ΓΔ: 1985.52 0.18% Τζίρος: 198.73 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
super-market-5%

Σε κόντρα σούπερ μάρκετ και πολυεθνικές για τα περιθώρια κέρδους

Τα σούπερ μάρκετ δεν θέλουν να επιβαρυνθεί το δικό τους περιθώριο κέρδους σε επτά κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού όπου επιβλήθηκε από το υπ. Ανάπτυξης μείωση προσφορών κατά 30%.

Σοβαρά προβλήματα στις σχέσεις μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και μιας ομάδας προμηθευτικών επιχειρήσεις -η συντριπτική πλειονότητα των οποίων είναι θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων– παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα. Αποτέλεσμα αυτής της διελκυστίνδας είναι το γεγονός ότι δεν έχουν συνομολογηθεί οι ετήσιες συμφωνίες, ενώ έχει παρέλθει και ο Μάρτιος.

Βασική αιτία της προστριβής μεταξύ των δύο μερών, που εντοπίζεται στις επτά κατηγορίες προϊόντων ατομικής υγιεινής και καθαρισμού σπιτιού, αποτελεί ο κίνδυνος της μείωσης του μικτού περιθωρίου κέρδους των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για τη συνέπεια της εφαρμογής του μέτρου, με το οποίο μειώθηκαν κατά 30% οι προσφορές των προμηθευτικών επιχειρήσεων, με προφανή στόχο να γίνουν μειώσεις στις λιανικές τιμές. Αυτή είναι και η επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, με τις οποίες συνομίλησε το BD, η μείωση των προσφορών επί τιμολογίου συμπαρασύρει σε μείωση και το μικτό κέρδος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ – διότι είναι ποσοστό επί της προτεινόμενης τιμής.

Αυτό είναι ιδιαίτερα βαρύ για να το αποδεχτούν οι αλυσίδες και ιδιαίτερα οι μεγάλες, διότι οι επτά κατηγορίες προϊόντων στις οποίες εφαρμόζεται αποτελούν δύο σοβαρούς «πυλώνες» της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων. Η μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους, είναι απολύτως βέβαιο ότι θα «χτυπήσει» και στο καθαρό περιθώριο, το οποίο είναι εξαιρετικά αναιμικό.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ορισμένες εκ των κορυφαίων αλυσίδων διατηρούν μονομερώς το περσινό ύψος των προσφορών και σχεδιάζουν να ζητήσουν τη διαφορά από τους προμηθευτές τους. Οι δεύτεροι ωστόσο είναι οι πλέον σκληροί διαπραγματευτές της αγοράς. Είναι θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων και οι μάνατζερ τους λογοδοτούν στους επικεφαλής τους στο εξωτερικό. Κι αν αποδεχθούν την πρόταση των αλυσίδων αυτό σημαίνει ότι τα κέρδη που θα παρουσιάσουν στους μητρικούς ομίλους θα είναι μειωμένα.

Είναι προφανές ότι η θέση τους είναι δύσκολη. Το αποτέλεσμα αυτής της ισχυρής διάστασης συμφερόντων είναι οι συζητήσεις να έχουν «παγώσει». Και ορισμένες αλυσίδες να κινούνται μονομερώς. Όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, υπάρχει κίνδυνος οι σχέσεις των δύο πλευρών να διαταραχθούν μετά από πολλά χρόνια.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super-market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έφυγε το πλαφόν στα περιθώρια κέρδους, έρχεται ανταγωνισμός στα ράφια

Ένταση του ανταγωνισμού στα σούπερ μάρκετ περιμένουν οι παράγοντες της αγοράς από σήμερα, καθώς καταργείται το πλαφόν στα κέρδη και απελευθερώνεται η τιμολογιακή πολιτική των επιχειρήσεων.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τελειώνει το πλαφόν στα κέρδη, νέο πλαίσιο για την εποπτεία της αγοράς

Ως τις 30 Ιουνίου η τελευταία παράταση στο πλαφόν κερδών από το υπουργείο Ανάπτυξης, που προετοιμάζει νέο θεσμικό πλαίσιο για την εποπτεία της αγοράς και την προστασία του καταναλωτή.
xrimata, money, metrita, cash, euro
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΙΜΕΑ: Πρόστιμα, συνολικού ύψους 59.000 ευρώ, σε επιχειρήσεις, τον Φεβρουάριο

Συνολικά επιβλήθηκαν πρόστιμα σε 50 επιχειρήσεις (περίπτερα, πρατήρια υγρών καυσίμων, ταβέρνες, σούπερ μάρκετ, παντοπωλεία) και το ύψος των προστίμων κυμαίνεται από 500 έως 3.000 ευρώ
businessdaily-Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκινούν στις αρχές Μαρτίου έλεγχοι για παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές

Ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας που αφορά τις παραπλανητικές εκπτώσεις και προσφορές θα παρουσιαστεί στις 6 Μαρτίου. Θα ακολουθήσει δεκαήμερο ενημέρωσης και εξοικείωσης της αγοράς.