Σφοδρή κριτική ασκούν ο Τομέας Ενέργειας του ΠΑΣΟΚ και ο υπεύθυνος ΚΤΕ Ενέργειας του κόμματος Φραγκίσκος Παρασύρης στη ΔΕΗ, με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση για το ξήλωμα των εκσκαφέων στη Μαυροπηγή.
Όπως αναφέρουν, η ανακοίνωση αυτή συνιστά «μνημείο πρόκλησης, διοικητικής αυθαιρεσίας και ωμής ομολογίας», υπογραμμίζοντας ότι η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας αποτελεί εθνική ευθύνη και όχι αντικείμενο εταιρικών τοποθετήσεων.
Στην ανακοίνωσή τους σημειώνουν ότι «η ΔΕΗ ντύθηκε Διαχειριστής Συστήματος» και «μας διαβεβαιώνει με τη σιγουριά του αλάθητου ότι η “Πτολεμαΐδα 5” δεν χρειάζεται για τη σταθερότητα του δικτύου».
Τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ διερωτώνται «ποιος ακριβώς της ανέθεσε αυτόν τον ρόλο», καθώς, όπως επισημαίνουν, «ο ΑΔΜΗΕ -ο μόνος θεσμικά αρμόδιος- έχει ζητήσει εγγράφως από την κυβέρνηση την παράταση λειτουργίας της μονάδας, ακριβώς λόγω του κινδύνου μπλακ άουτ».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «η ΔΕΗ υποκαθιστά τον Διαχειριστή, υποκαθιστά την κυβέρνηση και αποφασίζει επί παντός επιστητού για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας».
Παράλληλα, αναφέρουν ότι για να δηλώνει «σίγουρη» πως η μονάδα δεν θα χρειαστεί «ποτέ», «προφανώς διαθέτει και προφητικές ικανότητες», καθώς «δεν βλέπει τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή, τους κλειστούς αγωγούς και την παγκόσμια αναταραχή στις τιμές ενέργειας».
Σε δεύτερο σημείο της ανακοίνωσης, επισημαίνεται ότι «η ΔΕΗ προχώρησε σε μια κυνική ομολογία» υπολογίζοντας το κόστος ρύπων στα 92 ευρώ/MWh.
Τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ ρωτούν «πόσο ανεβάζει αυτό το συνολικό κόστος χονδρικής για την παραγωγή» και εκτιμούν ότι δεν υπερβαίνει τα 140 ευρώ. Υπενθυμίζουν δε ότι «την περίοδο 2022-2023 οι τιμές άγγιξαν τα 450 ευρώ/MWh, με τη χονδρική να παραμένει για ενάμιση χρόνο πολύ πάνω από τα 150 ευρώ».
«Με τα δικά της νούμερα, λοιπόν, η ΔΕΗ ομολογεί ότι αν λειτουργούσε τότε η μονάδα, ο Έλληνας καταναλωτής θα είχε εξοικονομήσει εκατομμύρια ευρώ», υπογραμμίζουν.
Παράλληλα, σχολιάζουν ότι η επιχείρηση «βρήκε χρόνο να αναλύσει το κόστος των ρύπων, αλλά δεν έχει απαντήσει ακόμη στην ανακοίνωσή μας της 22ας Ιουνίου 2026», όπου -όπως αναφέρουν- «με βάση τις παρουσιάσεις της προς τους επενδυτές και την έκθεση της Goldman Sachs, αποδεικνύεται ότι υπάρχει σαφές περιθώριο για χαμηλότερους λογαριασμούς ρεύματος».
Ο Τομέας Ενέργειας και ο κ. Παρασύρης υπενθυμίζουν επίσης ότι ήδη από τον Απρίλιο του 2026 είχαν προειδοποιήσει για «προμελετημένο ενεργειακό αφοπλισμό».
Όπως τονίζουν, «η κυβέρνηση Μητσοτάκη και η διοίκηση της ΔΕΗ επιμένουν να δένουν τη χώρα στο άρμα των εισαγωγών και των εργολαβικών συμφερόντων, παίζοντας εν ου παικτοίς με την ασφάλεια των πολιτών».
Καταλήγουν δε με το ερώτημα: «Αν αύριο κλείσουν οι στρόφιγγες του αερίου, ποιος θα σηκώσει την ευθύνη; Η ΔΕΗ που έπαιξε τον Διαχειριστή ή η κυβέρνηση που σιωπά;».
«Η ενεργειακή ασφάλεια της χώρας δεν είναι αντικείμενο εταιρικών ανακοινώσεων. Είναι Εθνική Ευθύνη», καταλήγουν στην ανακοίνωσή τους τα στελέχη του ΠΑΣΟΚ.