ΓΔ: 1968.72 -0.08% Τζίρος: 158.43 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Φωτο: Shutterstock

Σούπερ μάρκετ: Χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας μέσα στην πανδημία

Οι αυξημένες ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία και τα νέα κανάλια πώλησης των σούπερ μάρκετ έφεραν 7.000 προσλήψεις το πρώτο εξάμηνο του 2020.

Το λιανεμπόριο τροφίμων αποτέλεσε στήριγμα της απασχόλησης μέσα στην κρίση που προκάλεσε η πανδημία, με 7.000 νέες θέσεις εργασίας να δημιουργούνται το 2020 και τον συνολικό αριθμό των άμεσα απασχολούμενων στον κλάδο να φτάνουν τα 215.000 άτομα.

Όπως αναφέρει το ΙΕΛΚΑ, το λιανεμπόριο τροφίμων αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας σε σχέση με τη διατήρηση και την αύξηση της απασχόλησης στην Ελλάδα τη δεκαετία του 2010 - 2020.

Η πανδημία έφερε προσλήψεις

Την ίδια στιγμή που το lockdown προκάλεσε σοβαρούς τριγμούς στις επιχειρήσεις, με το λιανεμπόριο να καταγράφει μείωση 0,4% της απασχόλησης σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, το λιανεμπόριο τροφίμων σημείωσε αύξηση 3,2% σε σύγκριση με το 2019.

Με την εμφάνιση της πανδημίας και την έναρξη των περιοριστικών μέτρων, υπήρξε σημαντικό μέρος του προσωπικού των σούπερ μάρκετ και του λιανεμπορίου τροφίμων που μπήκε σε αναστολή εργασίας καθώς ανήκαν στις ευπαθείς ομάδες. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να προσληφθεί νέο προσωπικό ώστε να υποκατασταθούν οι εργαζόμενοι.

Ταυτόχρονα, η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, η ανάγκη για έλεγχο του αριθμού ατόμων στα καταστήματα, σε συνδυασμό με τα νέα κανάλια πώλησης που δημιουργήθηκαν όπως οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τηλεφωνικές παραγγελίες, έκαναν επιτακτική την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Όπως σημειώνει ο ΙΕΛΚΑ «κατά κανόνα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσφέρουν εργασία σε ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία και αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση εργασίας», όπως οι νέοι, οι ανειδίκευτοι εργάτες και οι γυναίκες. Στο προσωπικό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ υπερτερούν οι γυναίκες σε ποσοστά 65%-70%.

Επίσης, πρέπει να σημειωθεί η συμβολή του κλάδου στην αντιμετώπιση της ανεργίας στην επαρχία, εφόσον τα δίκτυα πωλήσεων των αλυσίδων δεν περιορίζονται στα αστικά κέντρα ή τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας, αλλά καλύπτουν όλη την επικράτεια. Ειδικότερα, περισσότερα από τα 2/3 των καταστημάτων των αλυσίδων δραστηριοποιούνται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.

Ικανοποιημένοι οι καταναλωτές

Η πλειονότητα των καταναλωτών αξιολογεί πολύ θετικά το προσωπικό των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ, το 75% των καταναλωτών βαθμολογούν θετικά το προσωπικό, ενώ το 56% δηλώνει ότι το προσωπικό του δημιουργεί αίσθημα ασφάλειας. Παράλληλα το αγοραστικό κοινό αξιολογεί ιδιαίτερα θετικά τη συμβολή του σούπερ μάρκετ στην απασχόληση σε ποσοστά της τάξης του 75%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σκλαβενίτης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κυρίαρχη θέση και στο έτοιμο φαγητό θέλει να πάρει η Σκλαβενίτης

Η κορυφαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ, Σκλαβενίτης μπαίνει δυναμικά στον κλάδο των έτοιμων γευμάτων με την εξαγορά της «Σπιτική Κουζίνα» και με μια μεγάλη παραγωγική επένδυση που αλλάζει τα δεδομένα στην ελληνική αγορά.
super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έφυγε το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, έρχεται ανταγωνισμός στα ράφια

Ένταση του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ περιμένουν οι παράγοντες της αγοράς από σήμερα, καθώς καταργείται το πλαφόν στα κέρδη και απελευθερώνεται η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παραποιημένα τρόφιμα και ποτά απειλούν υγεία και οικονομία στην ΕΕ

Η παραποίηση τροφίμων και ποτών στην ΕΕ κοστίζει ετησίως περί τα 2,29 δισ. ευρώ και απειλεί τη δημόσια υγεία σύμφωνα με το EUIPO που προειδοποιεί και καλεί σε δράση για την προστασία των καταναλωτών.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τριπλάσια αύξηση πωλήσεων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ από την Ευρώπη

Παρότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν αισθάνονται πλούσιοι, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στη χώρα αυξήθηκε τον Μάρτιο του 2025 κατά 4,9% σε ετήσια βάση, τρεις φορές περισσότερο από τον μέσο όρο στην Ευρώπη, που ήταν μόλις 1,6%.