Ένας ουκρανός υπάλληλος της νορβηγικής ΜΚΟ Norsk Folkehjelp έχασε τη ζωή του και πέντε ακόμη τραυματίστηκαν έπειτα από ρωσικό πλήγμα στην περιφέρεια της Χερσώνας, στη νότια Ουκρανία. Την είδηση επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) ο επικεφαλής της αποστολής της οργάνωσης, η οποία δραστηριοποιείται σε επιχειρήσεις αποναρκοθέτησης.
«Έξι μέλη του προσωπικού μας επλήγησαν κι ένα εξ αυτών βρήκε τον θάνατο», δήλωσε ο Μπουγιάρ Χότζα στο AFP, διευκρινίζοντας ότι ένας από τους τραυματίες νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση.
Ο εργαζόμενος που σκοτώθηκε ήταν «ειδικός στην αποναρκοθέτηση», σύμφωνα με τον Ολεξάντρ Προκούντιν, επικεφαλής της στρατιωτικής διοίκησης στη Χερσώνα. Η ρωσική επίθεση σημειώθηκε στην κοινότητα Νοβοπετρίβκα, περίπου 40 χιλιόμετρα από την πρώτη γραμμή των συγκρούσεων, όπως ανέφερε ο Προκούντιν μέσω Telegram.
Η περιφερειακή εισαγγελία γνωστοποίησε στο AFP ότι επρόκειτο για «πυραυλική επίθεση». Ο Μπουγιάρ Χότζα εκτίμησε πως ενδέχεται να χρησιμοποιήθηκαν πυρομαχικά διασποράς, σημειώνοντας ότι δεν ήχησαν σειρήνες συναγερμού πριν από το πλήγμα.
Σε δελτίο Τύπου της Norsk Folkehjelp αναφέρεται πως η οργάνωση απασχολεί περισσότερους από 450 υπαλλήλους στην Ουκρανία, συμβάλλοντας στις προσπάθειες αποναρκοθέτησης σε περιοχές που έχουν πληγεί από τον πόλεμο.
Η περιφέρεια της Χερσώνας, μέρος της οποίας παραμένει υπό ρωσική κατοχή, βρίσκεται συχνά στο στόχαστρο επιθέσεων, κυρίως με μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Από την έναρξη του πολέμου, τον Φεβρουάριο του 2022, αρκετές μη κυβερνητικές οργανώσεις έχουν δεχθεί ρωσικά πλήγματα.
Τον Μάιο, όχημα ανθρωπιστικής αποστολής του ΟΗΕ επλήγη από ρωσικά drones στη Χερσώνα, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2025, δύο υπάλληλοι του Δανικού Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες (DRC) σκοτώθηκαν στο Τσερνίχιβ. Τον Φεβρουάριο του 2024, δύο εργαζόμενοι της ελβετικής HEKS/EPER έχασαν τη ζωή τους στην ίδια περιοχή.