφορά ανά προορισμό. Στην Ιταλία, το 20% των συνολικών δαπανών αφορά την κατηγορία ένδυσης και αξεσουάρ, ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από τον μέσο όρο των υπόλοιπων χωρών (12%).
Στη Γερμανία, οι δαπάνες για τρόφιμα και παντοπωλεία ήταν σχεδόν διπλάσιες από τον μέσο όρο. Στη Γαλλία, οι δαπάνες για ψυχαγωγία ήταν αυξημένες κατά 3%, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο οι αγορές σε πολυκαταστήματα ξεπέρασαν τον μέσο όρο κατά 4%.
Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, ανέφερε πως η εταιρεία επενδύει σε σύγχρονες δυνατότητες πληρωμών, όπως το tokenized checkout και οι ανέπαφες συναλλαγές, ώστε οι πληρωμές να γίνονται με ασφάλεια και ευκολία σε κάθε ταξίδι.
Οι πληροφορίες της έρευνας προορίζονται για ενημερωτικούς σκοπούς και δεν υποκαθιστούν επαγγελματικές συμβουλές. Η Visa Inc. δεν φέρει ευθύνη για τη χρήση των στοιχείων αυτών.
Περισσότερες πληροφορίες για τη Visa μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση www.visa.gr.