Η Ολομέλεια της Βουλής απέρριψε την ένσταση αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ σχετικά με τα άρθρα του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τα οποία προβλέπουν την κατάργηση του δεύτερου γύρου στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Η κυβερνητική πλειοψηφία ψήφισε κατά της ένστασης, ενώ υπέρ τάχθηκαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Ο υπουργός Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιος, σχολιάζοντας την τοποθέτηση του εισηγητή της μειοψηφίας, Δουδωνή, ανέφερε ότι η ένσταση «θα μπορούσε να έχει τον τίτλο: δεν μας αρέσει το εκλογικό σύστημα, άρα είναι αντισυνταγματικό».
Τόνισε πως το Σύνταγμα «δεν θέτει κάποιο συγκεκριμένο εκλογικό σύστημα» και πρόσθεσε ότι το σύστημα των δύο γύρων, που εφαρμόζεται από το 1974, «έχει κλείσει τον κύκλο του». Επισήμανε ακόμη ότι η ουσία βρίσκεται στη «νομιμοποίηση των δημοτικών και περιφερειακών αρχών μέσα από την αύξηση της συμμετοχής».
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Δουδωνής, χαρακτήρισε τη ρύθμιση «ευρεία άσκηση συνταγματικής φακιρικής» και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι προωθεί «ένα εκλογικό σύστημα κομμένο και ραμμένο για να βγαίνουν αυτοί που θέλει η κυβέρνηση».
Υποστήριξε πως το νέο σύστημα είναι «αντιδημοκρατικό και καλπονοθευτικό» και δήλωσε ότι το κόμμα του δεσμεύεται να μην το εφαρμόσει.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Δ. Καιρίδης, χαρακτήρισε την ένσταση «προσχηματική και γι’ αυτό απορριπτέα». Στρέφοντας τα πυρά του προς το ΠΑΣΟΚ, σημείωσε ότι «θα ήσασταν σε καλύτερη κατάσταση αν είχε εκλεγεί ο κ. Μπακογιάννης», προσθέτοντας ότι «η δημαρχία Δούκα αποτελεί δυσφήμιση του λαϊκού μετώπου που επιδιώκετε να συγκροτήσετε».
Ο αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, Θ. Ξανθόπουλος, προειδοποίησε ότι υπάρχει κίνδυνος ένας συνδυασμός με τις περισσότερες ψήφους να αποκλείεται από τον δεύτερο γύρο, γεγονός που «αμφισβητεί το δημοκρατικό πολίτευμα» και «ακυρώνει την ψήφο των πολιτών».
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ν. Καραθανασόπουλος, κάλεσε την κυβέρνηση να θεσπίσει «απλή αναλογική» εάν επιθυμεί την κατάργηση της δεύτερης Κυριακής, προτείνοντας το Δημοτικό Συμβούλιο να εκλέγει τον δήμαρχο.
Από την Ελληνική Λύση, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Κ. Χήτας υποστήριξε ότι η κυβέρνηση «μας εκπλήσσει καθημερινά με σοφίσματα» προκειμένου να «παραμείνει στην εξουσία, αδιαφορώντας για το Σύνταγμα».
Ο αγορητής της «Νίκης», Γ. Ρούντας, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «καταργεί τον καθαρό και παραδοσιακό δεύτερο γύρο» και τον αντικαθιστά με «ένα δαιδαλώδες σύστημα δεύτερης προτίμησης» που επιβάλλει «τεχνητό όριο του 42%» για την εκλογή δημάρχων.
Τέλος, η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζ. Κωνσταντοπούλου, στήριξε την ένσταση αντισυνταγματικότητας, κάνοντας λόγο για «ακραίες λοβιτούρες» στις εκλογικές διαδικασίες.