ΓΔ: 2097.07 -0.01% Τζίρος: 191.02 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:08
Ο Κορκίδης στο βήμα
Φώτο: ΑΠΕ

Κορκίδης: Οι Έλληνες «επένδυσαν» σε διακοπές αντί για θερινές αγορές

Μετατόπιση και ανακατανομή της τρίμηνης θερινής κατανάλωσης των περίπου 7 δισ. ευρώ από το εμπόριο στις υπηρεσίες διαπιστώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Βασίλης Κορκίδης.

Σημαντικές μετατοπίσεις στη συμπεριφορά κατανάλωσης κατά τη θερινή περίοδο παρατηρούνται φέτος στην ελληνική αγορά, όπως ανέλυσε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης. 

Η συνολική τριμηνιαία θερινή κατανάλωση, που εκτιμάται γύρω στα 7 δισ. ευρώ, φαίνεται πως μεταφέρεται σταδιακά από το εμπόριο προς τις υπηρεσίες.

Ο κ. Κορκίδης, σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ για την εξέλιξη των θερινών εκπτώσεων, τόνισε πως, παρότι η γενική εικόνα του λιανικού εμπορίου δίνει σημάδια βελτίωσης έπειτα από μια διετή περίοδο πτώσης, πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις συνεχίζουν να πιέζονται σημαντικά. 

Όπως δήλωσε, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του ΙΟΒΕ, «τα ταμεία των εμπόρων δείχνουν να είναι φτωχότερα φέτος από το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι».

Η κίνηση της αγοράς στις φετινές εκπτώσεις κρίνεται αρνητική και, όπως εκτιμά ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, η εικόνα αυτή δεν αλλάζει με μόλις μια εβδομάδα να απομένει μέχρι το τέλος του Αυγούστου. 

Οι φετινές εκπτώσεις ανέδειξαν το έλλειμμα στο διαθέσιμο εισόδημα, την περιορισμένη αγοραστική δύναμη και τη μείωση των αυθόρμητων αγορών, με την κατά κεφαλήν κατανάλωση στην Ελλάδα να υπολείπεται κατά 19% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Ιδιαίτερα έντονη ήταν φέτος η μετάβαση της θερινής κατανάλωσης από το λιανικό εμπόριο (ένδυση, υπόδηση, είδη σπιτιού, ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα και λοιπά διαρκή αγαθά) προς τον τομέα των υπηρεσιών. 

Οι Έλληνες καταναλωτές επέλεξαν κατά κύριο λόγο να διαθέσουν τη θερινή τους δαπάνη σε «αγορά διακοπών» αντί για προϊόντα, παρατηρώντας ότι προηγήθηκαν οι πληρωμές λογαριασμών και οι εξορμήσεις για μπάνιο, ενώ οι εμπορικές αγορές ακολούθησαν σε προτεραιότητα. 

Μάλιστα, το επίδομα αδείας ύψους 1,6 δισ. ευρώ στον ιδιωτικό τομέα, διατέθηκε κατά πλειονότητα σε εισιτήρια και διαμονή σε τουριστικούς προορισμούς.

Η πτώση του φετινού τζίρου, σύμφωνα με πρώτες εκτιμήσεις τοπικών εμπορικών συλλόγων, ξεπερνά το 20%, ενώ η καταναλωτική εμπιστοσύνη καταγράφει το χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων εννέα μηνών. 

Οι προσδοκίες των καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών τους φαίνεται να επιδεινώνονται, καθώς σχεδόν το 60% αναμένει ελαφρά ή αισθητή χειροτέρευση το επόμενο δωδεκάμηνο. Όπως σημειώνει ο κ. Κορκίδης, πρόκειται για μια τάση που δεν επηρεάζει μόνο τις τρέχουσες αλλά και τις μελλοντικές αγορές.

Καταλήγοντας, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ σχολίασε πως ούτε «οι καλοκαιρινές εκπτώσεις δεν κατάφεραν να λειτουργήσουν ως αντίδοτο στον πληθωρισμό», ο οποίος συνεχίζει να αποτελεί σημαντική επιβάρυνση για τα νοικοκυριά και παραμένει βασικό πρόβλημα για την ελληνική αγορά.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νέες δράσεις κοντά στους καταναλωτές- μικρές επιχειρήσεις από τον ΕΧΜ)

Ως καταξιωμένος θεσμός αυτορρύθμισης του χρηματοοικονομικού τομέα ο ΕΧΜ, όπως επισημαίνει με αφορμή τις νέες του δράσεις, παρακολουθεί το διαρκώς εξελισσόμενο χρηματοπιστωτικό περιβάλλον.
ΧΡΗΣΤΙΚΑ

Στις 14 Ιουλίου αρχίζουν οι εκπτώσεις - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές

Η ΕΕΚΕ παρουσιάζει σημεία της νομοθεσίας και συμβουλές για τους καταναλωτές, ώστε να πραγματοποιούν τις αγορές τους με ασφάλεια κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων που ξεκινούν 14 Ιουλίου.