Τον δρόμο για την απευθείας είσπραξη των δημοτικών τελών από τους δήμους, χωρίς τη μεσολάβηση των λογαριασμών ρεύματος, ανοίγει νομοτεχνική βελτίωση που κατέθεσε ο υπουργός Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος στο νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η συζήτηση του νομοσχεδίου ολοκληρώνεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, με την προβλεπόμενη ψηφοφορία.
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στη Βουλή, ο κ. Λιβάνιος ανέφερε ότι η νομοτεχνική βελτίωση προβλέπει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, με σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των συναρμόδιων υπουργείων, ώστε να εξεταστεί και να εφαρμοστεί ένα νέο σύστημα καταβολής των δημοτικών τελών.
Το σύστημα αυτό δεν θα βασίζεται πλέον στους λογαριασμούς της ΔΕΗ, αλλά θα δίνει τη δυνατότητα είσπραξης με άλλους τρόπους, όπως συμβαίνει με τη φορολογία.
Ουσιαστικά, όπως σημείωσε, δημιουργείται το απαραίτητο νομοθετικό πλαίσιο ώστε τα δημοτικά τέλη να αποσυνδεθούν στο μέλλον από τους λογαριασμούς του ρεύματος – ένα πάγιο αίτημα τόσο των παρόχων και του ΔΕΔΔΗΕ όσο και των ίδιων των δήμων.
Σε δηλώσεις του προς τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες, ο κ. Λιβάνιος εκτίμησε ότι η απευθείας καταβολή των δημοτικών τελών θα μπορούσε να καταστεί εφικτή από τις αρχές του 2028.
Με δεύτερη νομοτεχνική βελτίωση, ο υπουργός Εσωτερικών διευκρίνισε ότι στις αυτοδιοικητικές εκλογές οι οποίες θα διεξαχθούν με το νέο σύστημα του ενός γύρου, «εάν κάποιος συνδυασμός, μαζί με τις συμπληρωματικές ψήφους, πάρει κάτω από 42%, θα μειωθεί λιγάκι η πλειοψηφία που έχει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αντί για παράδειγμα να είναι 15-10, θα είναι 14-11». Όπως πρόσθεσε, θα υπάρξει «μία κάμψη των "τριών πέμπτων" σε πιο αναλογικό σύστημα, κατά τι».