Ξεπέρασε το 8% η αύξηση καθαρών εσόδων προ εισφορών (GGR) του ΟΠΑΠ το πρώτο τρίμηνο και ανήλθαν σε 595,0 εκατ. ευρώ, χάρη στην ανάπτυξη του online τομέα κατά 20% και την άνοδο της επίγειας δραστηριότητας (retail) κατά 4%.
Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 8,8% στα 207,1 εκατ. ευρώ, διατηρώντας περιθώριο περίπου 35%. Τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 8,9% στα 123,4 εκατ. ευρώ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Jan Karas, εξέφρασε αισιοδοξία για την επίτευξη των στόχων του 2025, τονίζοντας την επιτυχία του αθλητικού στοιχηματισμού, του iGaming και του Τζόκερ, καθώς και την επιταχυνόμενη ψηφιοποίηση του retail δικτύου.
Ο ΟΠΑΠ έχει διανείμει συνολικό μέρισμα 1,40 ευρώ ανά μετοχή για το 2024.
Αναλυτικά:
• Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ τριμήνου 2025 ανήλθαν σε €595,0εκ., αυξημένα κατά 8,2% σε ετήσια βάση (α’ τρίμηνο 2024: €549,7εκ.) λόγω της ισχυρής ανάπτυξης του online κατά 20% καθώς και της σημαντικής επίδοσης της επίγειας δραστηριότητας (retail), η οποία σημείωσε άνοδο 4%, υποστηριζόμενα από πολύ ισχυρά περιθώρια κέρδους στον αθλητικό στοιχηματισμό και το τζάκποτ ρεκόρ στο Τζόκερ.
• Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το α’ τρίμηνο 2025 αυξήθηκε κατά 10,7% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε €250,8εκ. (α’ τρίμηνο 2024: €226,6εκ.), υπερβαίνοντας την ανάπτυξη των εσόδων.
• Τα λειτουργικά έξοδα το α’ τρίμηνο 2025 ανήλθαν σε €113,3εκ. έναντι €105,4εκ. το α’ τρίμηνο 2024, αυξημένα κατά 7,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, που οφείλεται κυρίως στο αυξημένο κόστος πληροφορικής για την υποστήριξη των ψηφιακών δραστηριοτήτων σε όλα τα κανάλια.
• Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) α’ τριμήνου 2025 αυξήθηκαν κατά 8,8% σε ετήσια βάση στα €207,1εκ. (α’ τρίμηνο 2024: €190,3εκ.), ακολουθώντας την αύξηση του GGR. Το περιθώριο EBITDA παρέμεινε στα υψηλά επίπεδα του περίπου 35%.
• Τα καθαρά κέρδη το α’ τρίμηνο 2025 ανήλθαν σε €123,4εκ. (α’ τρίμηνο 2024: €113,3εκ.), αυξημένα κατά 8,9% σε ετήσια βάση.
• Ισχυρή ταμειακή θέση με καθαρά ταμειακά διαθέσιμα ύψους €2,6εκ.
• Ανθεκτικό επιχειρηματικό προφίλ, με διαφοροποιημένα δίκτυα διανομής & κερδοφορίας που μετριάζει τους όποιους κινδύνους προκύπτουν από την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα.
• Παραμένουμε αισιόδοξοι για την επίτευξη των στόχων του έτους 2025.
Η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων πραγματοποιήθηκε στις 29 Απριλίου 2025, με συμμετοχή από 33 χώρες και ποσοστό απαρτίας 78,25%. Υπερψηφίστηκαν όλα τα θέματα με 99,58%.
Ως μέρισμα για το 2024 διανεμήθηκαν συνολικά 1,40 ευρώ ανά μετοχή (προμέρισμα + τελικό μέρισμα).
Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες σημείωσαν αύξηση 65,8% και ανήλθαν σε 178,7 εκατ. ευρώ, ενώ οι εκροές από επενδυτικές δραστηριότητες έφτασαν τα 12,9 εκατ. ευρώ.
Οι χρηματοδοτικές εκροές περιορίστηκαν σημαντικά.
Ο ΟΠΑΠ επιβεβαιώνει τη σταθερή του θέση στην ελληνική αγορά με διαφοροποιημένα κανάλια και υψηλή κερδοφορία, διατηρώντας αισιοδοξία για την επίτευξη των στόχων του έτους.
Δήλωση του Jan Karas
«Το 2025 ξεκίνησε καλά, με ισχυρά αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο. Η σταθερή οργανική ανάπτυξή μας που πήρε ώθηση από τη συνεχιζόμενη δυναμική των online δραστηριοτήτων, μας κάνει να αισθανόμαστε σίγουροι ότι θα επιτύχουμε τις προβλέψεις μας για το 2025.
Κύριοι παράγοντες για αυτήν την επιτυχία ήταν οι δραστηριότητες αθλητικού στοιχηματισμού και iGaming, ενώ το ΤΖΟΚΕΡ επωφελήθηκε από μια ευνοϊκή σειρά τζακ ποτ – και ειδικότερα από το τζακ ποτ ρεκόρ του Ιανουαρίου.
Επίσης, η ψηφιοποίηση του retail δικτύου προχωρά γρήγορα, μέσω της εφαρμογής OPAP Store App, που προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες μέσω και του προγράμματος loyalty.
Προχωρώντας μπροστά, συνεχίζουμε να θέτουμε τους πελάτες στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων μας, εστιάζοντας στην παροχή συναρπαστικών εμπειριών, τόσο στο retail, όσο και στο online κανάλι, και αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες, ώστε να παραμείνουμε μπροστά από τις εξελίξεις.
Ταυτόχρονα, αξιοποιώντας το γεγονός ότι ο OΠΑΠ είναι μέλος της Allwyn, θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε μοναδικές εμπειρίες στους πελάτες μας.
Συνολικά, οι επιδόσεις του α΄ τριμήνου μάς τοποθετούν κατάλληλα, ώστε να επιτύχουμε τους στόχους μας σε επίπεδο ανάπτυξης και κερδοφορίας, να δημιουργήσουμε αξία για τους μετόχους μας και να υλοποιήσουμε τις προτεραιότητές μας στους τομείς της βιωσιμότητας και της κοινωνικής υπευθυνότητας».