ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Στη Βουλή η σύμβαση για Αττική Οδό, πότε θα μειωθούν τα διόδια

Η σύμβαση περιλαμβάνει συγκεκριμένες προβλέψεις υπέρ των οδηγών - χρηστών της Αττικής οδού, για τη διασφάλιση της συντήρησης και την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου με το οποίο κυρώνεται η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής οδού για 25 χρόνια, έναντι ανταλλάγματος 3.270.000.000 ευρώ, ποσό που είναι το υψηλότερο στην ιστορία του ΤΑΙΠΕΔ.

Η σύμβαση περιλαμβάνει συγκεκριμένες προβλέψεις υπέρ των οδηγών - χρηστών της Αττικής οδού, για τη διασφάλιση της συντήρησης και την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών.

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Κυβέρνηση το οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 3,27 δισ. ευρώ θα διατεθεί για τη μείωση του δημοσίου χρέους, το οποίο μόνο από αυτή τη συναλλαγή περιορίζεται σχεδόν κατά 1,5 μονάδα του ΑΕΠ.

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης δήλωσε: «Η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού είναι η μεγαλύτερη από τις 9 συνολικά αποκρατικοποιήσεις που ολοκλήρωσε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τον τελευταίο χρόνο. Αποκρατικοποιήσεις που δίνουν ώθηση στην οικονομία, τις επενδύσεις, την απασχόληση.

Η Αττική Οδός είναι ένα έργο κρίσιμο για την καθημερινότητα εκατομμυρίων κατοίκων και επισκεπτών της πρωτεύουσας. Η σύμβαση που κατατίθεται στη Βουλή διασφαλίζει την περαιτέρω αναβάθμιση του αυτοκινητοδρόμου και την σημαντική μείωση του δημοσίου χρέους. Είναι μια θετική εξέλιξη για τους κατοίκους της πρωτεύουσας, το Δημόσιο και την εθνική οικονομία». 

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Με τη νέα σύμβαση πραγματοποιείται ομαλά η μετάβαση στο νέο καθεστώς παραχώρησης και εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του συστήματος κυκλοφορίας στο λεκανοπέδιο της Αττικής, με υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας.

Ταυτόχρονα, επιβεβαιώνεται ότι και στην Ελλάδα, η συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα μπορεί να είναι διαφανής και επωφελής και για τα δύο μέρη. Δύναται, δηλαδή, να καλύπτει το δημόσιο συμφέρον, μέσω της άμεσης χρηματοδότησης, της λειτουργίας και της συντήρησης, ενώ ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει την εκμετάλλευση του οδικού άξονα. Μια σύμπραξη, με την οποία η χώρα μεγεθύνεται οικονομικά, αναπτύσσεται βιώσιμα και ισχυροποιείται ολόπλευρα». 

Η σύμβαση προβλέπει ότι ο Παραχωρησιούχος (ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Μ.Α.Ε. και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.), θα αναλάβει για 25 έτη τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού.

Πέραν του εφάπαξ οικονομικού ανταλλάγματος, ύψους 3,27 δισ. ευρώ, θα αποδίδει ετησίως στο ΤΑΙΠΕΔ ποσοστό 7,5% επί των πάσης φύσεως εσόδων από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου, ενώ κατά τη διάρκεια της παραχώρησης θα υλοποιήσει επενδύσεις και δαπάνες αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού ύψους 380 εκατ. ευρώ.

Η σύμβαση προβλέπει, επίσης, μείωση των διοδίων από 2,8 σε 2,5 ευρώ από τις 6 Οκτωβρίου, την ημέρα που θα γίνει η παράδοση του αυτοκινητοδρόμου από το Ελληνικό Δημόσιο στον Παραχωρησιούχο. Η μείωση αφορά τις εξής κατηγορίες οχημάτων: επιβατικά (Ι.Χ.), ελαφρά εμπορικά οχήματα και αυτοκίνητα με τροχόσπιτα.

Περιλαμβάνονται, επίσης, διατάξεις για τη διασφάλιση της επαρκούς συντήρησης, της εύρυθμης λειτουργίας του οδικού άξονα και της προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Ο Παραχωρησιούχος θα αξιολογείται κάθε δύο έτη αλλά και μεμονωμένα επί των βασικών δεικτών απόδοσης (KPIs). 

Σε περίπτωση αδυναμίας επίτευξης των στόχων προβλέπεται η επιβολή χρηματικών ποινών και άλλες κυρώσεις ανάλογα με την υστέρηση στην προβλεπόμενη επίδοση. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παράδοση της Αττικής Οδού στον νέο παραχωρησιούχο στις 6 Οκτωβρίου 2024

Οι αρμόδιες Διευθύνσεις του υφιστάμενου και του νέου παραχωρησιούχου βρίσκονται ήδη, το τελευταίο διάστημα, σε απευθείας συνεργασία για την ομαλή ολοκλήρωση της διαδικασίας, υπό τις κατευθύνσεις Ελληνικού Δημοσίου – ΤΑΙΠΕΔ.
Έλληνες στρατιώτες παράταξη
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στέγη στα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων: Στη Βουλή το νομοσχέδιο

Στη Βουλή κατατέθηκε το βράδυ της Παρασκευής το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για αξιοποίηση της περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων και ρύθμιση στεγαστικών αναγκών του προσωπικού τους.
Θάνος Πλεύρης βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πλεύρης: Η Ελλάδα υιοθετεί το πιο αυστηρό μεταναστευτικό πλαίσιο στην ΕΕ

Ο Θ. Πλεύρης παρουσίασε στη Βουλή νέο αυστηρό πλαίσιο για τη μετανάστευση: φυλάκιση χωρίς αναστολή ή επιστροφή για όσους απορρίπτεται το αίτημα ασύλου, με ηλεκτρονική επιτήρηση.
Ολομέλεια Βουλής άδεια
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Πέρασε στην Επιτροπή το ν/σ για πλειστηριασμούς και τροποποιήσεις στον ΚΠολΔ

Με πλειοψηφία εγκρίθηκε στην Επιτροπή το ν/σ για τροποποιήσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας και τους πλειστηριασμούς. Έντονες αντιδράσεις και επιφυλάξεις από τα κόμματα.