ΓΔ: 2026.19 -0.41% Τζίρος: 53.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:32:32
Ο CEO της Choose Ιωάννης Δέτσης στην εκδήλωση "From AI to ROI" της Satori Analytics.

Γ. Δέτσης (Choose): Ο ρόλος της ΑΙ στην εξυπηρέτηση πελατών

Ο πρόεδρος της Choose εξήγησε πώς η AI μπορεί να αναβαθμίσει την εξυπηρέτηση και να προσφέρει προσωποποιημένες λύσεις, διατηρώντας παράλληλα τον κρίσιμο ρόλο των ανθρώπων στα πιο σύνθετα αιτήματα και στις περιπτώσεις που απαιτείται συναισθηματική νοημοσύνη.

Στην εκδήλωση “From AI to ROI” της Satori Analytics, μίλησε ο Ιωάννης Δέτσης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Choose Strategic Communication Partner, την Πέμπτη 12/09/2024. Στην παρέμβασή του, ο κ. Δέτσης ανέδειξε τον ρόλο της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) ως εργαλείο υποστήριξης, όχι αντικατάστασης, του ανθρώπινου παράγοντα στην εξυπηρέτηση πελατών και πολιτών. 

Αξιοποιώντας δεδομένα από έρευνες και πλούσια παραδείγματα από άλλες χώρες, ο πρόεδρος της Choose εξήγησε πώς η ΤΝ μπορεί να αναβαθμίσει την εξυπηρέτηση και να προσφέρει προσωποποιημένες λύσεις, διατηρώντας παράλληλα τον κρίσιμο ρόλο των ανθρώπων στα πιο σύνθετα αιτήματα και στις περιπτώσεις που απαιτείται συναισθηματική νοημοσύνη.

Οι προκλήσεις για την Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εξυπηρέτηση

Ο κ. Δέτσης ανέφερε ότι 67% των συμμετεχόντων στην πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε η Choose σε συνεργασία με την GPO, αντιμετώπισε δυσκολίες όταν χρησιμοποίησε αυτοματοποιημένα συστήματα εξυπηρέτησης για περίπλοκες υποθέσεις. Το ίδιο επίσης ποσοστό πιστεύει ότι η ανθρώπινη εξυπηρέτηση παραμένει ανώτερη, ειδικά σε καταστάσεις που απαιτούν συναισθηματική νοημοσύνη.

Με βάση τα παραπάνω ευρήματα, ο κ. Δέτσης υπογράμμισε τις βασικές προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η ΤΝ: τη διαχείριση πολύπλοκων καταστάσεων, την έλλειψη συναισθηματικής νοημοσύνης, και την εγκυρότητα των απαντήσεων. 

Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος της Choose τόνισε την ανάγκη η ΤΝ να είναι προσβάσιμη από όλους, με συστήματα φιλικά προς κάθε χρήστη, ανεξαρτήτως ηλικίας ή ψηφιακών δεξιοτήτων, ώστε να μην οδηγήσει σε κοινωνικό αποκλεισμό λόγω του ψηφιακού αναλφαβητισμού.

Η ΤΝ ως Συμπληρωματικό Εργαλείο

Ένα από τα κεντρικά σημεία της ομιλίας ήταν ότι η ΤΝ δεν πρόκειται και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στην εξυπηρέτηση. Αντίθετα, αποτελεί ένα εργαλείο που ενισχύει την απόδοση του προσωπικού, αυτοματοποιώντας επαναλαμβανόμενες εργασίες, όπως η απάντηση σε συχνές ερωτήσεις και η καταγραφή δεδομένων. Ο συνδυασμός της τεχνολογίας με τον ανθρώπινο παράγοντα προσφέρει τις καλύτερες λύσεις, βελτιώνοντας την ποιότητα και την ταχύτητα της εξυπηρέτησης.

Παρουσιάζοντας παραδείγματα από συστήματα που έχει αναπτύξει η Choose για φορείς όπως ο ΕΦΚΑ, ο ΟΠΕΚΑ, η ΔΥΠΑ και το Υπουργείο Εργασίας, ανέδειξε πώς τα chatbots και οι εικονικοί βοηθοί μπορούν να διαχειρίζονται χιλιάδες αιτήματα πολιτών, απελευθερώνοντας χρόνο για τους εργαζόμενους να επικεντρωθούν στις πιο σύνθετες περιπτώσεις.

Μελλοντικές Εφαρμογές 

Ο κ. Δέτσης παρουσίασε τα επόμενα βήματα της εταιρείας, τα οποία περιλαμβάνουν την ανάπτυξη εργαλείων προβλεπτικής ανάλυσης και ανάλυσης Big Data για τη διαχείριση πόρων σε κρίσιμους τομείς, όπως τα νοσοκομεία, οι εφορίες και το Κτηματολόγιο. Τέτοια εργαλεία θα βοηθήσουν τους οργανισμούς να βελτιστοποιήσουν τη λειτουργία τους και να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες.

Επιπλέον, η Choose αναπτύσσει λύσεις αυτόματης διερμηνείας και μετάφρασης για τις Υπηρεσίες ασύλου και τα νοσοκομεία, με στόχο την υποστήριξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, όπως πρόσφυγες και μετανάστες. Η εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών στοχεύει στη βελτίωση της προσβασιμότητας και την εξάλειψη των γλωσσικών φραγμών, μειώνοντας, παράλληλα, το κόστος για το Δημόσιο.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

τεχνητή νοημοσύνη interface
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Καλαφάτης: Φέρνουμε Τεχνητή Νοημοσύνη πιο κοντά στον πολίτη

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλαφάτης τόνισε πως η έρευνα και η καινοτομία βρίσκονται στον πυρήνα της νέας αναπτυξιακής εποχής, με τη χώρα να αλλάζει μοντέλο μέσω των νέων τεχνολογιών και της σύνδεσης ερευνητικών κέντρων με την κοινωνία.
Ηλεκτρονικό Εμπόριο
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοδος 7% του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου στα 819 δισ. ευρώ το 2024

Το 2024, ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 7%, φτάνοντας τα 819 δισ. ευρώ. Η Δυτική Ευρώπη είχε τη μικρότερη αύξηση και η Ανατολική τη μεγαλύτερη, σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου.
Ανθρώπινο και ρομποτικό χέρι
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πώς αλλάζει το A.I. τη μουσική και τις προσδοκίες των ακροατών;

Η ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ και η ALCO παρουσίασαν έρευνα που δείχνει πως η ελληνική κοινωνία αναγνωρίζει τη σημασία των δημιουργών στη μουσική, παρά τις προκλήσεις που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη στον κλάδο.
Τεχνητή νοημοσύνη laptop
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τεχνητή Νοημοσύνη και άνθρωπος: Τι μάθαμε στο CHI Greece 2025

Στην Ερμούπολη, όπου το παρελθόν συναντά το παρόν, το 3ο Συνέδριο CHI Greece 2025 αναδεικνύει τη σημασία της τεχνολογίκης πρωτοπορίας σε ιστορικούς τόπους, υπενθυμίζοντας ότι η πρόοδος υπηρετεί τις ανθρώπινες αξίες.
Νικόλαος Διακόπουλος πορτρέτο
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Διακόπουλος: Το GPT-5 αφύπνισε λόγω μη ρεαλιστικών προσδοκιών για την OpenAI

Ο καθηγητής Νικ Διακόπουλος εκτιμά ότι ο υπερβολικός ενθουσιασμός για την παραγωγική Τεχνητή Νοημοσύνη μειώνεται, καθώς κατανοούμε καλύτερα τις δυνατότητες και τα όριά της, επισημαίνοντας τις πραγματικές εφαρμογές της στη δημοσιογραφία.