ΓΔ: 2003.05 -0.52% Τζίρος: 81.13 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:28:36
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα σειρά
Φωτογραφία shutterstock

Άνοδος-ρεκόρ για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην ευρωπαϊκή αγορά

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν μερίδιο 7,4% στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο, ενισχυμένες από τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα τους, παρά τους νέους δασμούς της Ε.Ε.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες κατέγραψαν σημαντική άνοδο στην ευρωπαϊκή αγορά, κατακτώντας διψήφιο μερίδιο στα βασικά τμήματα SUV τον Σεπτέμβριο. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στα πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης, σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές.

Σύμφωνα με το Automotive News Europe, το μερίδιο αγοράς των κινεζικών μαρκών στην Ευρώπη έφτασε σε επίπεδο ρεκόρ το 7,4% τον Σεπτέμβριο. Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων σημείωσε αξιοσημείωτη ανάκαμψη, με τις κινεζικές εταιρείες να αναδεικνύονται ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι της περιόδου.

Βάσει των στοιχείων της Dataforce, οι κινεζικές μάρκες πέτυχαν αύξηση 149% σε ετήσια βάση, κατακτώντας για πρώτη φορά τη θέση του τρίτου μεγαλύτερου ομίλου στην Ευρώπη, ξεπερνώντας τους κορεάτες κατασκευαστές και ακολουθώντας τις τοπικές και ιαπωνικές εταιρείες.

Συνολικά, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 11% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τις 1.217.123 μονάδες. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα συνέχισαν να οδηγούν την ανάπτυξη της αγοράς: Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) κατέγραψαν άνοδο άνω του 20%, τα υβριδικά plug-in (PHEV) αυξήθηκαν κατά 63% και τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) κατά 16%.

Οι κινεζικές μάρκες ενίσχυσαν τη θέση τους με ανταγωνιστικές τιμές στις υβριδικές προτάσεις, αυξάνοντας το μερίδιό τους στην κατηγορία PHEV πάνω από επτά ποσοστιαίες μονάδες σε μηνιαία βάση, φτάνοντας το 20%. Αντίστοιχα, το μερίδιο των BEV διαμορφώθηκε στο 11%.

Το Ηνωμένο Βασίλειο αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πηγή ανάπτυξης, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ήμισυ των ευρωπαϊκών πωλήσεων των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ο αναλυτής της Dataforce, Benjamin Kibies, επισήμανε ότι η ενίσχυση των κινεζικών εμπορικών σημάτων «σηματοδοτεί μία διαρκή μετατόπιση στη δομή της αγοράς της Ευρώπης». Όπως ανέφερε, η τάση αυτή ενδέχεται να συνεχιστεί, καθώς οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν προκλήσεις που σχετίζονται με την παραγωγή και το κόστος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, παρά την πρόσφατη επιβολή επιπλέον δασμών από την Ευρωπαϊκή Ένωση στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, το μέτρο δεν έχει επιβραδύνει μέχρι στιγμής την επέκτασή τους στην αγορά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αυτοκίνητα προς ενοικίαση
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ΕΕ θα επιβάλει δασμούς έως και 45% στα ηλεκτρικά οχήματα από Κίνα

Η απόφαση της ΕΕ έρχεται μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδοτεί αθέμιτα τη βιομηχανία της. Το Πεκίνο αρνείται τον ισχυρισμό αυτό και έχει απειλήσει με τους δικούς του δασμούς.