Εντείνεται η ανησυχία στον παγκόσμιο κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα των ημιαγωγών επιδεινώνεται μετά τις εξελίξεις που αφορούν την ολλανδική εταιρεία Nexperia, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.
Η κρίση προέκυψε όταν το Πεκίνο απαγόρευσε τις εξαγωγές προϊόντων της Nexperia από την Κίνα, ως αντίδραση στην κίνηση της ολλανδικής κυβέρνησης να θέσει υπό τον έλεγχό της την εταιρεία κατασκευής τσιπ. Η απόφαση αυτή ελήφθη λόγω ανησυχιών για ενδεχόμενη μεταφορά τεχνολογίας στη μητρική κινεζική εταιρεία Wingtech, η οποία έχει χαρακτηριστεί από τις ΗΠΑ ως πιθανή απειλή για την εθνική ασφάλεια.
Η Nissan Motor και η Mercedes-Benz συγκαταλέγονται μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που αντιμετωπίζουν αβεβαιότητα στον εφοδιασμό τους. Η Nissan δήλωσε ότι διαθέτει επαρκή αποθέματα τσιπ μόνο μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, γεγονός που δημιουργεί έντονη ανησυχία για τη συνέχιση της παραγωγής.
Η Honda ανέστειλε την παραγωγή σε εργοστάσιο στο Μεξικό και ήδη προχωρά σε προσαρμογές παραγωγής σε ΗΠΑ και Καναδά, σύμφωνα με σχετική δήλωση εκπροσώπου της εταιρείας.
Στη Βραζιλία, ορισμένοι κατασκευαστές ενδέχεται να αναγκαστούν να διακόψουν τη δραστηριότητά τους μέσα στις επόμενες δύο έως τρεις εβδομάδες, εφόσον η κρίση δεν αποκλιμακωθεί, όπως επισημαίνει κυβερνητικός αξιωματούχος.
Τα τσιπ της Nexperia χρησιμοποιούνται ευρέως σε κρίσιμα εξαρτήματα αυτοκινήτων, γεγονός που εντείνει την πίεση σε έναν κλάδο που ήδη δοκιμάζεται από αμερικανικούς δασμούς και κινεζικούς περιορισμούς στις εξαγωγές σπάνιων γαιών.
Ο Guillaume Cartier, επικεφαλής επιδόσεων της Nissan, ανέφερε στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας στο Τόκιο ότι «είναι ένα μεγάλο ζήτημα» και πως «προς το παρόν δεν έχουμε πλήρη ορατότητα».
Ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής Lucid Group, Μαρκ Βίντερχοφ, σημείωσε ότι η ομάδα μηχανικών της εταιρείας διερευνά εναλλακτικές πηγές εφοδιασμού, ενώ εκπρόσωπος της General Motors ανέφερε πως η εταιρεία διαχειρίζεται το ζήτημα χωρίς να έχει επηρεαστεί η παραγωγή.
Ο CEO της Mercedes-Benz, Όλα Καλένιους, δήλωσε ότι η εταιρεία αναζητά εναλλακτικές λύσεις διεθνώς και είναι «καλυμμένη» βραχυπρόθεσμα. Τόνισε, ωστόσο, ότι αυτή η κρίση διαφέρει από προηγούμενες, καθώς έχει πολιτικές ρίζες και απαιτεί πολιτική λύση.
Η κατάσταση υπογραμμίζει πόσο ευάλωτες είναι οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού στις γεωπολιτικές εντάσεις και τις διακυμάνσεις του διεθνούς εμπορίου. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Καλένιους, «σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο υψηλής τεχνολογίας, έχεις σχεδόν και τις πέντε ηπείρους μέσα».