Ο πυρηνικός σταθμός του Μπετσνάου στη βόρεια Ελβετία σταμάτησε προσωρινά τη λειτουργία του το απόγευμα, προκειμένου να αποτραπεί η υπερβολική θέρμανση των υδάτων του ποταμού Άαρ που χρησιμοποιούνται για την ψύξη των δύο αντιδραστήρων του, σύμφωνα με ανακοίνωση του ενεργειακού ομίλου Axpo.
«Η θερμοκρασία του (ποταμού) Άαρ ανέβηκε ξανά στους 25 βαθμούς Κελσίου χθες και σήμερα. Δεν διαφαίνεται καμιά σημαντική ψύξη. Ως εκ τούτου, ο πυρηνικός σταθμός του Μπετσνάου σταμάτησε προσωρινά τη λειτουργία των δύο αντιδραστήρων του σήμερα. Επί του παρόντος δεν λειτουργούν», ανέφερε ο όμιλος στην ιστοσελίδα του.
Η Axpo υπογράμμισε ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά τη θερμοκρασία του ποταμού Άαρ, επισημαίνοντας πως «μόλις πέσει η θερμοκρασία του Άαρ ή διαφανεί επαρκής ψύξη», το εργοστάσιο «θα μπορεί να σχεδιάσει την επαναλειτουργία των αντιδραστήρων του».
Η επαναλειτουργία του σταθμού θα πραγματοποιηθεί μετά την άδεια της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ενέργειας (OFEN) και σε συνεργασία με την Ομοσπονδιακή Επιθεώρηση Πυρηνικής Ασφάλειας (IFSN), αναφέρει ο όμιλος.
Επιπτώσεις του καύσωνα στην ευρωπαϊκή πυρηνική ενέργεια
Ανάλογα μέτρα ελήφθησαν και στη Γαλλία, όπου ο πυρηνικός σταθμός του Γκολφές, που διαθέτει δύο αντιδραστήρες πεπιεσμένου ύδατος ισχύος 1,3 GW και χρησιμοποιεί νερό από τον ποταμό Γαρούνα για ψύξη, σταμάτησε τη λειτουργία του λόγω «περιβαλλοντικών περιορισμών» συνδεδεμένων με το κύμα καύσωνα.
Η Ευρώπη βιώνει ένα πρωτόγνωρο κύμα καύσωνα από τις αρχές της εβδομάδας. Η Ελβετία κατέρριψε την Πέμπτη το ρεκόρ θερμοκρασίας για μήνα Ιούνιο, με 38°C στη Βασιλεία. Το προηγούμενο ρεκόρ, 36,9°C, είχε σημειωθεί το 1947 στην ίδια περιοχή, κοντά στα γερμανογαλλικά σύνορα.
Η θέση της πυρηνικής ενέργειας στην Ελβετία
Περισσότερο από το ένα τρίτο της ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελβετία προέρχεται από την πυρηνική ενέργεια. Η χώρα διαθέτει τέσσερις παλιούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, δύο εκ των οποίων βρίσκονται στο Μπετσνάου.
Το Μπετσνάου 1, που τέθηκε σε λειτουργία το 1969, έχει προγραμματιστεί να σταματήσει το 2033, ενώ το Μπετσνάου 2, που λειτουργεί από το 1971, θα κλείσει το 2032. Οι αντιδραστήρες στο Γκέσκεν και στο Λάιμπσταντ τέθηκαν σε λειτουργία το 1979 και το 1984 αντίστοιχα, ενώ ο σταθμός του Μίλεμπεργκ, που λειτούργησε εμπορικά από το 1972, έκλεισε το 2019.