Τη ολοκλήρωση του μεγάλου οδικού έργου Flyover το Μάιο του 2027 και την παράδοση της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά τον Φεβρουάριο του 2026 επιβεβαίωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, κατά τη σημερινή του παρουσία στη Θεσσαλονίκη.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι τα έργα προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη υπό τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, με αντικείμενο την αντιμετώπιση του φαινομένου της εισιτηριοδιαφυγής στο μετρό της πόλης.
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός μετά από επιτόπια αυτοψία στο εργοτάξιο, «η κατασκευή του Flyover πάει “με τα χίλια” και το έργο θα παραδοθεί τον Μάιο του 2027». Το μεγάλο στοίχημα αυτή τη στιγμή αφορά τη διαδικασία του λεγόμενου «μπλε καλουπιού», η οποία θα δώσει νέα δυναμική στην εξέλιξη των εργασιών.
Παρότι, όπως εξήγησε, δεν έχει ακόμη αποδοθεί ο ιδανικός ρυθμός κατασκευής καθώς κάθε στάδιο χρειάζεται περίπου δεκαπέντε μέρες για να ολοκληρωθεί, εκτίμησε ότι «πολύ σύντομα θα επιτευχθεί σημαντική επιτάχυνση, καθώς το καινοτόμο σύστημα σκυροδέτησης εδραιώνεται».
Ειδικά για το δεύτερο «μπλε» καλούπι, ανέφερε ότι η συμφωνία με τον ανάδοχο έχει ολοκληρωθεί και εντός του χειμώνα θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία, ενισχύοντας το αναπτυξιακό momentum και τη διατήρηση του αυστηρού χρονοδιαγράμματος.
Η πολιτική εποπτεία των έργων είναι συνεχής, με τακτικές επισκέψεις στελεχών του υπουργείου, προκειμένου να υπάρξει διαρκής πίεση προς τον ιδιωτικό φορέα και τον κατασκευαστή για την απρόσκοπτη συνέχιση και την έγκαιρη παράδοση του έργου.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών τέθηκε επί τάπητος το φαινόμενο της ανεξέλεγκτης εισιτηριοδιαφυγής στο μετρό Θεσσαλονίκης. Ο κ. Ταχιάος επισήμανε το φαινόμενο όπου επιβάτες αφήνουν τα εισιτήριά τους σε κοινόχρηστους χώρους ή τα παραδίδουν σε άλλους, εκμεταλλευόμενοι τη διάρκειά τους των 70 λεπτών.
Αν και αυτή η πρακτική μπορεί να ερμηνευτεί ως «αλληλεγγύη», πρόκειται για πρόβλημα που πλήττει σοβαρά την οικονομική βιωσιμότητα του συστήματος, τόνισε ο υφυπουργός.
Στο πλαίσιο της σύσκεψης, εξετάζεται η λήψη νέων μέτρων, όπως οδηγίες προς την εταιρεία λειτουργίας και προς την κατασκευάστρια των συστημάτων εισιτηρίων, προκειμένου να αποτραπεί η κατάχρηση.
Ο κ. Ταχιάος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμη και για τεχνικές αλλαγές ή «τροποποίηση του ίδιου του συστήματος επικύρωσης» προκειμένου να ενισχυθεί η διασφάλιση των εσόδων.
Η κατασκευή της επέκτασης του μετρό προς την Καλαμαριά βαδίζει στην κορύφωσή της. Το νέο χρονοδιάγραμμα, όπως ξεκαθάρισε ο κ. Ταχιάος, εστιάζει στην παράδοση της επέκτασης στους χρήστες τον Φεβρουάριο του 2026.
Αναφορικά με πιθανό κλείσιμο της βασικής γραμμής για τις τελικές εργασίες, ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι αναμένονται οι μελέτες του integrator, της εταιρείας που έχει αναλάβει τον συντονισμό όλων των εργολαβιών, ώστε να ανακοινωθούν συγκριμένα τα διαστήματα και ο αριθμός των διακοπών λειτουργίας.
Με τις εξελίξεις στα μεγάλα υποδομικά έργα να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, το επενδυτικό και επιχειρηματικό ενδιαφέρον εστιάζει στην προοπτική της θεσσαλονικιώτικης αγοράς μεταφορών και μετακινήσεων, με έντονα θετικές προοπτικές για τη ανάπτυξη της πόλης.