Η Συντονιστική Επιτροπή της Ολομέλειας των Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος εκφράζει την έντονη ενόχλησή της, καθώς κατά την ψήφιση του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν ελήφθησαν υπόψη οι παρατηρήσεις που είχε αποστείλει στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής. Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι δεν κλήθηκε να παράσχει διευκρινίσεις ενώπιον της Βουλής.
Η Ολομέλεια της Βουλής ενέκρινε τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος επιφέρει σημαντικές αλλαγές στο εκλογικό σύστημα για την ανάδειξη Δημάρχων και Περιφερειαρχών.
Ωστόσο, όπως υπενθυμίζει η Συντονιστική Επιτροπή, ήδη από τις 17 Ιουνίου 2026 είχε αποστείλει επιστολή-υπόμνημα στη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής, εκφράζοντας την αντίθεσή της σε συγκεκριμένες διατάξεις του νομοσχεδίου.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, το νομοσχέδιο ψηφίστηκε χωρίς να ληφθούν υπόψη οι υποδείξεις της και χωρίς να κληθούν εκπρόσωποί της να αναπτύξουν τις θέσεις τους ή να προσφέρουν διευκρινίσεις επί των προτάσεών τους.
Η επιστολή-υπόμνημα, που φέρει την υπογραφή του προέδρου της Συντονιστικής Επιτροπής και προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, Ανδρέα Κουτσόλαμπρου, εκφράζει διαφωνίες σε ορισμένα σημεία και διατάξεις του τότε νομοσχεδίου, ζητώντας επανεξέταση των προτεινόμενων ρυθμίσεων.