Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, εντάχθηκε στο Ειδικό Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης 2021-2025 μελέτη που αφορά τη διερεύνηση της δυνατότητας ενσωμάτωσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην παραγωγή ενέργειας για τα συστήματα τηλεθέρμανσης.
Η πράξη, συνολικής δημόσιας δαπάνης 500.000 ευρώ, περιλαμβάνει τη μελέτη ένταξης αντλιών θερμότητας, φωτοβολταϊκού πάρκου, ηλεκτρικών λεβήτων και συστημάτων αποθήκευσης θερμότητας.
Στόχος είναι ο εξηλεκτρισμός υφιστάμενων συστημάτων τηλεθέρμανσης με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα και ενεργειακή αυτονομία, με εφαρμογή στο σύστημα τηλεθέρμανσης της Πτολεμαΐδας.
Το έργο αναμένεται να ενισχύσει την πράσινη ενεργειακή μετάβαση και να συμβάλει στην ανάπτυξη κλιματικά ουδέτερων τεχνολογικών λύσεων. Παράλληλα, στοχεύει στη σταδιακή απεξάρτηση από το φυσικό αέριο και στη μείωση του ενεργειακού κόστους για την παραγωγή θερμότητας, ευθυγραμμίζοντας τη χώρα με τους ευρωπαϊκούς και εθνικούς στόχους βιωσιμότητας.