ΓΔ: 2104.74 0.67% Τζίρος: 178.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Ζευγάρι σε αγορές
Φώτο: Shutterstock

Πρώτο κριτήριο η καλή τιμή και για τα ψώνια των γιορτών

Πιο αποφασισμένοι να αυξήσουν φέτος τις αγορές τους είναι οι καταναλωτές ηλικίας 18 - 34 ετών, σύμφωνα με έρευνα της Capgemini σε δείγμα 6.700 καταναλωτών από Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Βρετανία και Ηνωμένες Πολιτείες.

Μπορεί οι Έλληνες να προβαίνουν σε πιο μετρημένες αγορές τα τελευταία χρόνια, αναζητώντας την καλύτερη συσχέτιση τιμής-ποιότητας, ωστόσο, η ελκυστική τιμή ανάγεται στο σημαντικότερο κίνητρο και για την πλειονότητα των καταναλωτών σε Ευρώπη και Αμερική, ειδικά σε ό,τι αφορά στην εορταστική περίοδο που ανοίγεται μπροστά μας, οπότε πραγματοποιείται περί το 30% του ετήσιου τζίρου στο λιανεμπόριο.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Capgemini που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 6.700 καταναλωτών από την Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, τη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η ηλικιακή κατηγορία των 18-34 ετών εμφανίζει τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό για αγορές, με το 40% να δηλώνει πρόθυμο να ξοδέψει περισσότερα συγκριτικά με πέρσι, στοιχείο πολύτιμο για τους εμπόρους που επιθυμούν να αυξήσουν τον τζίρο τους.

Τι ενδιαφέρει τους νέους καταναλωτές;

Τι ενδιαφέρει όμως αυτήν την κατηγορία των καταναλωτών; Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, μετά την αναζήτηση της καλύτερης τιμής, η ποικιλία και το εύρος των διατιθέμενων προϊόντων αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιλογής για το 34% των ερωτηθέντων, ενώ ακολουθεί η ταχύτητα της παράδοσης σε ό,τι αφορά τις αγορές μέσω Διαδικτύου. 

Περαιτέρω, περίπου ένας στους πέντε (22%) στο σύνολο των ερωτηθέντων κι ένας στους τέσσερις (24%) στους νέους ηλικίας 18-24 ετών αναφέρουν το θέμα της βιωσιμότητας ως κριτήριο επιλογής των αγορών τους, τόσο σε σχέση με την ποιότητα όσο και με την συσκευασία. Ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένοι στο ζήτημα αυτό εμφανίζονται οι Βρετανοί, σε ποσοστό 29%, με τους Αμερικανούς και τους Ισπανούς να εμφανίζονται πιο αδιάφοροι.

Όπως απεδείχθη και κατά την πρόσφατη περίοδο προσφορών που κορυφώθηκε με την Black Friday, τα διαδικτυακά καταστήματα αναμένεται και πάλι να αποσπάσουν τα μεγαλύτερα οφέλη, προσελκύοντας ιδιαίτερα την περιζήτητη ηλικιακή ομάδα των 18-34 ετών, σύμφωνα πάντα με την Capgemini. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δαπάνες των Αμερικανών αυξήθηκαν κατά 20,2% στο διάστημα μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και της Black Friday, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι το 34,5% των 4,2 δισ. δολαρίων που δαπανήθηκαν online το υπό εξέταση διάστημα αφορούσαν σε αγορές μέσα από το κινητό τηλέφωνο.

Οι καταναλωτές ψωνίζουν... διαβασμένοι

Σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο ενημερωμένοι από ποτέ, κάνοντας έρευνα αγοράς από πριν προκειμένου να εντοπίσουν τις πιο δελεαστικές προσφορές. Πάντως, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της McKinsey για την εορταστική περίοδο, οι καταναλωτές εξακολουθούν να εκτιμούν την βοήθεια που μπορεί να τους προσφέρει ένας καλά προετοιμασμένος πωλητής.

Στο σημείο αυτό, οι αναλυτές κάνουν ιδιαίτερη μνεία στην σημασία της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, εκτιμώντας μάλιστα ότι δύναται να τονώσει τις πωλήσεις ενός εμπόρου ακόμη και σε ποσοστό 20%. Είναι χαρακτηριστικό εξάλλου ότι για το 47% των ερωτηθέντων η αναζήτηση του ιδανικού δώρου αποτελεί τον πιο στρεσογόνο παράγοντα της εορταστικής περιόδου, ενώ ακολουθούν οι ουρές στα καταστήματα (38%) και η διαχείριση του διαθέσιμου εισοδήματος (35%) για τις εορταστικές δαπάνες. 

Πρέπει να σημειωθεί τέλος ότι η έρευνα της McKinsey αναδεικνύει και μια σημαντική μερίδα καταναλωτών που δηλώνει μηδενικό διαθέσιμο εισόδημα για εορταστικές αγορές φέτος. Πρόκειται για το 13% των ερωτηθέντων σε Καναδά και Βρετανία, το 12% των Γερμανών και το 10% των Αμερικανών. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ντόναλντ Τραμπ στο Οβάλ Γραφείο
ΔΙΕΘΝΗ

Τραμπ: Συζητήσεις με ηγέτες Μεξικού-Καναδά για εμπόριο και μεταναστευτικό

Ο Τραμπ ανακοίνωσε συνάντηση με ηγέτες Μεξικού και Καναδά για εμπορικά και μεταναστευτικά ζητήματα, μετά την κλήρωση των ομίλων του Μουντιάλ 2026. Συνομίλησε χαμογελαστός με τον Καναδό πρωθυπουργό Μαρκ Κάρνεϊ στην εκδήλωση.
Βλαντίμιρ Πούτιν πρόσωπο
ΔΙΕΘΝΗ

Πούτιν: Συνεχίζουμε το πετρέλαιο στην Ινδία παρά τις αμερικανικές κυρώσεις

vΟ Πούτιν διαβεβαίωσε ότι η Ρωσία θα συνεχίσει να παρέχει πετρέλαιο στην Ινδία, παρά τις αμερικανικές κυρώσεις και τόνισε πως η Ρωσία παραμένει αξιόπιστος πάροχος για την ενεργειακή ανάπτυξη της ινδικής οικονομίας.
Σταύρος Καφούνης πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στ. Καφούνης: Ευκαιρίες για ελληνικές επιχειρήσεις στο Ουζμπεκιστάν

Ισχυρές προοπτικές ενισχυμένης συνεργασίας Ελλάδας-Ουζμπεκιστάν διαπιστώθηκαν σε συνάντηση του Ουζμπέκου Πρέσβη με τον Πρόεδρο της ΕΣΕΕ. Το 2026 αναμένεται ως έτος ευκαιριών για ελληνικές επιχειρήσεις στην Κεντρική Ασία.
Αγορά Γιουβού Κίνα
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα-Γιουγού: Ρεκόρ εξωτερικού εμπορίου στο δεκάμηνο Ιαν-Οκτ 2025

Η Γίγου, γνωστή ως "παγκόσμιο σούπερ μάρκετ", σημείωσε ρεκόρ εξαγωγών και εισαγωγών 701,19 δισ. γιουάν το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τα 700 δισ., με αύξηση 32% σε 230 αγορές.
Σημαία ΗΠΑ και Ινδίας
ΔΙΕΘΝΗ

Αμερικανική εμπορική αντιπροσωπεία ίσως επισκεφτεί σύντομα την Ινδία

Αμερικανική εμπορική αντιπροσωπεία θα επισκεφθεί το Νέο Δελχί την επόμενη εβδομάδα για συνομιλίες, ελπίζοντας στη μείωση των δασμών που επέβαλε ο πρόεδρος Τραμπ στα ινδικά προϊόντα, σύμφωνα με κυβερνητική πηγή.