Το Ομάν και το Ιράν ανακοίνωσαν ότι θα προχωρήσουν σε ανάλυση του κόστους για τη μελλοντική διαχείριση των Στενών του Ορμούζ, σύμφωνα με κοινή δήλωσή τους που υπογραμμίζει την κυριαρχία των δύο χωρών στη στρατηγικής σημασίας θαλάσσια οδό. Η Τεχεράνη είχε θέσει τα Στενά υπό τον έλεγχό της κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Οι δύο χώρες, «ως παράκτιες χώρες, επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους να διατηρήσουν την ασφαλή διέλευση από τα Στενά (...) τονίζοντας παράλληλα την κυριαρχία και τα κυριαρχικά τους δικαιώματα επί των χωρικών τους υδάτων», σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά την επίσκεψη ιρανικής αντιπροσωπείας στο Μουσκάτ.
Όπως αναφέρεται, συμφώνησαν «να συνεχίσουν τον διάλογό τους για το θέμα αυτό μέσω κοινής ομάδας εργασίας, προκειμένου να καταλήξουν σε συμφωνία για τη μελλοντική διαχείριση της ναυσιπλοΐας, τις υπηρεσίες που θα παρέχονται και το σχετικό κόστος, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα».
Ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί και ο πρόεδρος του κοινοβουλίου και επικεφαλής της ιρανικής διαπραγματευτικής ομάδας Μπαγέρ Γαλιμπάφ έγιναν δεκτοί από τον σουλτάνο Χαϊθάμ μπιν Ταρίκ, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Μουσκάτ.
Η διέλευση των Στενών του Ορμούζ, από όπου περνά περίπου το 20% του παγκόσμιου πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου, πραγματοποιούνταν χωρίς περιορισμούς πριν ξεκινήσει ο πόλεμος των ΗΠΑ και του Ισραήλ κατά του Ιράν στις 28 Φεβρουαρίου. Ο πόλεμος προκάλεσε χιλιάδες θανάτους και σοβαρούς κλυδωνισμούς στην παγκόσμια οικονομία.
Το μνημόνιο κατανόησης που υπεγράφη πρόσφατα μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης προβλέπει την επαναλειτουργία των Στενών και τη δωρεάν διέλευση των πλοίων. Ωστόσο, το Ιράν σχεδιάζει να επιβάλει τέλη διέλευσης στο μέλλον, με τον Γαλιμπάφ να δηλώνει ότι η κατάσταση «δεν θα επιστρέψει στην προπολεμική εποχή».