ΓΔ: 2062.73 1.10% Τζίρος: 220.38 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Αρχαιολογικός χώρος Ταίναρο
φώτο: Τοπίο στο Ακρωτήριο Ταίναρο. credit: Kostantinos Tsakalidis/SOOC

Η Πελοπόννησος με νέα ταυτότητα ενώνει ιστορία, παρόν και μέλλον

Η χερσόνησος αποκτά νέα ταυτότητα, εστιάζοντας στη δύναμη, την αυθεντικότητα και την εξωστρέφεια της, με στόχο να ενώσει πολιτισμό, προϊόντα και τουρισμό.

Η Πελοπόννησος επαναπροσδιορίζει την παρουσία της σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, υιοθετώντας μια νέα στρατηγική ταυτότητα που επιδιώκει να αναδείξει τη δυναμική, την αυθεντικότητα αλλά και τις αναπτυξιακές της δυνατότητες.

Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που εντάσσει όλα τα τοπικά κεφάλαια — ανθρώπινο δυναμικό, αγροτικά προϊόντα, πολιτισμό και τουριστική προσφορά — σε ένα κοινό όραμα, διαμορφώνοντας ένα σύγχρονο brand με κύρια χαρακτηριστικά τη συνεργασία, τη συνέργεια και τον εξωστρεφή προσανατολισμό, απαραίτητα στοιχεία για μια ισχυρή και βιώσιμη αναπτυξιακή πορεία.

Όπως επισημαίνει ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Δημήτρης Πτωχός, «Το όραμά μας είναι η Πελοπόννησος να διακριθεί ως ένας τόπος δυναμικός, εξωστρεφής και ταυτόχρονα αυθεντικός. Μια περιοχή που παντρεύει την ιστορία, τον πολιτισμό, τη φύση, τη γαστρονομία και την καινοτομία και προσφέρει ποιότητα ζωής, ενώ δημιουργεί σημαντικές ευκαιρίες για επισκέπτες, συνεργάτες και επενδυτές».

Υπογραμμίζει επίσης πως το νέο place brand δεν εστιάζει μονάχα στον τουρισμό, αλλά αποτελεί ένα εργαλείο ανάπτυξης που διαπερνά κάθε πτυχή της τοπικής οικονομίας: από τον αγροδιατροφικό τομέα και την καινοτομία, μέχρι την εκπαίδευση και τις υποδομές. Ο στόχος είναι η Πελοπόννησος να παρουσιαστεί ως ένας τόπος παραγωγής αξίας, προσέλκυσης ανθρώπων, ιδεών και κεφαλαίων.

Η νέα ταυτότητα φιλοδοξεί να διασυνδέσει όλες τις πολιτικές και τις δράσεις της Περιφέρειας σε ένα συνεκτικό στρατηγικό πλαίσιο, υπερβαίνοντας την παραδοσιακή αντίληψη του λογότυπου ή του σλόγκαν. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού, Θάνο Μιχελόγγονα, το brand αυτό έχει αναπτυχθεί μέσα από συν-δημιουργία με τη συμμετοχή τοπικών οργανισμών, επιχειρήσεων και ειδικών, βασίζεται σε οκτώ πυλώνες (πολιτισμός, γαστρονομία, φύση, θάλασσα, περιπέτεια, καινοτομία, φιλοξενία, συνδεσιμότητα), ενώ το αφήγημα των «Impossible Beginnings» τονίζει την ικανότητα της Πελοποννήσου να μετατρέπει τις προκλήσεις σε νέες ευκαιρίες.

Σύγχρονο μοντέλο διακυβέρνησης & βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη

Ενσωματώνοντας τις σύγχρονες τάσεις στη διακυβέρνηση του τουρισμού, η Πελοπόννησος εντάσσεται στην εθνική πολιτική για τη δημιουργία DMMO (Destination Management & Marketing Organization) και σχεδιάζει μια εξειδικευμένη B2B ψηφιακή πλατφόρμα για ολοκληρωμένη πληροφόρηση και συνεργασία ενεργών φορέων του τουριστικού οικοσυστήματος. Στόχος είναι ο καλύτερος συντονισμός, η ενίσχυση της συνεργασίας αλλά και η διάχυση σύγχρονων εργαλείων σε όλους τους εμπλεκόμενους.

Παράλληλα, η Περιφέρεια συμμετέχει στο Εθνικό Παρατηρητήριο Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης και προωθεί πολιτικές που δίνουν έμφαση στη συλλογή και ανάλυση δεδομένων. Με τον τρόπο αυτό, επιτυγχάνεται μεγαλύτερη διαφάνεια και στηρίζονται στρατηγικές αποφάσεις προς όφελος των τοπικών επιχειρήσεων.

Διεθνής εξωστρέφεια και καινοτομία στον τουρισμό

Η περιφερειακή στρατηγική marketing, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τον ΕΟΤ, περιλαμβάνει συμμετοχή σε περισσότερες από δέκα διεθνείς εκθέσεις και επαγγελματικά workshops εντός του 2025, press trips με παγκόσμια media και fam trips για tour operators και agents.

Ξεχωρίζει η έμφαση στη συνδιαφήμιση με αεροπορικές εταιρείες, κυρίως για την ενίσχυση της δυναμικότητας του Διεθνούς Αερολιμένα Καλαμάτας, που αναμένεται να σημειώσει ρεκόρ αφίξεων. Ιδιαίτερα σημαντική είναι επίσης η συνεχής ενίσχυση του ψηφιακού οικοσυστήματος μέσω του visitpeloponnese.

Επένδυση στην εκπαίδευση και δημιουργία νέων εμπειριών

Η Peloponnese Tourism Academy ήδη ξεκίνησε τη δραστηριότητά της με εκπαιδευτικά events, workshops και το flagship event Beyond the Obvious Days, με στόχο να ενισχυθεί η κατάρτιση των επαγγελματιών του τουρισμού σε επίπεδο δεξιοτήτων και ενημέρωσης για βέλτιστες πολιτικές. Η ακαδημία φιλοδοξεί, από το 2026, να αποκτήσει πανελλαδικό χαρακτήρα.

Ταυτόχρονα, το πρόγραμμα ψηφιακού και θεματικού τουρισμού επεκτείνεται μέσα από πιστοποιημένα δίκτυα μονοπατιών άνω των 2.500 χλμ., θεματικές διαδρομές, διαδραστικά digital museums, view points για φυσιολατρικό τουρισμό, ποδηλατικές διαδρομές (bike routes), τον ετήσιο θεσμό Peloponnese Festival και τα Digital Info Kiosks, ενδυναμώνοντας την εμπειρία τόσο των επισκεπτών όσο και των κατοίκων.

Η Πελοπόννησος συνεργάζεται μάλιστα με διεθνούς φήμης brands όπως το Iron Man, το L’Étape του Tour de France και το Merciless, ενώ προγραμματίζονται νέα τουριστικά B2B events. Το Peloponnese Festival θα λειτουργεί ως ομπρέλα όλων των μεγάλων διοργανώσεων, ενισχύοντας την εξωστρέφεια, την καινοτομία και τη διασύνδεση με εθνικούς και διεθνείς φορείς.

Διεθνείς συμμαχίες και νέα δίκτυα

Η στρατηγική της Περιφέρειας προωθεί τη δημιουργία συμμαχιών με ηγετικούς εθνικούς και διεθνείς φορείς, πανεπιστήμια, επιχειρήσεις και πολιτιστικούς οργανισμούς.

Μέσω των συνεργειών, των MoUs και των clusters, ενισχύεται η μόχλευση τεχνογνωσίας και η διασύνδεση της Πελοποννήσου με παγκόσμια δίκτυα, ενδυναμώνοντας περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά της.

Όπως συνοψίζει ο κ. Πτωχός: «Η Πελοπόννησος διαθέτει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και, πλέον, μέσα από το νέο brand αποκτά το συνεκτικό όραμα αλλά και τη φωνή που χρειάζεται για να αποκτήσει φήμη αντάξια της ιστορίας και των φιλοδοξιών της».

Η επίσημη παρουσίαση του νέου Place Brand έλαβε χώρα πρόσφατα, σηματοδοτώντας το πέρασμα σε μια νέα εποχή. Η Περιφέρεια δεν αρκείται πλέον σε παλαιές αφηγήσεις, αλλά θέτει τα θεμέλια για ένα μέλλον στο οποίο η Πελοπόννησος θα κατέχει τη θέση που της ανήκει στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο χάρτη της ανάπτυξης.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ