Μία ώρα και τρία λεπτά διήρκησε η ομιλία του CEO της HelleniQ Energy, Ανδρέα Σιάμισιη, στη χθεσινή Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας.
Ασφαλώς η ομιλία Σιαμισιή δεν πλησίασε τα ιστορικά ρεκόρ του Φιντέλ Κάστρο ή τις ατελείωτες ώρες των ομιλιών των ηγετών της Σοβιετικής Ένωσης, ωστόσο για τα δεδομένα του εταιρικού κόσμου ήταν μια μικρή επίδειξη αντοχής.
Συνολικά η ΓΣ της HelleniQ Energy διήρκησε 3,5 ώρες καθώς και αρκετοί μέτοχοι είχαν πολλά να πουν και με πολλά λόγια τα περιέγραψαν.
Σε ότι αφορά την ΓΣ η HelleniQ Energy παρουσίασε τον νέο στρατηγικό της σχεδιασμό με στόχο συγκρίσιμα EBITDA άνω των 1,5 δισ. ευρώ την επόμενη πενταετία έως δεκαετία, βασισμένο σε δύο πυλώνες, τους υδρογονάνθρακες και τον ηλεκτρισμό.
Παράλληλα, η διοίκηση επανέλαβε τη δέσμευσή της για υψηλές αποδόσεις προς τους μετόχους, έδωσε έμφαση στην περαιτέρω ανάπτυξη των ΑΠΕ και των ερευνών υδρογονανθράκων και εξέφρασε προβληματισμό για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και την ασάφεια της ενεργειακής πολιτικής της ΕΕ.
Ναι στην οδήγηση Μητσοτάκη όχι στο «χιούμορ»
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το Ellinikon Sports Park, όπου ξεκίνησε χθες το φετινό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Ο κ. Μητσοτάκης οδήγησε αγωνιστικό αυτοκίνητο και στη συνέχεια επιβιβάστηκε ως συνοδηγός σε υδρογονοκίνητο όχημα.
Εκτός από τη σημασία της οδικής ασφάλειας, έστειλε ένα –μάλλον χιουμοριστικό– μήνυμα προς τους πολιτικούς του αντιπάλους και συγκεκριμένα τον Αλέξη Τσίπρα.
Ειδικότερα, ο πρωθυπουργός ρωτήθηκε, ως οδηγός, ποιον πολιτικό του αντίπαλο θα ήθελε ως συνοδηγό σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.
«Επειδή τώρα είχα την ευκαιρία να μπω συνοδηγός –και όταν μπαίνεις συνοδηγός με έναν οδηγό σε αμάξι που δεν έχει αγωνιστικά καθίσματα ζαλίζεσαι– εύκολα θα επέλεγα τον Αλέξη Τσίπρα, γιατί έχει κάνει τόσες πιρουέτες που, αν οδηγούσα εγώ, σίγουρα δεν θα ζαλιζόταν», απάντησε χαρακτηριστικά.
Ενδεχομένως το χιούμορ να μην είναι το δυνατό σημείο του προέδρου της κυβέρνησης.
Για την ιστορία, δεν ξέρουμε αν και πόσο θα ζαλιζόταν. Πάντως, ο κ. Τσίπρας λέγεται ότι είναι ικανός ψαροντουφεκάς.
Καλύτερα να οδηγείτε, κύριε Μητσοτάκη.
Στον «χορό» των αμοιβών και η Τράπεζα Πειραιώς
Αντεπίθεση, δυναμική αντεπίθεση, στο στίβο των παροχών προς τους ανθρώπους της, με επίκεντρο την γενναία ενίσχυση του «κατώτερου» μισθού προχώρησε η Τράπεζα Πειραιώς.
Στη νέα επιχειρησιακή σύμβαση που συμφώνησε η τράπεζα με τους εργαζομένους της, περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, η καθιέρωση κατώτατου μισθού ύψους 1.700 ευρώ, καθώς και σειρά άλλων παροχών.
Η νέα τριετής Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας της Τράπεζας Πειραιώς προβλέπει κατώτατο μισθό 1.700 ευρώ για όλους τους εργαζόμενους από την 1η Φεβρουαρίου 2027, καθώς και μισθολογικές αυξήσεις έως 305 ευρώ στην τριετία 2027-2029.
Παράλληλα, θεσπίζονται νέα επιδόματα ευθύνης ύψους 70-80 ευρώ, ενώ για το 2026 προβλέπονται άμεσες παροχές συνολικής αξίας έως 660 ευρώ, που περιλαμβάνουν προπληρωμένη κάρτα αγορών, έκτακτη εισφορά στο Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης και δωρεάν μετοχές της τράπεζας.
Η σύμβαση ενισχύει επίσης τα οικογενειακά επιδόματα, με αυξήσεις για τρίτεκνους και πολύτεκνους, το επίδομα χηρείας και το εφάπαξ βοήθημα για τη γέννηση τρίτου παιδιού και άνω, ενώ περιλαμβάνει ειδική ρύθμιση για την Τεχνητή Νοημοσύνη και κωδικοποιεί την επιχειρησιακή συμφωνία για την τηλεργασία.
Υψηλές αμοιβές από τις τράπεζες
Σε μια συγκυρία όπου γίνεται πολύ κουβέντα στη χώρα για την ακρίβεια και την ανάγκη δημιουργίας καλά αμοιβόμενων θέσεων εργασίας οι τράπεζες βρίσκονται στην πρώτη γραμμή στην προσπάθεια αυτή.
Θυμίζουμε ότι η πρώτη επίσημη σχετική κίνηση είχε έρθει από την Alpha Bank τον Φεβρουάριο του 2026.
Αλλά και στις άλλες τράπεζες οι αμοιβές κινούνται σε υψηλά επίπεδα προσφέροντας εξαιρετικά πακέτα στους εργαζομένους τους και ιδιίτερα υψηλούς «κατώτατους» μισθούς.
Αιχμή το Durogesic στη νέα στρατηγική της Lavipharm
Η συμφωνία για το Durogesic δεν αποτελεί απλώς μία ακόμη προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο της Lavipharm, αλλά αναδεικνύεται σε μια επένδυση η οποία μπορεί να οδηγήσει την εταιρεία στην επόμενη πίστα και να την καταστήσει διεθνή παίκτη με ισχυρή εξαγωγική δραστηριότητα.
Όπως αναφέρθηκε στη Γενική Συνέλευση της φαρμακοβιομηχανίας, που πραγματοποιήθηκε χθες, ο στόχος έως το 2027 τα δύο τρίτα του κύκλου εργασιών να προέρχονται από το εξωτερικό σηματοδοτεί μια στρατηγική ανατροπή του επιχειρηματικού της μοντέλου.
Αιχμή στη νέα στρατηγική αναμένεται να αποτελέσει το Durogesic, καθώς η παρουσία του σε 24 διεθνείς αγορές δημιουργεί προοπτικές σημαντικής αύξησης των πωλήσεων, καλύτερης αξιοποίησης της παραγωγικής δυναμικότητας και μεγαλύτερης γεωγραφικής διασποράς των εσόδων.
Παράλληλα, το Durogesic λειτουργεί ως μοχλός για την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνογνωσίας της Lavipharm στα διαδερμικά θεραπευτικά συστήματα, έναν τομέα στον οποίο διαθέτει μακρά εμπειρία και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Αν η ενσωμάτωση του προϊόντος εξελιχθεί σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η εταιρεία δεν θα αυξήσει μόνο τον κύκλο εργασιών της, αλλά θα αλλάξει και το επενδυτικό της προφίλ, με την επιτυχία του εγχειρήματος να κρίνεται από την ταχύτητα διείσδυσης στις νέες αγορές.
Η μη «πιασάρικη» συνέντευξη Στουρνάρα
Σε μη «πιασάρικα» θέματα επικεντρώθηκε η συνέντευξη του διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννη Στουρνάρα, μιλώντας στην Athens Voice. Ο διοικητής αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο ψηφιακό ευρώ και τον οικονομικό αναλφαβητισμό στην Ελλάδα δύο θέματα που δύσκολα γίνονται πρωτοσέλιδα, αλλά πιθανότατα θα μας απασχολούν για πολλά χρόνια.
Σε ότι αφορά το ψηφιακό ευρώ ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος επισήμανε ότι δεν πρόκειται για ακόμη μία εφαρμογή πληρωμών, αλλά για το επόμενο στάδιο του δημόσιου χρήματος, διευκρινίζοντας ότι είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από το Iris. Σε ότι αφορά τη σκοπιμότητα του ψηφιακού ευρώ σημείβσε ότι η Ευρώπη δεν μπορεί να αφήσει την ψηφιακή οικονομία να στηρίζεται αποκλειστικά σε ιδιωτικές πλατφόρμες πληρωμών.
Το δεύτερο σημεί που ανέδειξε είναι ο οικονομικός αναλφαβητισμός, υπογραμμίζοντας με έμφαση ότι όταν μια κοινωνία που δεν κατανοεί βασικές οικονομικές έννοιες είναι πιο ευάλωτη στον λαϊκισμό, στις εύκολες υποσχέσεις και στις απλοϊκές λύσεις. Γι' αυτό θεωρεί ότι η οικονομική παιδεία πρέπει να ξεκινά από το σχολείο και να συνοδεύει τον πολίτη σε όλη του τη ζωή.
Πανελλαδικές και συγκίνηση
Ημέρα ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών χθες και οι πολιτικοί, επιχειρώντας να αναδείξουν την ανθρώπινη πλευρά τους, έσπευσαν να μοιραστούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις επιδόσεις των παιδιών τους, δηλώνοντας υπερήφανοι γονείς.
Ένα μήνυμα, όμως, ξεχώρισε πραγματικά. Αυτό της Σέβης Βολουδάκη, υφυπουργού Μετανάστευσης και βουλευτή Χανίων της ΝΔ, καθώς και συζύγου του αείμνηστου Μανούσου Βολουδάκη (βουλευτή Χανίων και πρώην υφυπουργού).
Η κυρία Βολουδάκη ανάρτησε μια πολύ ζεστή φωτογραφία με την ίδια, τον επιτυχόντα στη Νομική γιο της, Γιώργο, και τον εκλιπόντα σύζυγό της, Μανούσο.
«Παιδί μου, είμαι περήφανη όχι μόνο για το αποτέλεσμα, αλλά για τον άνθρωπο που γίνεσαι», σημείωσε, μεταξύ άλλων, η υφυπουργός.
Και πρόσθεσε:
«Και σήμερα χαίρεται και χαμογελά ακόμη πιο πλατιά από εμάς ο μπαμπάς σου. Ο Μανούσος μου, που από τον ουρανό σε καμαρώνει και είναι περήφανος για σένα. Οι αξίες που σου χάρισε, το παράδειγμά του και η αγάπη του είναι η πιο πολύτιμη κληρονομιά σου και θα σε συνοδεύουν σε κάθε σου βήμα».
Στη Νομική πέρασε και η θυγατέρα του Θανάση Δαβάκη, Μαρία.
«Είσαι πλέον φοιτήτρια της Νομικής Σχολής. Κάτι που μόνη σου διάλεξες και σου εύχομαι να προχωρήσεις με τον τρόπο που εσύ ξέρεις. Μας έχεις γεμίσει χαρά και υπερηφάνεια για μία ακόμη φορά!», υπογράμμισε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας και βουλευτής Λακωνίας της ΝΔ.
Σημειώνεται ότι τόσο ο κ. Δαβάκης όσο και η κυρία Βολουδάκη έχουν σπουδάσει Νομική.
Αποποίηση ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά για ενημερωτικούς σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν συμβουλή, πρόταση ή προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε προτροπή για επενδυτικές αποφάσεις. Η ιστοσελίδα δεν φέρει ευθύνη για αποφάσεις που θα ληφθούν βάσει των παραπάνω πληροφοριών.