Σχέδια για τη διεξαγωγή συνομιλιών συμφιλίωσης ανάμεσα στο Ιράν και τις χώρες του Κόλπου στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας βρίσκονται σε εξέλιξη, σύμφωνα με διπλωματική πηγή που μίλησε στο Reuters και γνωρίζει τις διαπραγματεύσεις ανάμεσα στις ΗΠΑ και το Ιράν. Οι επικείμενες συνομιλίες στο Ριάντ θα είναι ανεξάρτητες από τις διαπραγματεύσεις μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης.
Η ίδια πηγή ανέφερε ότι οι συζητήσεις ανάμεσα στο Ιράν, τις χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου και το Ιράκ για τα Στενά του Ορμούζ θα πραγματοποιηθούν ξεχωριστά από εκείνες που αφορούν τις σχέσεις Ιράν–ΗΠΑ. Οι συνομιλίες θα επικεντρωθούν σε ζητήματα αποναρκοθέτησης και στις μελλοντικές δραστηριότητες στον κρίσιμο θαλάσσιο δίαυλο.
Νωρίτερα, ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ιράν και πρόεδρος του ιρανικού κοινοβουλίου, Μοχάμαντ Μπαχέρ Γαλιμπάφ, προειδοποίησε από το Μπακού του Αζερμπαϊτζάν ότι στο εξής η ασφάλεια της Μέσης Ανατολής θα αποτελεί υπόθεση των χωρών της περιοχής. Παράλληλα, απηύθυνε πρόσκληση για ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας.
«Θεωρούμε την αποχώρηση των ξένων στρατιωτικών δυνάμεων από την περιοχή στρατηγικό στόχο», τόνισε ο Γαλιμπάφ, υπογραμμίζοντας ότι η παρουσία τους «πέραν της εξασφάλισης διαρκούς ασφάλειας, συνιστούν πηγή αποσταθεροποίησης». Ο Ιρανός αξιωματούχος συμμετείχε στη συνάντηση της Κοινοβουλευτικής Ένωσης του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν.
«Βλέπουμε το μέλλον της περιοχής όχι στην αντιπαράθεση, αλλά στην συνεργασία», δήλωσε ο Γαλιμπάφ, απευθύνοντας μήνυμα προσέγγισης προς τις γειτονικές χώρες του Κόλπου.