ΓΔ: 1967.68 -0.90% Τζίρος: 59.99 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:42:32
Φώτο: Shutterstock

Nestle: Μειώθηκαν τα καθαρά κέρδη το 2022, αυξήθηκαν οι τιμές

Ο κατασκευαστής της σοκολάτας KitKat και του στιγμιαίου καφέ Nescafe δήλωσε ότι τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους μειώθηκαν στα 9,3 δισ. ελβετικά φράγκα.

Η Nestle ανακοίνωσε ασθενέστερα του αναμενόμενου καθαρά κέρδη για το σύνολο του έτους, παρά το γεγονός ότι ο μεγαλύτερος όμιλος τροφίμων στον κόσμο μετακυλίει το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών αυξάνοντας τις τιμές για τους πελάτες.

Ο κατασκευαστής της σοκολάτας KitKat και του στιγμιαίου καφέ Nescafe δήλωσε ότι τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους μειώθηκαν στα 9,3 δισ. ελβετικά φράγκα (10,08 δισ. δολάρια), χάνοντας τις προβλέψεις για 11,6 δισ. φράγκα σε μια εταιρεία που συγκέντρωσε τη συναίνεση των αναλυτών.

Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν από 16,9 δισ. φράγκα ένα χρόνο νωρίτερα, όταν η εταιρεία είχε μεγάλο κέρδος από την πώληση μέρους της συμμετοχής της στην L'Oreal και καθώς τα περιθώρια κέρδους υποχώρησαν ελαφρώς κατά τη διάρκεια του έτους.

Οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 94,4 δισ. φράγκα, χάνοντας τις προβλέψεις για 95,02 δισ. φράγκα, παρά τις αυξήσεις τιμών που εισήχθησαν κατά τη διάρκεια του έτους.

Η βιομηχανία συσκευασμένων προϊόντων έχει ανεβάσει τις τιμές για να αντιμετωπίσει την εκτίναξη του κόστους των πάντων, από το κακάο και το ηλιέλαιο μέχρι το σιτάρι.

Ο κλάδος είχε ήδη αντιμετωπίσει προβλήματα με την αλυσίδα εφοδιασμού της εποχής του COVID και τα έξοδα πρώτων υλών όταν η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία, αυξάνοντας περαιτέρω τις τιμές της ενέργειας και άλλων προϊόντων.

Η Nestle δήλωσε ότι η οργανική της ανάπτυξη, η οποία αφαιρεί τον αντίκτυπο των εξαγορών και των συναλλαγματικών κινήσεων, ανήλθε στο 8,3%, ασθενέστερη από το 8,6% που αναμενόταν. Η Nestle είχε θέσει ως στόχο οργανική ανάπτυξη 8% για το έτος.

Η τιμολόγηση ήταν μακράν η μεγαλύτερη συνιστώσα της οργανικής ανάπτυξης, καθώς αυξήθηκε κατά 8,2%. Ο όγκος αντίθετα αυξήθηκε μόνο κατά 0,1% κατά τη διάρκεια του έτους.

Ο διευθύνων σύμβουλος Mark Schneider αναγνώρισε το δύσκολο περιβάλλον για τους καταναλωτές.

«Το περασμένο έτος έφερε πολλές προκλήσεις και δύσκολες επιλογές για τις οικογένειες, τις κοινότητες και τις επιχειρήσεις. Ο πληθωρισμός εκτινάχθηκε σε πρωτοφανή επίπεδα, οι πιέσεις για το κόστος ζωής εντάθηκαν και οι επιπτώσεις των γεωπολιτικών εντάσεων έγιναν αισθητές σε όλο τον κόσμο.

Η οργανική ανάπτυξη ήταν σταθερή, τα περιθώρια κέρδους συνέχισαν να είναι ανθεκτικά και η εξέλιξη των υποκείμενων κερδών μας ανά μετοχή ήταν ισχυρή», τόνισε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Nestle: Μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές εδώ και δεκαετίες έκανε φέτος

Στο τρίτο τρίμηνο, ο όγκος της εταιρείας μειώθηκε συνολικά κατά 0,2%, καθώς ο όμιλος αύξησε τις τιμές κατά 9,5%. Αν και αυτό υποδηλώνει ότι η στρατηγική της αύξησης των τιμών μπορεί τελικά να προσκρούσει σε ένα όριο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ελεγχόμενες οι ανατιμήσεις από Nestle παρά το διπλάσιο ενεργειακό κόστος

Μεσοσταθμικά και συνυπολογιζομένων των προσφορών, η εταιρεία προχώρησε σε ανατίμηση 3% στον καφέ, ενώ το ενεργειακό κόστος αυξήθηκε κατά 100%, τα υλικά συσκευασίας κατά 30% - 40% και η πρώτη ύλη κατά 65%.
ΔΙΕΘΝΗ

Δεν πιάνουν τη βάση υγιεινής διατροφής 6 στα 10 προϊόντα της Nestle

Εσωτερική έκθεση του ελβετικού κολοσσού των τροφίμων, που αποκαλύφθηκε από τους Financial Times, επιβεβαιώνει ότι τα περισσότερα τρόφιμα και ποτά που παράγει παίρνουν χαμηλή βαθμολογία με βάση το σύστημα αξιολόγησης της Αυστραλίας.
salata-trofima
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Με εισαγόμενες ντομάτες φτιάχνεται η σαλάτα του τουρίστα στην Ελλάδα

Η Ελλάδα των ποιοτικών προϊόντων δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση του τουρισμού, με αποτέλεσμα η χωριάτικη σαλάτα για εκατομμύρια ξένους επισκέπτες να γίνεται με ντομάτες εισαγωγής.