ΓΔ: 2088.56 -0.94% Τζίρος: 113.63 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:15:37
Στέφανος Τζακίος ομιλία
Φώτο: Konstantinos Tsakalidis / SOOC

Ταχιάος: Συνδυασμός δημόσιων και ιδιωτικών πόρων για ανθεκτικές υποδομές

Ο Νίκος Ταχιάος υπογράμμισε στο διεθνές συνέδριο τη σημασία σύμπραξης δημόσιων και ιδιωτικών πόρων, επισημαίνοντας τη γήρανση των υποδομών και την ανάγκη ιεράρχησης έργων σε μια εποχή κλιματικών πιέσεων.

Σαφές μήνυμα για την ανάγκη συνδυασμού δημόσιων και ιδιωτικών πόρων στην υλοποίηση κρίσιμων έργων υποδομής έστειλε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο 2ο Διεθνές Συνέδριο «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο». 

Το συνέδριο πραγματοποιείται στις 9 και 10 Δεκεμβρίου στην Αθήνα, υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Ο κ. Ταχιάος επισήμανε ότι «ζούμε σε μία εποχή όπου οι απαιτήσεις διογκώνονται λόγω φαινομένων όπως η κλιματική κρίση», ενώ ανέφερε πως η γήρανση των υποδομών αποτελεί ένα επιπλέον αντικειμενικό πρόβλημα. 

Υπογράμμισε ότι οι πιο πρόσφατες υποδομές στη χώρα ολοκληρώθηκαν κατά κύριο λόγο στις αρχές του αιώνα, με τις νεότερες να έχουν ηλικία περίπου 25 ετών. Έφερε ως παράδειγμα τους συρμούς του μετρό, οι οποίοι έχουν ξεπεράσει την 25ετία και βρίσκονται πλέον στα όριά τους, γεγονός που επιτάσσει την ανακατασκευή τους.

Όπως σημείωσε, είναι απαραίτητο να πραγματοποιούνται δημόσιες επενδύσεις όπου αυτό είναι εφικτό, αλλά και να κινητοποιούνται ιδιωτικά κεφάλαια όπου υπάρχει δυνατότητα.

 Αναφερόμενος στη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, τόνισε ότι πρόκειται για το πρώτο οδικό έργο που παραδόθηκε ολοκληρωμένο και σήμερα απαιτεί σημαντική συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών του. 

Με την παραχώρηση, όπως ανέφερε, διασφαλίζεται η συνεχής και άμεση συντήρηση της Εγνατίας Οδού, η οποία θα αποκτήσει χαρακτηριστικά ανθεκτικότητας αντίστοιχα με άλλους αυτοκινητόδρομους που έχουν παραχωρηθεί.

Σύμφωνα με τον Υφυπουργό, το δημόσιο θα αποκομίσει έσοδο ύψους 1,269 δισ. ευρώ από την παραχώρηση, ποσό που θα συμβάλει στη μείωση του δημόσιου χρέους. Επεσήμανε επίσης τη σημασία της ώσμωσης μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών πόρων, καθώς και το γεγονός ότι σε πολλές περιπτώσεις ο χρήστης καλείται να συμμετέχει στο κόστος.

Ως αντίθετο παράδειγμα, ανέφερε τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία μετά τις καταστροφές του Daniel, όπου το κράτος ήταν ο μοναδικός χρηματοδότης. 

Ο κ. Ταχιάος αναφέρθηκε επίσης στη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για την αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, αλλά και στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, τονίζοντας ότι οι υποδομές δεν αποτελούν προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση.

 Τόνισε ότι το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, αν και διευρύνεται, έχει συγκεκριμένα όρια πληρωμών.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο Υφυπουργός υπογράμμισε την ανάγκη ευρύτερης συνεννόησης μεταξύ των φορέων, ώστε να γίνει ιεράρχηση των έργων και να εξασφαλιστούν πόροι τόσο για τις άμεσες ανάγκες όσο και για μακροπρόθεσμα έργα που ενισχύουν την αίσθηση ασφάλειας στους πολίτες.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα και τους συμμετέχοντες του συνεδρίου, καθώς και δυνατότητα παρακολούθησης των εργασιών, είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα future-horizons.gr.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Χριστίνα Παπακωνσταντίνου ΤτΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παπακωσταντίνου: Προχωρά η επιτάχυνση εκκαθαρίσεων για ισχυρό χρηματοσύστημα

Η Χρ. Παπακωσταντίνου τόνισε ότι η Τράπεζα της Ελλάδος ενισχύει και επιταχύνει τις εκκαθαρίσεις τραπεζών και ασφαλιστικών εταιρειών, με στόχο τη σταθερότητα και την προστασία ασφαλισμένων και συστήματος.
Κωνσταντίνος Μακεδός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μακέδος: Υποδομές για ανθεκτικότητα, πράσινη μετάβαση και ανταγωνιστικότητα

Ο Κωνσταντίνος Μακέδος τόνισε στο διεθνές συνέδριο τον ρόλο των υποδομών ως μηχανισμού ανθεκτικότητας και βιώσιμης ανάπτυξης, επισημαίνοντας την ανάγκη δράσης, επενδύσεων και συνεργασιών απέναντι στην κλιματική κρίση.
Χρίστος Δήμας
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Δήμας: Σε πλήρη εξέλιξη το μεγαλύτερο πρόγραμμα υποδομών της χώρας

Ο Χρίστος Δήμας παρουσίασε τον στρατηγικό σχεδιασμό υποδομών, από μεγάλους αυτοκινητοδρόμους και επεκτάσεις μετρό έως το νέο αεροδρόμιο Ηρακλείου, καλώντας διεθνείς επενδυτές να συμμετάσχουν στο αναπτυξιακό όραμα της χώρας.
Άνδρας με κοστούμι
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυρανάκης: Σχέδιο αναβάθμισης αστικών συγκοινωνιών Αθήνας έως το 2026

Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης παρουσίασε στη Βουλή το σχέδιο ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών έως το 2026, με νέες προσλήψεις, περισσότερα δρομολόγια και αναβαθμίσεις σε μετρό και λεωφορεία.
Λογότυπο ΠΑΣΟΚ νύχτα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΠΑΣΟΚ: Ερωτήματα για χειρισμούς Κυρανάκη σχετικά με την κατάργηση τρόλεϊ

Στελέχη του ΠΑΣΟΚ θέτουν σοβαρά ερωτήματα για την κατάργηση του δικτύου τρόλεϊ, ζητώντας τεχνική τεκμηρίωση, ανάλυση κόστους και περιβαλλοντικό όφελος, υποστηρίζοντας ότι η επιλογή είναι πολιτική.
Νίκος Ανδρουλάκης ομιλία Βουλή
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Aνδρουλάκης: Το κυκλοφοριακό της Αττικής απαιτεί σχέδιο και έργα

Ο Νίκος Ανδρουλάκης παρουσιάζει σχέδιο ΠΑΣΟΚ για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική, ασκώντας κριτική για καθυστερήσεις σε έργα και υποδομές και προτείνοντας έξυπνα συστήματα, αναβαθμίσεις κόμβων και νέο μητροπολιτικό φορέα.