ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03
Kyranakis, Kiranakis, Psifiaki Diakivernisi
Φώτο: Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης

Κ. Κυρανάκης: Έρχεται κέντρο εκπαίδευσης με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης τόνισε πως ο δημόσιος διάλογος πρέπει να διεξάγεται επί των δεδομένων, όχι επί συναισθημάτων και φημών.

Για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και την υπόθεση της πυρόσφαιρας μίλησε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, επισημαίνοντας ότι «αποστολή μου είναι να διασφαλίσω την ανεξαρτησία της Επιτροπής. Ο δημόσιος διάλογος πρέπει να διεξάγεται επί των δεδομένων, όχι επί συναισθημάτων και φημών», καλώντας σε ψύχραιμη και τεκμηριωμένη ανάγνωση του πορίσματος.

Απαντώντας σε ερωτήματα σχετικά με αιτήματα απόσυρσης μέρους του πορίσματος που αφορά τη δημιουργία πυρόσφαιρας, παρέπεμψε σε αναφορά που υπάρχει στη σελίδα 108 του πορίσματος, όπου υπογραμμίζεται πως η Επιτροπή δεσμεύεται να συνεργαστεί με ανεξάρτητο, διεθνώς αναγνωρισμένο ινστιτούτο, προκειμένου να διασφαλιστεί η επιστημονική τεκμηρίωση των συμπερασμάτων, καθώς και να προστεθούν στοιχεία στην πορεία της διερεύνησης. «Αυτό εξηγεί πολλά από όσα ακούσαμε σήμερα και από τον αντιπρόεδρο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ» τόνισε.

«Το πόρισμα δεν είναι για να παίρνουμε ό,τι μας βολεύει ανάλογα με το αφήγημα που θέλουμε να στηρίξουμε. Το κυριότερο σημείο του πορίσματος αφορά τους πραγματικούς λόγους που συγκρούστηκαν τα τρένα» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με τη δήλωση του αντιπροέδρου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ κ. Παπαδημητρίου ότι έχει δεχτεί απειλές και το αν θα τον παρότρυνε να πάει στον εισαγγελέα, ο αναπληρωτής υπουργός απάντησε «χωρίς δεύτερη σκέψη».

Για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού δήλωσε πως  «Η αποστολή μας είναι να φροντίσουμε να μηδενίσουμε την πιθανότητα του να ξανασυμβεί το απευκταίο. Να μην ξανασυγκρουστούν τρένα στον ελληνικό σιδηρόδρομο».

Ο κ. Κυρανάκης σημείωσε ότι «πρέπει ο σιδηρόδρομος να λειτουργήσει με περισσότερη ασφάλεια. Να έχουμε μια συνεχή βελτίωση ώστε να μπορέσει να αποκατασταθεί το κενό εμπιστοσύνης μεταξύ κοινωνίας και σιδηροδρόμου, αυτή η ανοιχτή πληγή». Ο υπουργός έκανε λόγο για δύο βασικούς πυλώνες: το ανθρώπινο δυναμικό και την τεχνολογία. «Ούτε ο άνθρωπος μόνος του, ούτε η τεχνολογία μόνη της αρκεί. Χρειαζόμαστε τον συνδυασμό τους». Σε ό,τι αφορά το σκέλος του ανθρώπινου δυναμικού, ανακοίνωσε την πρόθεση αυστηροποίησης των αξιολογήσεων. «Η αξιολόγηση θα γίνεται με πρότυπα στρατιωτικής εκπαίδευσης. Γι' αυτό θα συνεργαστούμε με το ΓΕΑ. Να μην ξανά υπάρξουν οι διάλογοι της ντροπής που ακούσαμε τις προηγούμενες ημέρες στα ηχητικά. Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι πως όταν διαχειρίζεσαι ανθρώπινες ζωές, χρειάζεται πειθαρχία και απόλυτη ετοιμότητα».

Παράλληλα, προανήγγειλε νέο πειθαρχικό δόγμα μέσα από το επερχόμενο νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ:

  • Στο πρώτο σοβαρό σφάλμα, απομάκρυνση από τη θέση για επανεκπαίδευση
  • Στο δεύτερο, αυστηρή προειδοποίηση και επανάληψη της επανεκπαίδευσης με ακόμη αυστηρότερους όρους.
  • Στο τρίτο, απόλυση.

Για τα νέα συστήματα ασφαλείας

«Υπάρχει σήμερα ο ΓΚΚ, αλλά δεν επαρκεί. Ένα μικρό λάθος που δεν εντοπίζεται εγκαίρως μπορεί να προκαλέσει ένα μεγαλύτερο και μετά να έχουμε αλυσιδωτές συνέπειες. Χρειαζόμαστε νέα εργαλεία», δήλωσε. Ανέφερε ότι προωθείται:

  • Ψηφιακή καταγραφή ενεργειών και παραβάσεων, κατ' εφαρμογή και σχετικής σύστασης της Ευρωπαϊκής Αρχής Σιδηροδρόμων.
  • Ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ώστε να ασκεί ουσιαστικό και διαρκή έλεγχο.

«Σε τρεις μήνες, θα λειτουργεί πανελλαδικά ένα ενιαίο σύστημα εντοπισμού των τρένων με ακρίβεια πέντε εκατοστών», πρόσθεσε. «Ο κάθε πολίτης θα μπορεί να βλέπει σε πραγματικό χρόνο πού βρίσκεται το τρένο που παίρνει το παιδί του».

Για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ και το ανθρώπινο δυναμικό

Αναφερόμενος στο υπάρχον προσωπικό, ο υπουργός ανέφερε πως από τα 1.350 άτομα που εργάζονται στον ΟΣΕ, τα 800 είναι με σύμβαση παροχής υπηρεσιών - εκτός ΑΣΕ

Στο πλαίσιο της νέας πολιτικής και σύμφωνα με το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο:

  • Προωθείται η ίδρυση νέας ανώνυμης εταιρείας με εταιρική δομή
  • Συγχωνεύονται ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και άλλοι φορείς
  • Στόχος είναι η στελέχωση με προσωπικό από την αγορά, με αυξημένα επαγγελματικά κριτήρια και διαφάνεια

Για τις επενδύσεις και τις σιδηροδρομικές εταιρείες

«Η Hellenic Train δεν είναι η μόνη εταιρεία που λειτουργεί στο ελληνικό δίκτυο. Κάθε επενδυτής που πληροί τις προϋποθέσεις μπορεί να φέρει δικά του τρένα. Εμείς θέλουμε να λειτουργούν στο δίκτυο μας καινούργια τρένα. Αυτό είναι κάτι που το ζητάμε ήδη από την Hellenic Train».

Τέλος, αναφορικά με την εκπαίδευση σταθμαρχών και μηχανοδηγών ο αναπληρωτής υπουργός, είπε «ήδη σχεδιάζεται και θα φτιαχτεί στην Ελλάδα ένα υπερσύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης με προσομοιωτές για σταθμάρχες και μηχανοδηγούς. Πρέπει να εκπαιδεύονται ρεαλιστικά, όπως θα λειτουργούν με χρονική πίεση, ώστε να μπορούν να διαχειρίζονται σενάρια κρίσης, με ψυχολογική πίεση και να είναι έτοιμοι όταν πρέπει».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τρένα με GPS, μοντέλο ΔΕΗ στις προσλήψεις, ψυχομετρικά τεστ και απολύσεις

Το νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο προβλέπει υποχρεωτική εγκατάσταση του αμφισβητούμενου συστήματος HEPOS, Ενιαίο Κέντρο Κυκλοφορίας, ευέλικτες προσλήψεις και προμήθειες και αυστηρούς ελέγχους στο προσωπικό.
Τρένο Hellenic Train
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέος ΟΣΕ με... άρωμα ΔΕΗ και ώρα για ξεκαθάρισμα με τους Ιταλούς

«Μοντέλο ΔΕΗ» για τον νέο ΟΣΕ μόνο σε ευελιξία προσλήψεων και συμβάσεων, όχι και σε οικονομικά μεγέθη. Όλα ανοικτά στη δύσκολη διαπραγμάτευση με τους Ιταλούς της Hellenic Train. Τι θα γίνει με τα συστήματα ασφάλειας.
Ταχύτητα τρένου στη Βρετανία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιοι θα απολύονται από τον «νέο» ΟΣΕ: Στρατιωτικά τεστ στο προσωπικό

Ανοίγει το παράθυρο των απολύσεων στον σιδηρόδρομο, αρχίζουν ειδικά τεστ στον ΟΣΕ σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Παραμένουν 600 κενές θέσεις εργασίας, ενώ ο Κανονισμός Κυκλοφορίας έχει μείνει στο 1960.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ασφάλεια στον σιδηρόδρομο: Έρχεται νέο νομοσχέδιο για να μπει τάξη

Το νέο νομοσχέδιο για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο ετοιμάζει ο Κ. Κυρανάκης. Θα γίνουν και αλλαγές στη διοίκηση της ΡΑΣ. Επιδιώκεται να σταματήσει το γαϊτανάκι ευθυνών με νέο τμήμα στη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών.