Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΔΝΟ) ανακοίνωσε ότι απομάκρυνε περίπου 2.500 ναυτικούς οι οποίοι είχαν εγκλωβιστεί στα Στενά του Ορμούζ, προτού αναγκαστεί να αναστείλει την επιχείρηση μετά το πλήγμα που δέχθηκε φορτηγό πλοίο την Πέμπτη.
Ο γενικός γραμματέας του ΔΝΟ, Αρσένιο Ντομίνγκες, ανέφερε πως η επιχείρηση, η οποία ξεκίνησε στις αρχές της εβδομάδας, αφορούσε τουλάχιστον 115 πλοία που βρίσκονταν στην περιοχή.
Ο οργανισμός, με έδρα το Λονδίνο, βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με το Ιράν, το Ομάν και τις Ηνωμένες Πολιτείες, προκειμένου να εξασφαλίσει νέες εγγυήσεις για την ασφαλή επανέναρξη της αποστολής.
Την Πέμπτη, ο ΔΝΟ είχε γνωστοποιήσει ότι σχεδίαζε την απομάκρυνση περισσότερων από 11.000 ναυτικών που παραμένουν εγκλωβισμένοι στην ευρύτερη περιοχή του Ορμούζ, εξαιτίας της συνεχιζόμενης έντασης.
Η στρατηγικής σημασίας θαλάσσια οδός έχει αποκλειστεί επί εβδομάδες, μετά τις απειλές και επιθέσεις που εξαπέλυσε το Ιράν εναντίον εμπορικών πλοίων, καθώς και τον αποκλεισμό που επέβαλαν οι ΗΠΑ σε ιρανικά λιμάνια.
Σύμφωνα με τον ΔΝΟ, περισσότερα από 40 εμπορικά πλοία έχουν δεχθεί επιθέσεις από την έναρξη της σύγκρουσης, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 14 ναυτικοί.