ΓΔ: 2023.05 -0.47% Τζίρος: 159.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Σταϊκούρας

Σταϊκούρας: Οι ανέπαφες πληρωμές εκσυγχρονίζουν τις αστικές συγκοινωνίες

«Η Αθήνα προστίθεται στη λίστα των ευρωπαϊκών μητροπολιτικών φορέων που εφαρμόζουν πρακτικές "έξυπνων" πόλεων» ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σε ειδική εκδήλωση στον σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα.

Το νέο σύστημα ανέπαφων πληρωμών "tap2ride" με τραπεζική κάρτα και ψηφιακό πορτοφόλι μέσω των ενεργοποιημένων συσκευών σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό και τραμ παρουσιάστηκε, σήμερα, σε ειδική εκδήλωση στον σταθμό του Μετρό στο Σύνταγμα, στο πλαίσιο της διαρκούς αναβάθμισης των αστικών συγκοινωνιών.

Την παρουσίαση πραγματοποίησαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Βασίλης Οικονόμου, η Γενική Γραμματέας Μεταφορών κα Δέσποινα Παληαρούτα, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Υπερταμείου κ. Γρηγόρης Δημητριάδης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ κ. Γιώργος Σπηλιόπουλος, ο Πρόεδρος Δ.Σ. της HST Α.Ε, θυγατρικής του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργος Αγραφιώτης και η Γενική Διευθύντρια της Visa για Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ κα Sevi Vassileva.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου συστήματος «tap2ride» δήλωσε: «Η νέα υπηρεσία αποτελεί μέρος του συνολικού σχεδιασμού που εφαρμόζουμε, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών στις δημόσιες μεταφορές.

Η Αθήνα προστίθεται στη λίστα των ευρωπαϊκών μητροπολιτικών φορέων που εφαρμόζουν πρακτικές "έξυπνων" πόλεων. Βέβαια, απαιτείται ακόμη χρόνος, επιμονή και μεγάλη προσπάθεια, για να διαμορφώσουμε τις συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας που θέλουμε και επιδιώκουμε».

 Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

«Σήμερα, εδώ, στο Σταθμό του Μετρό Συντάγματος, παρουσιάζουμε την εισαγωγή μιας σύγχρονης υπηρεσίας. Αυτή της υποστήριξης ανέπαφων πληρωμών για τις μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Έτσι, η Αθήνα προστίθεται στη λίστα των ευρωπαϊκών μητροπολιτικών φορέων που εφαρμόζουν πρακτικές «έξυπνων» πόλεων. Το μέσο κομίστρου είναι η τραπεζική κάρτα, είτε σε μορφή πλαστικού είτε ενσωματωμένη στο κινητό τηλέφωνο και το smart-watch.

Ουσιαστικά, η ίδια η τραπεζική κάρτα θα είναι το εισιτήριο του επιβάτη, ο οποίος θα έχει και οικονομικό όφελος από τη συγκεκριμένη συναλλαγή.

Στο τέλος της ημέρας θα χρεώνεται με ποσό που θα αντιστοιχεί στις διαδρομές που θα έχει κάνει, αλλά με την επιλογή του φθηνότερου οικονομικού πακέτου που είναι διαθέσιμο, βάσει της πολιτικής κομίστρου του ΟΑΣΑ.

Τα άμεσα οφέλη για τον επιβάτη είναι πολλαπλά:

  • Δεν χρειάζεται να σταθεί στο μηχάνημα για να εκδώσει εισιτήριο.
  • Δεν χρειάζεται να αναζητήσει σημεία πώλησης εισιτηρίου, όταν θέλει να επιβιβαστεί στο λεωφορείο.
  • Δεν χρειάζεται να γνωρίζει τα διαθέσιμα προϊόντα μετακίνησης για να επιλέξει το κατάλληλο.

Η υπηρεσία των ανέπαφων πληρωμών είχε ξεκινήσει πιλοτικά τον Απρίλιο, στις γραμμές των λεωφορείων του Αεροδρομίου και, όπως είχαμε δεσμευτεί, επεκτείνεται, πλέον, στο σύνολο των μέσων του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών, δηλαδή σε λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό και τραμ.

Σε αυτό το διάστημα των 8 μηνών, χρησιμοποίησαν την υπηρεσία περισσότεροι από 90.000 χρήστες, και ο μέσος όρος συναλλαγών προσεγγίζει το 10% επί του συνόλου στα λεωφορεία Express.

Η πληρωμή κομίστρου μέσω τραπεζικής κάρτας στις αστικές συγκοινωνίες είναι μια από τις δέκα προτεραιότητες που είχαμε θέσει στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης.

Είναι μια σημαντική υπηρεσία, η οποία:

  • εκσυγχρονίζει τις αστικές συγκοινωνίες,
  • προάγει την έξυπνη κινητικότητα,
  • διευκολύνει τους επιβάτες των μέσων μαζικής μεταφοράς,
  • ενθαρρύνει τη χρήση τους από τους πολίτες, αλλά και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας,
  • περιορίζει το κόστος μετακινήσεων και
  • συμβάλλει στην αύξηση των εσόδων των συγκοινωνιακών φορέων.

Η νέα υπηρεσία αποτελεί μέρος του συνολικού σχεδιασμού που εφαρμόζουμε, με σκοπό τον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών στις δημόσιες μεταφορές.

Ταυτόχρονα αναβαθμίζονται τα μέσα και οι υποδομές τους:

  • 278 νέα λεωφορεία, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας εκτελούν, ήδη, δρομολόγια.

Επιπλέον 127 νέα λεωφορεία βρίσκονται στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ και προχωρούν οι διαδικασίες που απαιτούνται για τη δρομολόγησή τους.

Στόχος είναι τα 950 νέα οχήματα έως το τέλος του φετινού καλοκαιριού.

  • Στη Γραμμή 1 του Μετρό (πρώην ΗΣΑΠ) γίνεται ανάταξη 14 και αναβάθμιση 9 συρμών, κάποιοι εκ των οποίων δεν είναι σήμερα σε κυκλοφορία, ορισμένοι εκ των οποίων θα είναι έτοιμοι το 2025.
  • Δρομολογούνται παρεμβάσεις για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό.
  • Και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας κατασκευάζεται.
  • Οι μετροπόντικες θα έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες τους το 2026.

Συμπερασματικά, με τα νέα οχήματα, τους αναβαθμισμένους συρμούς και τις νέες υπηρεσίες:

  • Βελτιώνουμε, μέρα με τη ημέρα, το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες.
  • Περιορίζουμε το ενεργειακό αποτύπωμα των μέσων μεταφοράς.
  • Εξασφαλίζουμε την προσβασιμότητα των συμπολιτών μας με αναπηρία.

Βέβαια, απαιτείται ακόμη χρόνος, επιμονή και μεγάλη προσπάθεια, για να διαμορφώσουμε τις συνθήκες βιώσιμης αστικής κινητικότητας που θέλουμε και επιδιώκουμε.

Προχωράμε, με σχέδιο και σταθερά και μεθοδικά βήματα, για να αλλάξουμε μια δύσκολη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εδώ και πολλά χρόνια, και για να εξασφαλίσουμε - στο δημόσιο σύστημα μεταφορών - υποδομές και μέσα, τα οποία θα βρίσκονται στην υπηρεσία των πολιτών για πολλά χρόνια στο μέλλον». 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το μυστήριο με τα τρόλεϊ: Εκδιώκονται άρον – άρον από Αθήνα και Πειραιά

Αιφνιδιαστική απόφαση Κυρανάκη για πλήρη κατάργηση των τρόλεϊ σε Αθήνα - Πειραιά για αισθητικούς λόγους και με βάση μελέτη που δεν έχει παρουσιαστεί. Την ίδια ώρα, «τρέχει» κανονικά ο διαγωνισμός για προμήθεια σύγχρονων τρόλεϊ.
Σταϊκούρας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογραφή σύμβασης για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου

«Με την υπογραφή της τροποποιητικής σύμβασης διασφαλίζεται η απρόσκοπτη εφαρμογή του προγράμματος ανανέωσης του στόλου των αστικών λεωφορείων της πρωτεύουσας» ανέφερε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Christos Staikouras, Xristos Staikouras
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε τρία χρόνια όλα τα λεωφορεία θα είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας

Ο υπουργός Μεταφορών σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη αναφέρθηκε για τις αλλαγές που έχουν γίνει σε μικρό χρονικό διάστημα στις συγκοινωνίες της πόλης η οποία σε λιγότερο από τρεις μήνες θα διαθέτει έναν νέο σύγχρονο μέσο, το μετρό.
Τρένο Hellenic Train
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αμαξοστοιχία IC55 παρέσυσε κοπάδι ζώων, καλά στην υγεία τους οι επιβάτες

Η αμαξοστοιχία IC55 της Hellenic Train, Θεσσαλονίκη-Αθήνα, παρέσυρε σήμερα κοπάδι ζώων κοντά στην Αλίαρτο και ακινητοποιήθηκε προσωρινά. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί, ενώ το δρομολόγιο συνεχίστηκε μετά από 95 λεπτά καθυστέρηση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κλιματισμός σε 22 παλιούς συρμούς μετρό και ηλεκτρικού που... βράζουν

Ξεκινά με τη σύνταξη των προδιαγραφών η προετοιμασία για την ανάταξη επιπλέον συρμών που θα δώσουν ανάσα στο δίκτυο, και την τοποθέτηση κλιματισμού σε τρένα που «βράζουν», με πόρους από το Κοινωνικό Κλιματικό Ταμείο.