ΓΔ: 1970.41 -0.76% Τζίρος: 179.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03

ΕΡΓΟΣΕ: Ολοκληρώθηκαν τα αντιπλημμυρικά έργα του Σπερχειού ποταμού

Η υλοποίηση του έργου πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους, δεδομένου ότι η περιοχή του ποταμού Σπερχειού προστατεύεται από το δίκτυο Natura 2000.

Στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας παραδόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ το ολοκληρωμένο έργο των αντιπλημμυρικών έργων του Σπερχειού ποταμού στην περιοχή διέλευσης της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέας – Λιανοκλαδίου. 

Στο πλαίσιο του έργου, το οποίο ανατέθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ στην εταιρεία «Αφοί Παπαιωάννου ΑΤΕΒΕ» με διακριτικό τίτλο «ΙΝΤΕΡΚΑΤ ΑΕ», υλοποιήθηκαν οι εξής εργασίες:

  • Καθαίρεση υφισταμένου και κατασκευή νέου Νοτίου Αναχώματος της κοίτης του Σπερχειού ποταμού από την θέση ανάντη του Μεριστή έως την ΠΕΟ Αθηνών – Λαμίας μήκους περίπου 300 μέτρων.
  • Αποκατάσταση της  επιχωματωμένης και κλεισμένη από την συσσώρευση φερτών υλικών και αυτοφυούς βλάστησης νέας κοίτης του ποταμού και διαμόρφωση νέας στάθμης ροής στη στέψη του φράγματος.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι παραπάνω εργασίες έχουν διττό σκοπό. Αφενός, την εξασφάλιση της αντιπλημμυρικής προστασίας των έργων υποδομής για τη διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής, αλλά και του εθνικού οδικού άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης. Αφετέρου, την προστασία της ευρύτερης περιοχής και τη θωράκισή της απέναντι σε πλημμύρες και ακραία καιρικά φαινόμενα.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η υλοποίηση του έργου πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με αυστηρούς περιβαλλοντικούς όρους, δεδομένου ότι η περιοχή του ποταμού Σπερχειού προστατεύεται από το δίκτυο Natura 2000 και εμπίπτει στην Ζώνη Ειδικής Αξιολόγησης (GR 2440005)  διατηρώντας την απαραίτητη οικολογική παροχή προς την Παλαιή κοίτη του ποταμού μέσω του τεχνικού της «Αλαμάνας».

Επιπλέον, στο πλαίσιο του έργου υλοποιήθηκαν κατάλληλες προσβάσεις για τον τακτικό μελλοντικό καθαρισμό, για διευκόλυνση της πρόσβασης στον ταμιευτήρα ανάντη του φράγματος (μεριστής) από τον οποίο αρδεύεται το σύνολο των καλλιεργήσιμων εκτάσεων αυτής, προσδίδοντας στον Σπερχειό ποταμό ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην τοπική οικονομία.

Αναφορικά με την ολοκλήρωση και παράδοση του εν λόγω έργου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Βίνης σημείωσε: «Πέρα από τη βασική μας αποστολή, την ολοκλήρωση των έργων επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου, στόχος μας είναι και ο εκσυγχρονισμός του με έμφαση στην ασφάλεια. Σε αυτό το πλαίσιο, αποτελεί βασική προτεραιότητα για την ΕΡΓΟΣΕ η θωράκιση των έργων υποδομής και η ενίσχυση της ασφάλειας των περιοχών γύρω από τα έργα. Είμαστε υπερήφανοι που παραδώσαμε στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ένα έργο που διασφαλίζει την περιοχή από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που πλέον εμφανίζονται ολοένα και συχνότερα στη χώρα μας και συμβάλλει στην προάσπιση της αναπτυξιακής προσπάθειας της τοπικής κοινωνίας. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε όπου είναι απαραίτητο».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Πιερρακάκης πορτραίτο
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η χαμένη εθνική αυτοπεποίθηση, το αχώριστο ζευγάρι και ο Ορσέλ στην Αθήνα

Ανάπτυξη με εμπροσθοφυλακή τις τράπεζες θέλει ο Κυρ. Πιερρακάκης, τι είπε ο Γκ. Χαρδούβελης για τη σχέση κράτους - τραπεζών, οι συναντήσεις του Ορσέλ, οι εξαγορές της Alpha και ο έλεγχος στην ΕΡΓΟΣΕ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογειοποίηση Σεπολίων: Η Οδύσσεια ενός μεγάλου σιδηροδρομικού έργου

Δέκα χρόνια θα μετρά εφόσον δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων, που αναμένεται τώρα τον Φεβρουάριο του 2028, ενώ θα διαρκούσε μόλις 52 μήνες. Ανέβηκε το κόστος στα 100 εκατ. ευρώ.
Σωκράτης Φάμελλος πορτρέτο
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Συγκρότηση Προανακριτικής Επιτροπής για τον Χρ. Σπίρτζη ζητά και ο Σ. Φάμελλος

Ο πρόεδρος του κόμματος, Σωκράτης Φάμελλος, κάλεσε με επιστολή του τον πρόεδρο της Βουλής να συγκροτήσει Προανακριτική Επιτροπή για τη σύμβαση 717/2004 της ΕΡΓΟΣΕ και τις μηνύσεις κατά του πρώην υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, σε συνέχεια ανάλογου αιτήματος από τον ίδιο τον Σπίρτζη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι μεγάλες «πληγές» των σιδηροδρόμων: Τι αποκάλυψαν οι εμπειρογνώμονες

Οι δαπάνες συντήρησης των υποδομών αντιστοιχούν μόλις στο 11,7% του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Ο ΟΣΕ λειτουργεί με το 45% του απαραίτητου προσωπικού. Παραμένει ζητούμενο η ασφάλεια στα τρένα.