ΓΔ: 2032.49 -1.16% Τζίρος: 18.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:57:36
Στοκ νέα αυτοκίνητα
Φώτο: Shutterstock

Επιταχύνει τις προσπάθειες να κυριαρχήσει στις μπαταρίες EV η Ευρώπη

Η Ευρώπη έχει μόνο μικρές εταιρείες μπαταριών. Η Κίνα, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών κατάλληλων για ηλεκτρικά οχήματα.

Έξω από την γερμανική πόλη Άρνσταντ, οι εργαζόμενοι στη σύγχρονη τεχνολογία της Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) της Κίνας, κατασκευάζουν το μεγαλύτερο εργοστάσιο μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.

Ο χώρος, ο οποίος καλύπτει μια έκταση ισοδύναμη με περίπου 100 γήπεδα ποδοσφαίρου, στέγαζε στο παρελθόν ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια ηλιακής ενέργειας της ηπείρου, αναφέρει το Bloomberg. Το έργο, ύψους 2 δισ. δολαρίων, είναι ένα από τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικών μπαταριών που βρίσκονται υπό κατασκευή, μόνο στη Γερμανία.

Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη αναμένεται να περάσουν στα 7,7 εκατομμύρια το 2030, όταν ήταν λιγότερο από μισό εκατομμύριο το 2019, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Bloomberg. Αυτά τα οχήματα θα τροφοδοτούνται κυρίως από μπαταρίες από ασιατικούς κατασκευαστές, όπως η CATL, εκτός εάν οι ευρωπαϊκές εταιρείες καταφέρουν να αποκτήσουν μια τοπική αλυσίδα εφοδιασμού.

Οι ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες και οι καθαρές μεταφορές βρίσκονται στο επίκεντρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει προϋπολογισμό πάνω από 1,1 τρισεκατομμύρια ευρώ) με στόχο να καταστήσει την ΕΕ ουδέτερη σε σχέση με τον άνθρακα μέχρι το 2050. Το σχέδιο περιλαμβάνει την αντικατάσταση των μεγάλων σταθμών ηλεκτροπαραγωγής με μικρότερες, τοπικές, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ εξαλείφουν τους κινητήρες καύσης σε λεωφορεία, αυτοκίνητα και φορτηγά.

Η Ευρώπη έχει μόνο μικρές εταιρείες μπαταριών. Η Κίνα, η Ν. Κορέα και η Ιαπωνία αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών κατάλληλων για ηλεκτρικά οχήματα.

Για να το αλλάξει αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημιούργησε την πρωτοβουλία Battery Alliance. Τον Δεκέμβριο ενέκρινε ενίσχυση ύψους 3,2 δισ. ευρώ, για σχέδια που εγκρίθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη σε 17 εταιρείες, μεταξύ των οποίων η BASF, η BMW και η Fortum. Το μέτρο έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε εργοστάσια από αυτές και άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σύγχρονα αυτοκίνητα σειράς
ESG

Η χρήση πράσινου αλουμινίου μειώνει εκπομπές αντίστοιχες 900.000 οχημάτων

Η μετάβαση σε πράσινο αλουμίνιο μπορεί να μειώσει εκπομπές CO₂ όσο 900.000 οχήματα, ενώ το κόστος έως το 2040 εκτιμάται σε μόλις 25 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή καθαρή τεχνολογία.
Αυτοκίνητα προς ενοικίαση
ΔΙΕΘΝΗ

ΕΕ: Σχεδιάζει επιβολή φόρων στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Οι δασμοί αυτοί, που θα προστεθούν στους φόρους ύψους 10% που έχουν επιβληθεί στα αυτοκίνητα που είναι κατασκευασμένα στην Κίνα, θα επιβληθούν μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, αν εγκριθούν από τα 27 κράτη μέλη της Ένωσης.