Το Ομάν ανακοίνωσε ότι δεν προτίθεται να επιβάλει «τέλη διέλευσης» στα Στενά του Ορμούζ, επισημαίνοντας πως βρίσκεται σε συνεννόηση με το Ιράν για πιθανές «δαπάνες» που θα μπορούσαν να σχετίζονται με υπηρεσίες διαχείρισης του στρατηγικού αυτού θαλάσσιου περάσματος.
Ο υπουργός Εξωτερικών του σουλτανάτου, Μπαντρ αλ Μπουσάιντι, ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι «οι μελλοντικές ρυθμίσεις σχετικά με τα Στενά δεν περιλαμβάνουν επιβολή τελών διέλευσης».
Οι δηλώσεις έγιναν στη Μανάμα, κατά τη διάρκεια συνάντησης των υπουργών Εξωτερικών χωρών του Κόλπου με τον Αμερικανό ομόλογό τους, Μάρκο Ρούμπιο. Ο Ρούμπιο επανέλαβε την κατηγορηματική αντίθεση της Ουάσινγκτον σε οποιαδήποτε επιβολή διοδίων ή τελών, προειδοποιώντας για «πλήρες χάος» σε περίπτωση εφαρμογής τους.
Την ίδια στιγμή, ιρανικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν ότι σε τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ των υπουργών Εξωτερικών Ιράν και Ομάν, οι δύο πλευρές υπογράμμισαν τη σημασία της συνεχούς συνεργασίας για την ομαλή θαλάσσια κυκλοφορία στα Στενά του Ορμούζ.
Ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί και ο Ομανός ομόλογός του Μπουσάιντι συζήτησαν τις πρόσφατες περιφερειακές εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένων των ναυτιλιακών ρυθμίσεων και των προσωρινών μέτρων διάρκειας 60 ημερών, σύμφωνα με ανάρτηση του Αραγτσί στον λογαριασμό του στο Telegram.
Οι δύο υπουργοί χαιρέτισαν τις πρόσφατες συνομιλίες που πραγματοποιήθηκαν στο Μουσκάτ και συμφώνησαν να συνεχίσουν τις διπλωματικές διαβουλεύσεις και τον τεχνικό συντονισμό σε ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος.
Ολοκληρώνοντας την περιοδεία του στη Μέση Ανατολή, ο Ρούμπιο τόνισε ότι καμία χώρα του Κόλπου δεν υποστηρίζει την επιβολή τελών στα Στενά του Ορμούζ, επισημαίνοντας πως τα κράτη της περιοχής συμμερίζονται και άλλες κρίσιμες ανησυχίες.