ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: ΑΠΕ

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στις 18 Ιανουαρίου το πρώτο από τα πέντε τρένα νέας γενιάς

Το πρώτο δρομολόγιό του με επιβάτες θα πραγματοποιηθεί στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη στις 25 Μαρτίου με αφορμή τον εορτασμό των 200 ετών από την επανάσταση του 1821.

Στις 18 Ιανουαρίου φτάνει στη Θεσσαλονίκη, από την Ιταλία, το πρώτο από τα πέντε τρένα πρώτης γενιάς με την επωνυμίας «Λευκό Βέλος» που φέρνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ελλάδα. Το πρώτο δρομολόγιό του με επιβάτες θα πραγματοποιηθεί στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη στις 25 Μαρτίου με αφορμή τον εορτασμό των 200 ετών από την επανάσταση του 1821. Το συγκεκριμένο τρένο είναι το ETR 470 n. 07 της Τrenitalia που ανακατασκευάστηκε πλήρως βάφτηκε στα χρώματα της ελληνικής εταιρείας και θα αποτελέσει την αμαξοστοιχία ETR 470 n. 01 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, τα νέα τρένα που αναπτύσσουν ταχύτητες 200 χιλιομέτρων την ώρα θα παραδοθούν σταδιακά αφού πραγματοποιηθούν δοκιμαστικά στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ήδη στην Ιταλία έχουν μεταβεί μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να λάβουν σχετική κατάρτιση και να φέρουν το πρώτο τρένο στην Ελλάδα.

Τα νέα τρένα θα έχουν εννέα βαγόνια ένα εκ των οποίων θα είναι εστιατόριο και μπαρ. Θα έχουν τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής. Κάθε τρένο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 600 επιβάτες και θα περιλαμβάνει υψηλά στάνταρ και όλες εκείνες τις ανέσεις - καλύτερες του αεροπλάνου- για ένα ξεκούραστο και γρήγορο ταξίδι.

Δεδομένων των συνθηκών του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου που συνεχώς βελτιώνεται, τα νέα τρένα θα μπορούν αναπτύσσουν ταχύτητες της τάξεως των 160 χιλιομέτρων και διαδρομή Αθήνα -Θεσσαλονίκη να καλύπτεται στις τρεις ώρες και ένα τέταρτο από τις τέσσερις που είναι σήμερα. Το κόστος της όλης επένδυσης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ φτάνει τα 52 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα γραμμή άμυνας Μητσοτάκη για Τέμπη: «Ποτέ ξανά» και αλλαγές στον ΟΣΕ

Σκληρές κοινοβουλευτικές δοκιμασίες ενόψει για την κυβέρνηση. Ο πρωθυπουργός θα δεσμευτεί για μέτρα που θα καταστήσουν ασφαλές το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τι προτείνει ο Κ. Χατζηδάκης για τον ΟΣΕ.
Τρένο Hellenic Train
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΓΑΙΑ ΟΣΕ: Κατηγορία για μη εκτέλεση συντήρησης τρένων σε οκτώ στελέχη

Η δίωξη σε βάρος των οκτώ κατηγορουμένων, ασκήθηκε μετά από παραγγελία της Οικονομικής Εισαγγελίας η οποία διενέργησε προκαταρκτική εξέταση, στο πλαίσιο ελέγχου συμβάσεων που αφορούσαν τα τρένα.
Xristos Spirtzis
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Χρ. Σπίρτζης: Μεγάλη η απομείωση του προσωπικού στον σιδηρόδρομο

Επί υπουργίας μου ανησυχούσα για όλα, αλλά όχι για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου είπε ο κ. Σπίρτζης, σημειώνοντας ότι είχε μεν υπάρξει μεγάλη μείωση προσωπικού πριν αναλάβει, ωστόσο το προσωπικό κατά το διάστημα 2015-2019 ήταν «επαρκέστατο».
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η τελευταία Σοβιετική «Δημοκρατία», η ψυχρολουσία της ΕΛΒΟ και οι ασφάλειες

Η περιγραφή του ΟΣΕ ως «το τελευταίο κατάλοιπο ενός κρατικού σοβιετικού συστήματος» που ταιριάζει γάντι και για τη χώρα, πού οφείλεται η υπανάπτυξη της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα, η ψυχρολουσία με την ΕΛΒΟ, οι τιμές των καυσίμων και πώς ποινή 400 χρόνων «εξοφλείται» με 6,5 χρονάκια.
Καρώνης-Αντύπας
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Στα χαρακώματα JP Morgan - Καρώνης, καψόνια από Hellenic Train και η βύθιση του ΑΕΠ

Οι επικίνδυνες σχέσεις του Χ. Καρώνη με τους Αμερικανούς μετόχους της Viva, πώς εκτροχιάστηκε η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, η κατακρήμνιση των εισοδημάτων, η παράταση για τον ΒΟΑΚ και το καλάθι του νονού.