Δύο Ουκρανοί υπάλληλοι της νορβηγικής ΜΚΟ Norsk Folkehjelp έχασαν τη ζωή τους και άλλοι τέσσερις τραυματίστηκαν ύστερα από ρωσικό πλήγμα στην περιφέρεια της Χερσώνας, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές.
«Έξι μέλη του προσωπικού μας επλήγησαν κι ένα εξ αυτών βρήκε τον θάνατο», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP) ο Μπουγιάρ Χότζα, επικεφαλής της αποστολής της ΜΚΟ που ειδικεύεται σε επιχειρήσεις αποναρκοθέτησης. Ο ίδιος ανέφερε ότι ένας από τους τραυματίες νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση.
Αργότερα, ο επικεφαλής της στρατιωτικής διοίκησης στη Χερσώνα, Ολεξάντρ Προκούντιν, ανακοίνωσε πως ένας δεύτερος υπάλληλος της Norsk Folkehjelp υπέκυψε στα τραύματά του. «Οι γιατροί κατέβαλαν αγωνιώδεις προσπάθειες για να κρατήσουν στη ζωή τον 25χρονο άνδρα», ανέφερε μέσω Telegram, διευκρινίζοντας πως τα θύματα ήταν «ειδικοί στην αποναρκοθέτηση».
Η ρωσική επίθεση σημειώθηκε στην κοινότητα Νοβοπετρίβκα, περίπου 40 χιλιόμετρα από την πρώτη γραμμή των συγκρούσεων, σύμφωνα με τον Προκούντιν. Η περιφερειακή εισαγγελία έκανε λόγο για «πυραυλική επίθεση».
Ο Μπουγιάρ Χότζα εκτίμησε ότι ενδέχεται να χρησιμοποιήθηκαν πυρομαχικά διασποράς, επισημαίνοντας πως δεν ήχησαν σειρήνες συναγερμού. Σε δελτίο Τύπου της Norsk Folkehjelp αναφέρεται ότι η οργάνωση απασχολεί περισσότερους από 450 υπαλλήλους στην Ουκρανία.
Η περιφέρεια της Χερσώνας – τμήμα της οποίας βρίσκεται υπό ρωσική κατοχή – αποτελεί συχνό στόχο επιθέσεων, κυρίως με μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Από την έναρξη του πολέμου, τον Φεβρουάριο του 2022, αρκετές μη κυβερνητικές οργανώσεις έχουν δεχθεί ρωσικά πλήγματα. Τον Μάιο, όχημα ανθρωπιστικής αποστολής του ΟΗΕ επλήγη από ρωσικά drones στη Χερσώνα, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2025 δύο υπάλληλοι του Δανικού Συμβουλίου για τους Πρόσφυγες (DRC) σκοτώθηκαν στο Τσερνίχιβ. Τον Φεβρουάριο του 2024, δύο εργαζόμενοι της ελβετικής HEKS/EPER έχασαν τη ζωή τους επίσης στη Χερσώνα.