Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατέγραψαν πτώση της τάξης του 1,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η ACEA εκπροσωπεί τους 16 κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, βαν και λεωφορείων στην Ευρώπη, λειτουργώντας ως βασικός θεσμικός φορέας του κλάδου.
Η ισχυρή πτώση κατά 7,3% που σημειώθηκε τον Ιούνιο, αντικατοπτρίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον.
Παράλληλα, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία διαμορφώθηκε στο 15,6% το πρώτο εξάμηνο, ποσοστό που εξακολουθεί να βρίσκεται «κάτω από το επιθυμητό επίπεδο μετάβασης» στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να ανεβάζουν τη δημοτικότητά τους, διατηρώντας το τίτλο του πιο προτιμώμενου είδους αυτοκινήτου από τους ευρωπαίους αγοραστές.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, μέχρι τον Ιούνιο του 2025 τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία κατέλαβαν το 15,6% του μεριδίου αγοράς, καταγράφοντας σημαντική άνοδο από το αντίστοιχο 12,5% του πρώτου εξαμήνου 2024.
Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακολούθησαν ανοδική πορεία, κατακτώντας το 34,8% της αγοράς και παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών στην ΕΕ.
Αντίθετα, το συνολικό μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα υποχώρησε σημαντικά στο 37,8%, σημειώνοντας πτώση από το 48,2% που είχε καταγραφεί την αντίστοιχη περίοδο πέρσι.
Τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία που ταξινομήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο ανήλθαν στις 869.271 μονάδες, εξασφαλίζοντας το 15,6% της συνολικής αγοράς.
Από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, τρεις κατέγραψαν εντυπωσιακές αυξήσεις: η Γερμανία σημείωσε άνοδο 35,1%, το Βέλγιο 19,5% και η Ολλανδία 6,1%. Στη Γαλλία, ωστόσο, καταγράφηκε μείωση 6,4% στις ταξινομήσεις.
Σε ανάλογη πορεία, οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν στις 1.942.762 μονάδες, με τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές, Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%), να ηγούνται της αύξησης. Τα υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα φτάνουν πλέον να αντιστοιχούν σε ποσοστό 34,8% του συνόλου.
Όσον αφορά τα ηλεκτρικά plug-in-hybrid αυτοκίνητα, το εξάμηνο έκλεισε με 469.410 μονάδες λόγω της έντονης ανόδου πωλήσεων σε αγορές-κλειδί, όπως η Γερμανία (+55,1%), η Ισπανία (+82,5%) και η Ιταλία (+56,3%). Έτσι, το μερίδιο αγοράς των plug-in-hybrid αυτοκινήτων ανήλθε στο 8,4% έναντι 6,9% το προηγούμενο έτος.
Τον Ιούνιο του 2025, οι ετήσιες μεταβολές έδειξαν αύξηση 7,8% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, 6,1% στα υβριδικά-ηλεκτρικά, ενώ τα plug-in-hybrid κατέγραψαν άνοδο 41,6% για τέταρτο συνεχόμενο μήνα.
Μέχρι το τέλος Ιουνίου, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στην ΕΕ συρρικνώθηκαν κατά 21,2%, με την πτώση να είναι ιδιαίτερα έντονη στη Γαλλία (-33,7%), ακολουθούμενη από Γερμανία (-27,8%), Ιταλία (-17,2%) και Ισπανία (-13,4%). Συνολικά, το μερίδιο αγοράς για τη βενζίνη κατέληξε στο 28,4% από 35,4% πέρυσι.
Αναλόγως, το μερίδιο αγοράς των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων περιορίστηκε στο 9,4%, μετά από μείωση 28,1% στις ταξινομήσεις, ενώ οι ετήσιες μεταβολές τον Ιούνιο φανέρωσαν πτώση 25,4% στη βενζίνη και 34,1% στο ντίζελ.