ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Shutterstock

Ψάχνουν τη λύση για επιτάχυνση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού

Στο τραπέζι το νέο μοντέλο των Πρότυπων Προτάσεων που δίνει τη δυνατότητα σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλαμβάνουν τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες για έργα με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ.

Σε συζητήσεις με ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους είναι το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να εξετάσει αν μπορούν να υλοποιηθούν κάποιες από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις Πρότυπες Προτάσεις. 

Κάποιες από τις επεκτάσεις θεωρούνται απολύτως απαραίτητες, όπως η αστική σήραγγα Ηλιουπόλεως που στην ουσία αποτελεί επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Χωρίς αυτό το έργο εκτιμάται πως θα είναι αδύνατη η πρόσβαση, λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, στο νέο μητροπολιτικό πόλο που σχεδιάζεται στο Ελληνικό από την Lamda Development.

Εξίσου απαραίτητη θεωρείται και η αναβάθμιση της επέκτασης της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο ώστε να αναβαθμιστεί περαιτέρω και το τοπικό λιμάνι, αλλά και η επέκταση μέχρι την Ραφήνα.

Χθες, κατά τη διάρκεια του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο εμπνευστής της ιδέας των πρότυπων προτάσεων και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Γ. Συριανός υποστήριξε – χωρίς να κατονομάσει συγκεκριμένα έργα – πως μόνο μέσω του νέου μοντέλου μπορεί να έχει γρήγορα η Αττική τις υποδομές που χρειάζεται για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ο κ. Συριανός παρέπεμψε στην οκταετή περιπέτεια του διαγωνισμού για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος. Βέβαια στην περίπτωση της συγκεκριμένης ζεύξης, τα προβλήματα συνδέονται με την περιορισμένη κοινωνική αποδοχή του έργου.

Το νέο μοντέλο υλοποίησης έργων υποδομής εντάχθηκε σε νομοσχέδιο που ψηφίστηκε φέτος και προβλέπει πως ένας ιδιώτης ή μια κοινοπραξία ιδιωτών αναλαμβάνει να μελετήσει τεχνικά και χρηματοοικονομικά ένα έργο με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ. Ο ιδιώτης, σε συνεργασία με τους κατάλληλους συμβούλους καταρτίζει τις τεχνικές μελέτες και το χρηματοοικονομικό μοντέλο για το έργο και στη συνέχεια η κυβέρνηση πραγματοποιεί διαγωνισμό. 

Στην περίπτωση που ο ιδιώτης ο οποίος πρότεινε το έργο κερδίσει το διαγωνισμό τότε αναλαμβάνει να το υλοποιήσει με βάση τις μελέτες που ο ίδιος εκπόνησε. Στην περίπτωση που το έργο ανατεθεί, μέσω του διαγωνισμού, σε άλλη εταιρεία, τότε η τελευταία πρέπει να καταβάλλει σε αυτόν που προετοίμασε το διαγωνισμό το κόστος για τις μελέτες, κ.α.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ellaktor_office
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελλάκτωρ: Το χρώμα του χρήματος θα δουν οι μέτοχοι τον επόμενο χρόνο

Τη χρηματική διανομή προς τους μετόχους της Ελλάκτωρ μετά από χρόνια προανήγγειλε ο CEO του ομίλου Ευθ, Μπουλούτας. Καμία άλλη πώληση asset του ομίλου το β' εξάμηνο του 2023, εκτός από Άκτωρ και Smart Park.
Ellaktor-Erga-Ypodomes_Dromos
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί η Ελλάκτωρ τα «βρήκε» με Wade Adams και Δ. Κούτρα για την Άκτωρ

Αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με το σχήμα Wade Adams-Δ. Κούτρα για την Άκτωρ αρχίζει η Ελλάκτωρ. Άμεσα οι ανακοινώσεις. Η Ελλάκτωρ θα διατηρήσει συνεργασία με την Άκτωρ και την επομένη του deal.
Αεροφωτογραφία οδικού κόμβου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα έξοδος στην Αττική Οδό σχεδιάζεται στην περιοχή της Μεταμόρφωσης

Το υπουργείο Υποδομών επικεντρώνεται στην αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κηφισού, με όλες τις πλευρές να συζητούν βελτιωτικές προτάσεις, όπως ανέφερε ο Γ. Περιστέρης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό στο project του Ελληνικού: Άνοιξε η συζήτηση κυβέρνησης με Lamda

Η χρηματοδότηση των μελετών για να περάσει το μετρό μέσα από την ανάπλαση του Ελληνικού έγινε αφετηρία διαλόγου μεταξύ υπουργείου Υποδομών και Lamda Development. Ποια είναι τα κρίσιμα έργα για το κυκλοφοριακό της Αττικής.