ΓΔ: 2059.39 -0.75% Τζίρος: 209.80 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Οι πρώτες εκτιμήσεις για βαθμολογίες και βάσεις μετά τις Πανελλαδικές του 2024

Ο αριθμός των υποψηφίων που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές, αλλά και ο καταμερισμός τους στα επιστημονικά πεδία είναι δύο βασικά κομμάτια που λείπουν ακόμη από το παζλ.

Εν αναμονή της ανακοίνωσης των βαθμολογιών στα τέλη Ιουνίου είναι οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων την περασμένη Τετάρτη. Μαζί με τις βαθμολογίες, αναμένεται να ανακοινωθεί και ο αριθμός των υποψηφίων που συμμετείχαν φέτος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, κάτι που θα δώσει σαφή εικόνα για το πώς θα κινηθούν οι βάσεις για την είσοδο στις σχολές και τα τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα μαθήματα, τα οποία φάνηκαν να δυσκόλεψαν τους υποψηφίους θα είναι τα «κλειδιά» για την ολοκλήρωση και του φετινού παζλ. «Αναφορικά με τη γενική εικόνα των επιδόσεων είναι φανερό ότι η δυσκολία των Μαθηματικών θα επηρεάσει οπωσδήποτε το 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικών Σπουδών) και το 4ο (Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής)», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Χατζητέγας, εκπαιδευτικός και αναλυτής.

Συμπλήρωσε, δε, ότι οι επιδόσεις στο μάθημα των Μαθηματικών σε συνδυασμό με εκείνες στη Φυσική «θα επηρεάσουν πτωτικά τις βάσεις στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο, στα υψηλόβαθμα τμήματα των κεντρικών Πολυτεχνείων».

Επίσης, όπως εκτίμησε, οι επιδόσεις στο μάθημα της Φυσικής «θα επηρεάσουν τις βάσεις στα υψηλόβαθμα τμήματα του 3ο επιστημονικού πεδίου των Σπουδών Υγείας, με εμφανές αποτύπωμα στις Ιατρικές Σχολές». Όσον αφορά στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο, των Ανθρωπιστικών Σπουδών, ο κ. Χατζητέγας εκτίμησε ότι η χαμηλότερη μέση επίδοση θα παρατηρηθεί για μία ακόμα χρονιά στο μάθημα της Ιστορίας, καθώς «τα φετινά θέματα κρίθηκαν από τους υποψηφίους αρκετά απαιτητικά στο συγκεκριμένο μάθημα». 

Ο αριθμός των υποψηφίων που συμμετείχαν στις Πανελλαδικές, αλλά και ο καταμερισμός τους στα επιστημονικά πεδία είναι δύο βασικά κομμάτια που λείπουν ακόμη από το παζλ. Ειδικότερα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται να έχει το εάν θα συνεχιστεί η μετακίνηση υποψηφίων από το 2ο προς το 4ο επιστημονικό πεδίο, κάτι που παρατηρείται έντονα τις περασμένες χρονιές.

«Το μεγαλύτερο Επιστημονικό Πεδίο των Θετικών Σπουδών με 247 τμήματα, πάνω δηλαδή από τα μισά του συνόλου των τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έχει πια τους λιγότερους υποψηφίους», συμπλήρωσε o κ. Χατζητέγας. Η ανακοίνωση των βαθμολογιών, που πιθανότατα θα συνοδεύεται και από τα επίσημα στατιστικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024, αναμένεται να γίνει τις τελευταίες ημέρες του Ιουνίου.

Στη συνέχεια, η διαδικασία της συμπλήρωσης των Μηχανογραφικών Δελτίων αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου, ώστε μέχρι το τέλος Ιουλίου να έχουν ανακοινωθεί οι βάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λογότυπο UNICEF γραφείο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

UNICEF: Προτεραιότητα η προώθηση των δικαιωμάτων του παιδιού στα σχολεία

Ο δρ Γασάν Χαλίλ της UNICEF τόνισε από το ΔΙΠΑΕ τη σημασία εκπαίδευσης και σεβασμού στα δικαιώματα του παιδιού, παρουσιάζοντας το νέο Κέντρο για τα Δικαιώματα του Παιδιού στη Θεσσαλονίκη.
Άδεια σχολική τάξη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Βορίζια: Ξανάνοιξαν τα σχολεία με παρουσία ψυχολόγων και κοιν. λειτουργών

Με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και στελέχη του Υπουργείου Παιδείας ξεκίνησαν ξανά τα μαθήματα στα Βορίζια Φαιστού, μία εβδομάδα μετά το τραγικό περιστατικό με δύο νεκρούς.
Οικογενειακή ασφάλιση προστασία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΣΑμεΑ: Σοβαρές ελλείψεις στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Νάξου για παιδιά με αναπηρία

Η ΕΣΑμεΑ ζητά την άμεση παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας για την κάλυψη της θέσης σχολικού νοσηλευτή στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Νάξου, όπου μαθητής με βαριά αναπηρία μένει εκτός τάξης.
Οθόνη εφαρμογής ChatGPT
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το ChatGPT στη σχολική τάξη: Βοήθεια για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Το πρόγραμμα «AI in Schools» φέρνει το ChatGPT Edu στα ελληνικά σχολεία από Δεκέμβριο για εκπαιδευτικούς και από Μάρτιο 2026 για μαθητές Α’ και Β’ Λυκείου, ξεκινώντας πιλοτικά σε 20 σχολεία με στόχο την υπεύθυνη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.