Σε ταχεία εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες αποκατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία, έπειτα από τις εκτεταμένες ζημιές που προκάλεσαν τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias». Τις εργασίες επιθεώρησαν, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος.
Οι εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας επισκέφθηκαν τα εργοτάξια που αφορούν σημαντικά έργα ανάταξης της σιδηροδρομικής γραμμής, καθώς και των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης.
Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια των επισκέψεων:
- Στον Σταυρό Λάρισας, διαπιστώθηκε η πρόοδος σε δύο εργολαβίες. Η πρώτη αφορά την αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών - Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα. Η δεύτερη εργολαβία στοχεύει στην επαναλειτουργία των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Παλαιοφάρσαλου - Κραννώνα.
- Στα Τρίκαλα, επιθεωρήθηκαν τα έργα αποκατάστασης της μονής σιδηροδρομικής γραμμής από Παλαιοφάρσαλο έως Καλαμπάκα.
- Στο Βελεστίνο, εξετάστηκαν οι εργασίες για την πλήρη αποκατάσταση της μονής γραμμής Λάρισας - Βόλου, σε καθορισμένα τμήματα και θέσεις του σταθμού Βόλου.
Ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων φθάνει τα 450,12 εκατομμύρια ευρώ, με τη χρηματοδότηση να προέρχεται τόσο από εθνικούς πόρους όσο και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας, επισήμανε: «Σήμερα έχουμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε την πρόοδο των έργων αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό δίκτυο, μετά τις καταστροφικές συνέπειες των ακραίων καιρικών φαινομένων «Daniel» και «Elias» τον Σεπτέμβριο του 2023.
Οι εργασίες προχωρούν σύμφωνα με τον προβλεπόμενο σχεδιασμό. Πρόκειται για ιδιαίτερα σημαντικά έργα, τα οποία το Υπουργείο θα συνεχίσει να παρακολουθεί με προσοχή».
Από την πλευρά του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σημείωσε: «Τα έργα αποκατάστασης σιδηροδρόμου και συστημάτων ασφαλείας που καταστράφηκαν από τον «Daniel» είναι σε πλήρη εξέλιξη και με αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος.
Στόχος μας το 2026 ολόκληρη η γραμμή Αθήνας - Θεσσαλονίκης να ξαναγίνει διπλή και με λειτουργικά συστήματα ασφαλείας».
Στην αυτοψία των έργων συμμετείχαν επίσης, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός.