ΓΔ: 2044.36 -0.64% Τζίρος: 116.41 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:13:36
Φώτο: Shutterstock

Nothing: Η κατασκευάστρια smartphone με ελληνικό DNA, φέρνει κινητά ΑΙ

Η κατασκευάστρια smartphone που διαθέτει «ελληνικό DNA» Nothing Technologies, συγκέντρωσε 200 εκατ. δολάρια και ετοιμάζεται να λανσάρει την επόμενη γενιά AI-native συσκευών.

Η Nothing Technologies, μια εταιρεία κατασκευής smartphone που ιδρύθηκε μόλις πριν από πέντε χρόνια, συγκέντρωσε 200 εκατομμύρια δολάρια για να προσπαθήσει να αναπτύξει την επόμενη γενιά συσκευών με εγγενή τεχνητή νοημοσύνη (AI-native).

Όπως αναφέρει το Bloomerg, ο γύρος χρηματοδότησης Σειράς C ηγήθηκε από την Tiger Global, με τη στήριξη υφιστάμενων επενδυτών όπως οι GV, Highland Europe, EQT, Latitude, I2BF και Tapestry. Νέοι στρατηγικοί επενδυτές περιλαμβάνουν την Qualcomm Ventures και τον Nikhil Kamath της Zerodha, σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας.

Η startup που συνιδρυτής της είναι ο Άκης Ευαγγελίδης, αποτιμάται πλέον σε 1,3 δισ. δολάρια και στοχεύει να διαμορφώσει ρόλο στη δημιουργία καταναλωτικών ηλεκτρονικών συσκευών για την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, όπως ανέφερε ο έτερος συνιδρυτής Carl Pei σε μήνυμα που ανάρτησε στον ιστότοπο της εταιρείας την Τρίτη. Θα ξεκινήσει με τηλέφωνα, ρολόγια και προϊόντα ήχου, πριν προχωρήσει σε έξυπνα γυαλιά, ανθρωποειδή ρομπότ και ηλεκτρικά οχήματα.

«Για να φτάσει η τεχνητή νοημοσύνη στο πλήρες δυναμικό της, το καταναλωτικό hardware πρέπει να επανεφευρεθεί παράλληλα», έγραψε ο Pei. «Σε αντίθεση με τη σημερινή λύση του “one-size-fits-all”, θα δημιουργηθούν ένα δισεκατομμύριο διαφορετικά λειτουργικά συστήματα για ένα δισεκατομμύριο διαφορετικούς ανθρώπους».

Η νεόκοπη βρετανική εταιρεία που διαθέτει και ελληνικό DNA του συνιδρυτή Άκη Ευαγγελίδη, κατάφερε το δεύτερο τρίμηνο του 2025 να πραγματοποιήσει άλμα 177% σε ετήσια βάση των αποστολών smartphone παγκοσμίως, σπάζοντας το φράγμα του 1 εκατ. Συσκευών σε ένα τρίμηνο.

«Κλειδί» για την εκτόξευση της Nothing αποτελεί η αυξανόμενη διείσδυση στην τεράστια αγορά της Ινδίας, έχοντας αναδειχθεί το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand στη χώρα τα τελευταία έξι συνεχόμενα τρίμηνα. Είναι χαρακτηριστικό πως οι πωλήσεις της Nothing στην Ινδία το δεύτερο τρίμηνο του 2025 αυξήθηκαν κατά 146% με τα νέα μοντέλα Phone 3a και Phone 3a Pro να ξεχωρίζουν.

Ποια είναι η Nothing με το ελληνικό DNA

Η Nothing Technology, με έδρα το Λονδίνο, έχει καταφέρει μέσα σε μόλις πέντε χρόνια να καθιερωθεί ως μια από τις πιο ενδιαφέρουσες νεοφυείς εταιρείες στον χώρο των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης.  

Ιδρύθηκε το 2020 από τον Carl Pei – συνιδρυτή της κινεζικής OnePlus – και τον Έλληνα Άκη Ευαγγελίδη, ο οποίος επίσης είχε περάσει από την OnePlus. Το όραμά τους ήταν σαφές: προϊόντα με απλότητα, διαφάνεια και ξεχωριστό σχεδιασμό, που θα αναβαθμίζουν την καθημερινή εμπειρία του χρήστη.  

Από την πρώτη στιγμή, στο πλευρό τους βρέθηκε η σουηδική Teenage Engineering, η οποία ανέλαβε να δώσει την ιδιαίτερη σχεδιαστική ταυτότητα στη μάρκα.

Η εταιρεία τράβηξε το ενδιαφέρον κορυφαίων επενδυτών: του Tony Fadell, δημιουργού του iPod, του διάσημου δημιουργού περιεχομένου Casey Neistat, αλλά και funds όπως τα GV (πρώην Google Ventures), EQT Ventures και Highland Europe. Το πρώτο της προϊόν, τα ασύρματα ακουστικά Ear (1), παρουσιάστηκε τον Ιούλιο του 2021 και αποτέλεσε το εφαλτήριο για την επέκταση στην αγορά των smartphones.  

Το 2022 κυκλοφόρησε το Phone (1), ακολουθούμενο από τις σειρές Phone (2), Phone (2a) και τα νεότερα Phone (3a/3a Pro). Παράλληλα, δημιούργησε το sub-brand CMF by Nothing, με πιο προσιτά προϊόντα αλλά πάντα με έντονη σχεδιαστική ταυτότητα.

Η διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό βρίσκεται στον πυρήνα της φιλοσοφίας της. Όπως έχει δηλώσει ο Carl Pei, στόχος της Nothing είναι να «σπάσει τον κύκλο αδιαφορίας» που κυριαρχεί στη βιομηχανία, προσφέροντας προϊόντα που ξεχωρίζουν μέσα στη «θάλασσα ομοιομορφίας» των smartphones.

Παρά τα περιορισμένα παραγωγικά μέσα, η Nothing έχει ήδη διαθέσει περισσότερα από 7 εκατομμύρια προϊόντα διεθνώς – από τα ακουστικά έως τα κινητά της – και έχει συγκεντρώσει πάνω από 250 εκατ. δολάρια σε επενδύσεις.  

Σήμερα απασχολεί περισσότερους από 600 εργαζόμενους, ενώ τα προϊόντα της πωλούνται σε πάνω από 40 χώρες, σε Ευρώπη, Αμερική και Ινδία. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σταύρος Καλαφάτης υπογράφει
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλαφάτης: Προωθούμε την αύξηση της χρηματοδότησης έργων Α.Ι.

Ο Στ. Καλαφάτης δήλωσε ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης εφαρμόζει στρατηγική σύνδεσης έρευνας και παραγωγής με κίνητρα, χρηματοδότηση και συνεργασίες, ενισχύοντας την καινοτομία στις επιχειρήσεις.