ΓΔ: 2034.46 0.13% Τζίρος: 165.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
τεχνητή νοημοσύνη interface
Ανθρώπινο χέρι αλληλεπιδρά με διεπαφή τεχνητής νοημοσύνης, αναδεικνύοντας τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις.

Ανάγκη να «πατήσει γκάζι» στην ΤΝ η ευρωπαϊκή βιομηχανία αυτοκινήτου

Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τα αυτοκίνητα και οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να προσαρμοστούν γρήγορα για να μείνουν ανταγωνιστικές.

Η τεχνητή νοημοσύνη διαμορφώνει ένα νέο τοπίο στην αυτοκινητοβιομηχανία, προσφέροντας εξελιγμένες δυνατότητες, από την αυτόνομη οδήγηση έως τη διασύνδεση των οχημάτων για βελτίωση της κυκλοφορίας και λήψη αποφάσεων σε πραγματικό χρόνο. 

Παρά τις τεράστιες προοπτικές της καινοτομίας αυτής, οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν έντονες προκλήσεις ως προς την ψηφιακή τους μετάβαση, γεγονός που πιθανόν να τις θέσει σε μειονεκτική θέση στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, σύμφωνα με το Automotive News Europe.

Αντλώντας στοιχεία από πρόσφατη ανάλυση της συμβουλευτικής εταιρείας McKinsey, καταγράφεται ότι μέχρι το 2030 τα οχήματα με υψηλό βαθμό αυτόνομης οδήγησης αναμένεται να αντιστοιχούν στο 10-15% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Επιπλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που θα ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη στη διαδικασία παραγωγής προβλέπεται να σημειώσουν αύξηση της αποδοτικότητας έως και κατά 20%, αναδεικνύοντας πόσο κρίσιμη είναι η επένδυση σε σχετικές τεχνολογίες.

Όπως σημειώνει ο Στέφαν Μπράτζελ, διευθυντής του Κέντρου Διαχείρισης Αυτοκινήτων στη Γερμανία, οι ευρωπαϊκές εταιρείες παρατηρούν με καθυστέρηση τις «ριζικές συνέπειες για την αυτοκινητοβιομηχανία» που επιφέρει η ταχύτατη υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης από τους Αμερικανούς και Κινέζους ανταγωνιστές. Παρότι οι «γνωστοί ψηφιακοί παίκτες κυριαρχούν με τις γνώσεις τους στην τεχνητή νοημοσύνη», οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να «αγωνίζονται να αυξήσουν τις ικανότητές τους στο λογισμικό και την τεχνητή νοημοσύνη».

Είναι γεγονός ότι, ενώ σχεδόν όλες οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη συνάψει κάποιας μορφής συνεργασία με εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης — όπως η περίπτωση της συμφωνίας μεταξύ Mercedes και Google για προηγμένες υπηρεσίες συνομιλίας στον ψηφιακό βοηθό MBUX — οι περισσότερες από αυτές «δεν φαίνεται να είναι πρωτοπόροι», όπως τόνισε ο αναλυτής της Warburg Research, Φάμπιο Χέλσερ.

Αν και έχουν ανακοινωθεί συνεργασίες και στρατηγικές για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στα μελλοντικά οχήματα, οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένουν συγκρατημένες και δεν προβάλουν δυναμικά το ρόλο τους ως τεχνολογικοί ηγέτες, σε αντίθεση με εταιρείες όπως η Tesla.

Σύμφωνα με ειδικούς της αγοράς, οι παραδοσιακές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όχι μόνο υστερούν στην ενσωμάτωση λογισμικού και την αξιοποίηση δεδομένων, αλλά εμφανίζονται διστακτικές ως προς τη λήψη τολμηρών αποφάσεων. Συχνά αποφεύγουν να πραγματοποιήσουν τις αναγκαίες επενδύσεις, ενώ ταυτόχρονα αδυνατούν να αλλάξουν τον οργανωσιακό τους πολιτισμό ή να προσελκύσουν κορυφαίους επιστήμονες λογισμικού, σε αντίθεση με τις αντίστοιχες κινεζικές εταιρείες που κινούνται γρηγορότερα και πιο ευέλικτα στον τομέα αυτό.

Ειδικοί επισημαίνουν ότι όσο οι εταιρείες αργούν να αντιμετωπίσουν αυτές τις διαρθρωτικές αδυναμίες, τόσο εντείνεται το πρόβλημα, δημιουργώντας σοβαρά εμπόδια όταν έρθει η στιγμή να ενσωματώσουν καινούργιες τεχνολογίες ή να ανταποκριθούν σε μελλοντικές απαιτήσεις της αγοράς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τεχνητή νοημοσύνη laptop
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τεχνητή Νοημοσύνη και άνθρωπος: Τι μάθαμε στο CHI Greece 2025

Στην Ερμούπολη, όπου το παρελθόν συναντά το παρόν, το 3ο Συνέδριο CHI Greece 2025 αναδεικνύει τη σημασία της τεχνολογίκης πρωτοπορίας σε ιστορικούς τόπους, υπενθυμίζοντας ότι η πρόοδος υπηρετεί τις ανθρώπινες αξίες.
Γιάννης Μπράτακος πορτρέτο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπρατάκος: Το ΑΙ αλλάζει τον ρόλο οικονομολόγων, λογιστών στις επιχειρήσεις

Ο Γιάννης Μπρατάκος τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη και ο ψηφιακός μετασχηματισμός μεταμορφώνουν την επιχειρηματικότητα και αναδεικνύουν τη στρατηγική σημασία των οικονομολόγων και λογιστών, στο συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Λογιστών Οικονομολόγων.
Μη επανδρωμένο αεροσκάφος UAV
ΔΙΕΘΝΗ

Η ΕΕ επενδύει σε drones και ΑΙ για ανώτερες αμυντικές δυνάμεις

Τα πεδία μάχης αλλάζουν με κυρίαρχα τα drones, ρομπότ και τεχνητή νοημοσύνη. Ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών ανακοίνωσε επανεξοπλισμό της Γερμανίας με αμυντικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη και μεταρρύθμιση του σχετικού νόμου.
Τεχνητή νοημοσύνη Λος Άντζελες
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Ακαδημαϊκός ανησυχεί ότι θα υπάρξει κατάχρηση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Στο 12ο Heidelberg Laureate Forum, η συζήτηση επικεντρώνεται στις ραγδαίες εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης, με τον βραβευμένο Βιντ Σερφ να επισημαίνει ότι, όπως κάθε ισχυρή τεχνολογία, έτσι και η ΑΙ έχει περιθώρια χρήσης και κατάχ