Ο σχεδιασμός της πρώτης ελληνικής αποστολής στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ΔΔΣ) βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Η σύσκεψη ακολούθησε την επίσημη έναρξη της εκπαίδευσης αστροναυτών του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος από τον Αδριανό Γολέμη.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης εξετάστηκαν τα σημαντικά οφέλη που θα προκύψουν για την ελληνική επιστημονική κοινότητα από την πρώτη συμμετοχή της χώρας μας στο πλήρωμα του ΔΔΣ.
Ο Έλληνας αστροναύτης θα πραγματοποιήσει πειράματα και τεχνολογικές επιδείξεις, βασισμένες σε προτάσεις δεκάδων ελληνικών ερευνητικών ομάδων, φορέων και πανεπιστημίων.
Παράλληλα, ελληνικές εταιρείες θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις σε συνθήκες διαστήματος, συμβάλλοντας στη συλλογή πολύτιμων δεδομένων για νέες εφαρμογές και περαιτέρω έρευνα.
Η αποστολή αναμένεται να ενισχύσει τις διεθνείς συνεργασίες και να αναδείξει τις δυνατότητες της χώρας στον τομέα της διαστημικής τεχνολογίας.
Η εκτόξευση προγραμματίζεται να πραγματοποιηθεί εντός της επόμενης διετίας και η αποστολή θα έχει διάρκεια έως τρεις εβδομάδες. Το εγχείρημα εντάσσεται στη νέα Εθνική Στρατηγική Διαστήματος, η οποία έχει ορίζοντα υλοποίησης έως το 2035.
Εκπαίδευση και έμπνευση για τη νέα γενιά
Πέραν της ενίσχυσης της ελληνικής έρευνας και της προβολής των εγχώριων τεχνολογιών, προβλέπεται η υλοποίηση προγραμμάτων που θα εμπνεύσουν νέα παιδιά να ασχοληθούν με τις επιστήμες.
Μεταξύ άλλων, συζητήθηκε η διοργάνωση μαθητικών διαγωνισμών για την κατασκευή δορυφόρου, διαγωνισμών STEM, καθώς και η αποστολή ερωτήσεων από μαθητές προς τους αστροναύτες του ΔΔΣ.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Κωνσταντίνος Καράντζαλος και ο εκπαιδευόμενος αστροναύτης και γιατρός διαστημικών αποστολών Αδριανός Γολέμης.